همبستگی با کوبا؛ سد کشورهای دوست دربرابر خصومت آمریکا

ارسال محموله‌های غذایی، دارو، تجهیزات ایمنی و سرنگ در یک هفته اخیر از طرف کشورهای مکزیک، بولیوی، روسیه، ویتنام و چین به کوبا به عنوان نمایش همبستگی، اقدامات خصمانه و مداخله جویانه در امور داخلی این کشور را به چالش کشید.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, کوبا, گزارش, مکزیک, همبستگی, ویتنام

مجمع پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا خواستار رفع تحریم‌های کوبا شد

مجمع سیاسی و آکادمیک پوئبلا متشکل از ۱۶ کشور چپگرای آمریکای لاتین و اسپانیا، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با کوبا، قاطعانه خواستار رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه واشنگتن علیه این کشور آمریکای لاتین شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

مکزیک: محاصره آمریکا غیرانسانی است؛ به کوبا کمک می‌کنیم

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, کوبا, مکزیک, همبستگی

مصر نخستین محموله واکسن چینی سینوفارم را دریافت کرد

رویترز به نقل از مقامات بهداشتی مصر اعلام کرد که این کشور روز پنجشنبه نخستین محموله واکسن چینی کرونا «سینوفارم»(China National Pharmaceutical Group –  (Sinopharm را از طریق امارات متحده عربی دریافت کرده است.

 

به گزارش ایرنا از اعلام روز جمعه رویترز، مقامات بهداشتی مصر اعلام کردند که به زودی مقدار بیشتری از این واکسن را دریافت خواهند کرد.

 

براساس این گزارش، این محموله از طریق امارات متحده عربی که مرحله سوم آزمایش‌های بالینی این واکسن را انجام داده، وارد فرودگاه قاهره شده است.

 

وزارت بهداشت امارات متحده عربی این هفته با اشاره به تجزیه و تحلیل میان دوره‌ای مرحله نهایی آزمایش‌های بالینی واکسن سینوفارم اعلام کرد که این واکسن ۸۶ درصد اثرگذاری دارد.

 

این واکسن پیشتر در قالب یک برنامه اضطراری بر روی حدود یک میلیون نفر در چین استفاده شده است.

 

مقامات بهداشتی مصر اعلام کردند که کادر پزشکی و افراد دارای بیماری‌های مزمن در اولویت قرار خواهند داشت.

 

رویترز افزود: میزان دوز واکسنی که مصر سفارش داده مشخص نیست اما وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که در روزهای آینده محموله‌های بیشتری به مصر ارسال خواهد شد.

 

مصر با جمعیت ۱۰۰ میلیون نفر بازار بزرگی برای دریافت واکسن است. روسیه در ماه سپتامبر از معامله‌ای برای تامین ۲۵ میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک ۵» برای مصر خبر داد.

 

رویترز نوشت: دولت مصر موارد ابتلای نسبتا کمی به کرونا را تایید کرده است که بخشی از آن به محدودیت‌ آزمایش‌های عمومی برمی‌گردد اما با افزایش موارد ابتلای روزانه در هفته‌های اخیر، دولت قاهره نسبت به شروع موج دوم همه‌گیری در این کشور هشدار داده است.

 

وزارت بهداشت مصر روز چهارشنبه ابتلای ۱۱۹ هزار و ۷۰۲ نفر به ویروس کرونا و فوت ۶ هزار و ۸۳۲ نفر بر اثر ابتلا به کووید_۱۹ را اعلام کرد.

 

هم‌اینک این تعداد به ۱۲۰ هزار و ۱۴۷ مورد ابتلا و مرگ ۶ هزار و ۸۵۴ نفر رسیده است. مصر در میزان ابتلا به ویروس کرونا در جایگاه ۶۳ جهان قرار دارد.

تحقق تعهدات چین در تامین واکسن کرونای جهان

بر اساس گزارش رسانه‌های امارات متحده عربی، وزارت بهداشت و پیشگیری این کشور امروز ۹ دسامبر/۱۹ آذرماه اعلام کرد که واکسن‌های غیرفعال کننده ویروس کرونا تولید شده توسط گروه دارویی ملی چین را رسما به ثبت رسانده است.

ادامه

امارات, اندونزی, انگلستان, برزیل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, همبستگی

از مبارزه برای تأمین خواست‌های فوری تا پیوند با جنبش همگانی ضد استبدادی

در گرماگرم همه‌گیری بیماری کوید-۱۹ و وخیم‌تر شدن وضعیت معیشت زحمتکشان، وزارت کار بار دیگر مزد منطقه‌ای و صنفی را همراه با مقررات‌زدایی در روابط کار و قوانین تأمین اجتماعی در دستورکار خود قرار داده ‌است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگری, مقاله, همبستگی

چین برای توزیع واکسن کرونا در کشورهای فقیر تعهد داد

چین با امضای توافق‌نامه‌ای با سازمان جهانی بهداشت به طرح این سازمان برای توزیع واکسن کرونا پیوست و تعهد داد واکسن‌هایی را که در آینده برای کووید۱۹ می‌سازد در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار بدهد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, دانش, سازمان بهداشت جهانی, شرق آسیا, همبستگی

بانک جهانی؛ اقتصاد چین در سال آینده ۷.۹ درصد رشد خواهد داشت

در گزارش بانک جهانی که روز دوشنبه منتشر شد، پیش‌بینی رشد اقتصادی چین در سال جاری به ۲ درصد افزایش یافته است علاوه بر این، بانک جهانی پیش‌بینی کرده است که اقتصاد چین در سال آینده ۷.۹ درصد رشد خواهد داشت.

ادامه

اقتصادی, بانک جهانی, جهان, چین, شرق آسیا, همبستگی