همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

مقابله آمریکای لاتین با کرونا با محموله‌های حمایتی- پزشکی چین

چین از زمان شیوع کرونا در جهان، محموله‌های حمایتی و کمک‌های پزشکی و دارویی را به کشورهای مختلف از جمله کشورهای آمریکای لاتین ارسال کرده که کمک‌های چشمگیری بوده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، دولت چین در ماه های اخیر اقدامات بشردوستانه گسترده‌ای را در راستای کمک به دولت های جهان در مقابله با شیوع ویروس کرونا در دستورکار قرار داده است.

 

از جمله این اقدامات پکن، کمک ۲۰ میلیون دلاری به سازمان جهانی بهداشت، اعزام پزشک به ایران و ایتالیا، ساخت آزمایشگاهی در عراق برای افزایش توانایی این کشور در آزمایش کرونا، اهدای کیت‌های آزمایشگاهی به فیلیپین و تجهیزات حفاظتی به پاکستان و فرانسه بوده است.

 

همزمان با روابط گرم چین با کشورهای آمریکای لاتین، پکن کمک‌های پزشکی و دارویی چشمگیری در اختیار کشورهای آمریکای لاتین قرار داده است. این کمک‌های پکن به برخی از دولت های آمریکای لاتین که پیش تر با مشکلات اقتصادی جدی دست‌وپنجه نرم می‌کردند، کمک مهمی محسوب می شود.

 

چین پیش تر سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را در آمریکای لاتین انجام داده و گسترش روابط با کشورهای این منطقه جزو اولویت‌ اصلی سیاست خارجی پکن به شمار می‌رود.

 

آرژانتین

 

دولت شی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین پیش از این در ماه جاری میلادی(ژوئن) تجهیزات پزشکی و حفاظتی از جمله کلاههای مجهز به دوربین، ماسک، لباس‌های حفاظتی، نزدیک به ۲ تن تجهیزات پزشکی به آرژانتین ارسال کرده است.

 

این دومین باری بود که چین محموله‌های پزشکی و دارویی برای کمک به آرژانتین در مقابله با کرونا ارسال می کرد. اواخر ماه مارس(فروردین) نیز دولت آلبرتو فرناندز رئیس‌جمهوری آرژانتین از سوی چین محموله‌هایی شامل کیت آزمایشگاهی، لباس‌های حفاظتی، دستکش دریافت کرده بود.

شیلی

 

اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت) وزیر بهداشت شیلی اعلام کرد هواپیمایی از سوی چین حامل تجهیزات پزشکی و حفاظتی برای تقویت سیستم بهداشت عمومی شیلی به این کشور اهدا شد.

 

همچنین تجار چینی محموله‌های ونتیلاتور، کیت‌های آزمایشگاهی و حدود ۱.۶ میلیون ماسک و بیش از ۲۳۰ هزار بسته‌های مایحتاج پزشکی به شیلی اهدا کرده‌اند.

 

کلمبیا

 

کلمبیا اواسط اردیبهشت محموله بزرگی از تجهیزات مختلف پزشکی و مایحتاج دارویی را از سوی چین دریافت کرد. دولت پکن همچنین ۱.۵ میلیون دلار مایحتاج پزشکی از جمله حدود ۶۸۰ هزار ماسک، عینک پزشکی، دستکش و تجهیزات تنفسی در اختیار دولت کلمبیا قرار داده است.

 

ونزوئلا

 

ونزوئلا در ماه مارس(اسفند- فروردین) میزبان هیات متشکل از هشت متخصص چینی برای کمک به دولت کاراکاس در مقابله با کرونا بود.

 

چین همچنین حدود ۲۲ تُن تجهیزات پزشکی از جمله ۵۰۰ هزار کیت آزمایشگاهی، ونتیلاتور، لباس‌های حفاظتی، ماسک، عینک پزشکی و دستکش به ونزوئلا ارسال کرده است.

 

دولت چین همچنین پیش تر محموله‌های مایحتاج پزشکی به مکزیک، پرو، بولیوی، برزیل، کاستاریکا، پاناما، السالوادور و کوبا در شرایط سخت مقابله این کشورها با کرونا ارسال کرده است.

ایرنا

کوبا ششمین روز است که قربانی کرونایی ندارد/ ورود یک گروه ۳۰۰ نفره پزشکان و پرستاران این کشور به کویت

مقامات بهداشتی کوبا اعلام کردند، ۱۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده اما در طول ۶ روز گذشته کسی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست نداده است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا, کویت, همبستگی

گروه دوستی پارلمانی کوبا و سوریه، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه سوریه را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، «لیزارا کورونا» رییس گروه دوستی پارلمانی کوبا و سوریه تحریم‌های آمریکا را ناعادلانه توصیف کرد و گفت که این تحریم‌ها «تلاش‌ها و ظرفیت‌ها» برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ را محدود می‌کند

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, کوبا, همبستگی

آری به‌همبستگی، نه به محاصره! ما خواستار لغو فوری محاصرهٔ جنایتکارانهٔ کوبا توسط ایالات متحد آمریکا هستیم!

اعلامیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری آری به همبستگی، نه به محاصره! ما خواستار لغو فوری محاصرهٔ جنایتکارانهٔ کوبا توسط ایالات متحد آمریکا هستیم!

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, سوسیالیسم, کوبا, همبستگی