هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ایالات متحده ۱۰۰۰ پرسنل نظامی آمریکایی را در ماه‌های آینده از این کشور واقع در غرب آفریقا خارج می‌کند. به گزارش ایسنا، در این گزارش که روز جمعه منتشر شد، آمده است که دولت ایالات متحده به دولت انتقالی نیجر در مورد طرح خود اطلاع داده است. به گزارش روزنامه ... نیویورک‌تایمز: آمریکا ۱۰۰۰ نظامی را از نیجر خارج می‌کند

ادامه

آفریقا, آمریکا, استعمار, تروریسم, خبر, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, نیجر

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

نیویورک‌تایمز: فرمانده پیشین حفاظت اطلاعات به ظن جاسوسی برای اسرائیل بازداشت شد

سرتیپ پاسدار علی نصیری، رئیس پیشین حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران ایران، در اوایل ماه جاری به اتهام «جاسوسی برای اسرائیل» بازداشت شد.

 

به گزارش العربیه؛ روزنامه «نیویورک تایمز»، به نقل از مقامات امنیتی-نظامی ایران و اسرائیل که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت بازداشت نصیری فضای «بی‌اعتمادی فزاینده» در سطح رهبری جمهوری اسلامی در اثر مجموعه عملیاتی که به اسرائیل نسبت داده شده را نشان می‌دهد.

 

به گفته این روزنامه، بازداشت نصیری حدود دو ماه پس از اوج گرفتن چندین عملیات‌ علیه مهره‌های امنیتی و نظامی رده‌بالای جمهوری اسلامی اتفاق افتاد، که مقامات ایران آنها را به «نشت اطلاعات طبقه‌بندی شده به اسرائیل» نسبت می‌دهند.

 

در سال ۹۸ نیز گزارش‌هایی درباره فرار نصیری از ایران و رفتن وی به اسرائیل منتشر شده بود، که خود وی در آن زمان طی مصاحبه با برخی رسانه‌های ایران این موضوع را تکذیب کرد.

 

به گفته «نیویورک تایمز»، نصیری مدتی قبل از برکناری حسین طائب، رئیس حفاظت اطلاعات سپاه، در اوایل ماه ژوئن دستگیر شده بود. به گفته مقامات امنیتی-نظامی ایرانی و اسرائیلی، وظیفه طائب کشف شبکه جاسوسی اسرائیل در ایران بود.

 

مقامات اسرائیلی به این روزنامه گفتند که سقوط طائب نتیجه «کارزار بلندمدت» اسرائیل برای نشان دادن ضعف‌های امنیتی جمهوری اسلامی و «ایجاد اختلاف» میان نهادهای سیاسی و نظامی ایران بود، که در افزایش حملات علیه تأسیسات هسته‌ای و دانشمندان نظامی و نیروهای امنیتی رژیم خود را نشان می‌دهد.

 

به گفته مقامات امنیتی اسرائیل، طائب قبل از شکست خوردن طرح‌های تروریستی‌اش علیه شهروندان اسرائیلی در ترکیه «تسخیرناپذیر» به نظر می‌رسید. با این وجود، خنثی شدن این طرح‌ها توسط اسرائیل صبر رهبری ایران را لبریز کرد، که به برکناری ناگهانی طائب از ریاست حفاظت اطلاعات سپاه انجامید.

 

بنا بر گزارش‌ها، تل‌آویو پیشاپیش به آنکارا اطلاع داده بود که طائب در حال برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی علیه شهروندان اسرائیلی در خاک ترکیه است.

 

سیا شبه‌نظامیان داعشی را برای اعزام به اوکراین جذب می‌کند

یک منبع آگاه فاش کرد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در حال جذب شبه‌نظامیان داعشی مستقر در زندان‌ها و کمپ‌های تحت کنترل کردها در سوریه است تا آنها را به اوکراین اعزام کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق