سقوط یک جنگنده آمریکایی دیگر در کره‌جنوبی

ارتش آمریکا تایید کرد که یک جنگنده اف-۱۶ آمریکایی در آب‌های نزدیک کره‌جنوبی سقوط کرده است. این سومین باری است که یک هواپیمای جنگی آمریکا در کمتر از یک سال گذشته در این منطقه سقوط می‌کند. به گزارش ایسنا، به گزارش یونهاپ، خلبان این جنگنده آمریکایی بامداد امروز چهارشنبه مجبور شد هواپیمایش را رها کرده ... سقوط یک جنگنده آمریکایی دیگر در کره‌جنوبی

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, شبه جزیره کره, شرق آسیا

آمریکا: ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند

کارلوس دل تورو وزیر نیروی دریایی آمریکا گفت: نیروی دریایی چین نسبت به رقیب آمریکایی خود از مزایای قابل توجهی برخوردار است و ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند. به گزارش ایرنا، سی ان ان چهارشنبه شب گفت، رئیس نیروی دریایی ایالات متحده تصریح کرد که نیروی دریایی چین دارای ... آمریکا: ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, چین, شرق آسیا, غرب

بالاخره کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد/ امضای «چک سفید» برای اوکراین خبری نخواهد بود

بالاخره بعد از ۱۵ دور رای‌گیری در پنج روز، در ساعات ابتدایی امروز (شنبه) کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا رسید، اما ۱۴ رای‌گیری ناموفق و امتیازات زیادی که به مخالفان داده، نشان از راه دشوار او در ادامه این مسیر دارد. به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه نیویورک‌تایمز، کوین مک‌کارتی، ... بالاخره کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد/ امضای «چک سفید» برای اوکراین خبری نخواهد بود

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

افزایش بودجه کمک نظامی به اوکراین، اعلان جنگ علیه منافع ملی ایالات متحده است

روزنامه «امریکن کانسروتیو» تایید افزایش بودجه کمک به اوکراین را اعلام جنگ علیه منافع ملی آمریکا خواند. به گزارش ایلنا، روزنامه «امریکن کانسروتیو» تایید افزایش بودجه کمک به اوکراین را اعلام جنگ علیه منافع ملی آمریکا خواند.  «بردلی دیوین»، نویسنده‌ آمریکایی، طی مقاله‌ای در این روزنامه عنوان کرد که اقدامات اخیر کنگره آمریکا نشان از ... افزایش بودجه کمک نظامی به اوکراین، اعلان جنگ علیه منافع ملی ایالات متحده است

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه

جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

جمهوریخواهان توانسته اند سرانجام پیروزی خود در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا را تثبیت کنند و به طور رسمی حزب پیروز انتخابات شوند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، براساس تازه‌ترین نتایج شمارش آرای انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، حزب جمهوری خواه پس از چهار سال توانست رهبری دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا را ... جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

نماینده چین واقعیات نسل‌کشی بومیان آمریکایی را در شورای حقوق بشر سازمان ملل افشا کرد

دوشنبه ۸ فروردین (۲۸ مارس)، جیانگ دوان، نماینده ارشد هیئت نمایندگی دائمی چین در سازمان ملل، هنگام سخنرانی در چهل و نهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، واقعیت‌های نسل‌کشی بومیان آمریکایی توسط ایالات متحده را افشا کرد.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین: وی از نهادهای چندجانبه حقوق بشری از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست کرد اقدامات لازم را نسبت به جنایات نسل‌کشی آمریکا انجام دهند.

 

نماینده هیئت نمایندگی چین در مقر سازمان ملل در ژنو بیان کرد: در طول تاریخ، ایالات متحده با روش‌هایی مانند قتل عام، اخراج و یکسان‌سازی اجباری، به طور سیستماتیک بومیان آمریکا را از حق زندگی و حقوق اساسی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی محروم کرده و قصد داشته این گروه را به شکل فیزیکی و فرهنگی از بین ببرد که نمونه‌ای از نسل‌کشی به شمار می‎رود.

 

جمعیت بومیان آمریکا از ۵ میلیون نفر در پایان قرن پانزدهم به ۲۳۷ هزار نفر در اوایل قرن بیستم کاهش یافت و بسیاری از قبایل آنان کاملاً از بین رفتند. زنان بومی آمریکایی به زور و به طور اجباری توسط دولت ایالات متحده عقیم شدند. اکثر کودکان بومی آمریکایی به منظور همسان‌سازی به اجبار راهی «مدارس شبانه روزی» یا زندگی با خانواده‌های سفیدپوستان شدند. آنان از حرف زدن به زبان مادری و پوشیدن لباس‌های قومی خود منع شدند و تعداد زیادی از این کودکان بر اثر آزار و شکنجه مردند.

 

این مقام چینی اشاره کرد: نسل‌کشی ایالت متحده علیه بومیان آمریکا نه فقط یک مساله تاریخی بلکه نمونه‌ای از  نژادپرستی سیستماتیک است که تا به امروز ادامه داشته است.

 

جیانگ دوان اظهار داشت: امروزه بومیان آمریکا هنوز هم از تبعیض گسترده و سیستماتیک در ایالات متحده رنج می‌برند و در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و سایر زمینه‌ها همواره به حاشیه‌ رانده می‌شوند. در میان تمام اقلیت‌های قومی ایالات متحده، بومیان آمریکا کمترین میانگین طول عمر و بالاترین نرخ فقر را دارند.

 

نماینده چین در شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: نسل‌کشی بومیان آمریکایی توسط ایالات متحده باید به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد و آمریکا باید در این زمینه پاسخگو باشد و به آسیب دیدگان و فرزندان و بازماندگان این افراد غرامت بپردازد. ایالات متحده باید قوانین و سیاست‌های ناقض حقوق بومیان آمریکا را تغییر دهد. نهادهای چندجانبه حقوق بشر از جمله شورای حقوق بشر و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد باید در مورد نسل‌کشی در ایالات متحده اقدام کنند.

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده‌ها قانونگذار دموکرات در کنگره آمریکا، از جمله روسای کمیسون‌های نیروهای مسلح، امور خارجه و اطلاعات، روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که زندان گوانتانامو در کوبا را “فورا” ببندد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا