چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

نگاهی به بزرگترین توافق تجاری جهان

چین و ۱۴ کشور آسیا و اقیانوسیه بزرگترین توافق تجاری جهان را امضا کرده‌اند، توافقی که یک‌سوم تولید ناخالص ملی کل جهان را شامل می‌شود.

 

به گزارش مهر به نقل از دویچه وله، از روز یکشنبه ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان) می‌توان به عنوان یک روز تاریخی یاد کرد. در بامداد این روز، چین و ۱۴ کشور آسیا و اقیانوسیه متن توافق ناظر بر تجارت آزاد را امضا کردند.

 

به‌رغم جنگ تجاری چین و آمریکا، بزرگ‌ترین توافق تجارت آزاد جهان در پایان دیدار مجازی رهبران عضو اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی (آ سه آن) امضا شد.

 

مذاکرات برای کسب توافق بر سر همکاری گسترده اقتصادی هشت سال پیش آغاز شده بود. امضای این توافق در روز یکشنبه ۱۵ نوامبر در هانوی، پایتخت ویتنام، عملاً منجر به ایجاد یک چتر بزرگ همکاری اقتصادی خواهد شد.

 

این پیمان بازارهای گسترده این ۱۵ کشور را در برمی‌گیرد. پیمانی که حدود یک‌سوم کل تولید ناخالص اجتماعی جهان را شامل می‌شود و حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر از جمعیت زمین را در بر می‌گیرد.

 

در سایه این توافق، عوارض گمرکی در تجارت بین کشورهای امضاکننده کاهش می‌یابد، قواعد ناظر بر بازرگانی مشترک تدوین می‌شود و زمینه برای حمل و نقل کالا تسهیل می‌گردد.

 

افزون بر آن، می‌توان گفت که بزرگترین توافق تجارت آزاد جهان شامل مسائل بازرگانی، خدمات، سرمایه‌گذاری، بازرگانی دیجیتال و ارتباطات خواهد بود. به موازات حضور چین و ۱۰ کشور عضو آ سه آن، کشورهای ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و نیوزیلند نیز در این تجارت آزاد مشارکت دارند.

 

۱۰ کشور عضو آ سه آن عبارتند از: ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، تایلند، فیلیپین، میانمار، برونئی، لائوس و کامبوج

حجم مبادلات بازرگانی

 

حجم مبادلات بازرگانی توافق تجارت آزاد یاد شده حدود ۲۹ درصد کل بازرگانی جهان خواهد بود. به این ترتیب، حجم مبادلات بازرگانی این پیمان کمی نازل‌تر از حجم مبادلات بازرگانی اتحادیه اروپا است. اتحادیه اروپا ۳۳ درصد کل بازرگانی جهان را در اختیار دارد.

 

از توافق ناظر بر ایجاد بزرگ‌ترین تجارت آزاد در جهان، به‌مثابه یک موفقیت بزرگ برای چین یاد می‌شود. گفته می‌شود که سیاست بازرگانی دولت آمریکا و مناقشه تجاری این کشور با چین و برخی از کشورهای آسیا و اقیانوسیه، عملاً راه را برای کسب توافق بر سر این پیمان تسهیل و تسریع کرده است.

 

این توافق تجاری عملاً محصول ۳۱ دور مذاکره در ۱۸ همایش در سطح وزیران بوده است. خروج هند از جمع کشورهای حاضر در مذاکرات در اواخر سال گذشته میلادی عملاً راه را برای کسب توافق هموار کرده است.

انتقاد شدید حزب چپ آلمان از افزایش چشمگیر بودجه نظامی در بحبوحه بحران کرونا

حزب چپ آلمان انتقاد شدیدی به افزایش چشمگیر هزینه‌های نظامی آلمان در بحبوحه بحران کرونا وارد کرده و اولویت بندی دولت در این راستا را خطا ارزیابی کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, تحلیل, جهان, حقوق بشر

بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ درحال نزدیک‌شدن است و راه فراری نیست

مدیر آمریکایی پخش برنامه های تلویزیونی گفت:«ما الان در دریایی از بدهی زندگی می‌کنیم اما باید بدانیم که طوفان در حال نزدیک شدن است اما آمریکا با چاپ پول تلاش می‌کند که خود را از غرق شدن در این دریا حفظ کند.»

ادامه

ارژانتین, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر