افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

نظامیان اوکراینی پست‌های خود را ترک کردند

وزارت دفاع روسیه گفت که تمرد نظامیان اوکراینی از فرماندهان خود همچنان ادامه دارد و نظامیان تیپ ۵۷ ام پیاده نظام موتوری اوکراین از اطاعت از دستور فرماندهی خودداری و واحد خود را ترک کردند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بسیاری از نظامیان اوکراینی بدون اجازه از فرماندهان، واحدهای خود را ترک کرده‌اند.

 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این باره آمده است: نظامیان تیپ ۵۷ ام پیاده نظام موتوری اوکراین که در منطقه شهرک‌های «گورسکویه»، «پودلنسویه» و «وروبووکا» در جمهوری خلق لوهانسک نبرد می کردند، همزمان با از بین رفتن بیش از ۶۰ درصد پرسنل این تیپ، از اطاعت از دستور فرماندهی خودداری و خودسرانه واحد خود را ترک کردند.

 

وزارت دفاع روسیه روز گذشته نیز از تمرد نظامیان اوکراینی از دستورات فرماندهان خود در میدان نبرد خبر داده بود.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین در گزارش روزانه خود از تلفات و خسارات وارده به طرف اوکراینی اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه در شبانه روز گذشته یک فروند جنگنده «میگ-۲۹»، یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵»، ۱۶ فروند پهپاد، سه فروند موشک «توچکا-یو» و ۱۴ قبضه راکت شلیک شده از سامانه های پرتاب چندگانه راکت، رهگیری و منهدم شدند.

 

همچنین نیروهای موشکی و توپخانه ای ارتش روسیه ۲۵۳ منطقه تجمع نیروهای انسانی و تجهیزات ارتش اوکراین از جمله شش انبار مهمات را در نقاط مختلف در جمهوری خلق لوهانسک هدف قرار دادند.

 

این وزارتخانه افزود: یک پایانه سوختی در منطقه «میکولایف» که سوخت تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را تامین می کرد، نابود شد.

 

نظامیان روسیه همچنین بیش از ۶۲۰ ملی گرای اوکراینی، ۲۴ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی اوکراین را منهدم نمودند.

 

هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی نیروی زمینی ارتش روسیه نیز پنج انبار مهمات نیروهای مسلح اوکراین را در مناطقی از جمهوری خلق دونتسک و «سومی» به همراه یک سامانه ضدهوایی «بوک-ام۱» در دونتسک و همچنین ۱۵۱ ناحیه تجمع نیروهای انسانی و تجهیزات ارتش اوکراین هدف قرار داده و منهدم کرد.

 

همچنین ارتش روسیه ۱۳ جوخه سامانه‌های پرتاب چندگانه راکت ارتش اوکراین را به همراه سامانه شناسایی توپخانه ساخت آمریکا را نابود کرد.

 

وزارت دفاع روسیه در پایان افزود: در مجموع و از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین، ۲۱۱ فروند جنگنده، ۱۳۲ فروند بالگرد، یک هزار و ۳۰۸ فروند پهپاد، ۳۴۹ سامانه ضدهوایی، ۳ هزار و ۷۳۳ دستگاه تانک و دگیر خودروهای زرهی، ۵۹۴ خودروی رزمی حامل سامانه های پرتاب چندگانه راکت، ۲ هزار و ۸۱ قبضه توپ و خمپاره و همچنین ۳ هزار و ۸۰۱ دستگاه خودروی ویژه نظامی ارتش اوکراین منهدم شده‌اند.

وزیر دفاع سابق آمریکا؛ چین قادر است بدون حمله نظامی تایوان را به زانو در آورد

رابرت گیتس وزیر دفاع سابق آمریکا در اظهار نظری عنوان کرد، پکن بدون نیاز به حمله نظامی به تایوان قادر است این کشور را به زانو در آورد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

منتقد پوتین: اروپا با تحریم نفت روسیه به خود آسیب وارد می‌کند

میخائیل خودورکوفسکی از منتقدان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، گفت که اروپا با اعمال تحریم‌ها علیه نفت مسکو به خود آسیب وارد می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحریم, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا