چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

اقتصاددانان: خطر ورود به عصر رکود در آمریکا و اروپا افزایش یافته است

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از اقتصاددانان نوشت: با افزایش تورم و کمبود منابع انرژی، خطر ورود اقتصاد آمریکا و اروپا به رکود به شدت افزایش یافته است.

 

به گزارش ایرنا، فایننشال تایمز نوشت: با افزایش نگرانی ها درباره تامین گاز اروپا در زمستان آینده و تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره جهت مقابله با تورم فزاینده، اقتصاددانان جهان دیگر به آینده اقتصاد غرب خوش بین نیستند.

 

این روزنامه به نقل از هولگر اشمیدینگ، اقتصاددان ارشد در بانک برنبرگ، نوشت: موازنه اقتصادی سال آینده در اروپا و آمریکا به نفع انقباض اقتصادی است و شاهدیم که چیزی که قبلا یک خطر محسوب می شد اکنون به اساس امور تبدیل شده است.

 

موسسه اقتصادی گلدمن ساکس، خطر ورود آمریکا به رکود را از ۱۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش داد و تا ۴۸ درصد احتمال ورود به رکود در ۲ سال آینده را پیش بینی کرد.

 

مارک زندی اقتصاددان ارشد موسسه تحلیلی مودی نیز گفت: خطر ورود آمریکا به رکود در ۱۲ ماه آینده حدود ۴۰ درصد خواهد بود و در ۲۴ ماه آینده می تواند اوضاع بدتر از این هم بشود.

 

وی خاطرنشان کرد: شرایط برای اروپا حتی بدتر از آمریکا خواهد بود.

 

همچنین، پیتر هوپر مقام سابق بانک مرکزی آمریکا نیز گفت: چشم انداز تورم آمریکا خوب به نظر نمی‌رسد.

 

نیل شیرینگ اقتصاددان ارشد موسسه کپیتال اکونومیک نیز گفت: به خاطر افزایش بی‌سابقه تورم، هزینه های زندگی و کمبود گاز، حوزه یورو نیز مثل آمریکا و انگلیس، با خطر رکود مواجه است.

 

مارتین وولبرگ اقتصاددان ارشد موسسه جنرالی ایتالیا نیز معتقد است: در صورت قطع شدن کامل گاز اروپا توسط روسیه، ورود حوزه یورو به رکود بسیار محتمل است و اقتصاد آلمان به طور ویژه آسیب جدی خواهد دید.

 

شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین، اقتصاد غرب را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. باتوجه به اینکه کی یف و مسکو از تامین کنندگان بزرگ انرژی و مواد غذایی در جهان هستند، از زمان شروع جنگ، تورم در اروپا و آمریکا فزاینده بوده و کشورهای غربی با کمبود نفت، گاز و مواد غذایی مواجه هستند.

 

رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه(دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

وی سه روز پس از آن در روز پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام‌کرد و روابط پرتنش مسکو-‌کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع‌ داد.

 

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

آمریکا، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و انگلیس گروه پاسیفیک تشکیل دادند

کاخ سفید اعلام کرد، آمریکا به همراه نیوزیلند، ژاپن، استرالیا و انگلیس گروهی غیررسمی را با هدف تقویت روابط دیپماتیک و اقتصادی با کشورهای جزیره‌ای پاسیفیک تشکیل داده‌اند.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, نیوزلند

۶۳ میلیارد دلار یارانه پنهان در جیب کارخانه‌داران بزرگ، کمک به گسترش فاصله طبقاتی است

ارائه یارانه‌های پنهان در این سال‌ها تنها به سود قشر مرفه و کارخانه‌های عظیم بوده و باعث گسترش فاصله طبقاتی و تضعیف سبد هزینه خانوارهای کم‌درآمد و مزدبگیر شده است.  

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, عدالت اجتماعی, فساد, کارگری, گزارش

کمک نظامی ۶ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین از آغاز جنگ

گزارشگر و تحلیلگر نظامی و امنیتی نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» با ارائه آمار، مجموع کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور را بیش از شش میلیارد دلار اعلام کرد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بلاروس, جنگ سرد, حقوق بشر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک

وزیر دفاع سابق آمریکا؛ چین قادر است بدون حمله نظامی تایوان را به زانو در آورد

رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا در اظهار نظری عنوان کرد، پکن بدون نیاز به حمله نظامی به تایوان قادر است این کشور را به زانو در آورد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا