خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

مردم سودان خواستار واگذاری قدرت ازسوی نظامیان شدند

ده‌ها هزار نفر از مردم سودان امروز یکشنبه، با تظاهرات در خارطوم پایتخت و برخی شهرهای دیگر این کشور، از «شورای نظامی انتقالی» خواستند، قدرت را به غیرنظامیان واگذار کند.

 

به گزارش رسانه‌های خبری، یک تظاهرکننده امروز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی در «عبطره» واقع در شمال سودان کشته و شماری نیز زخمی شدند.

 

این بزرگترین تجمع اعتراض آمیز در سودان از حمله سه هفته پیش نیروهای امنیتی به تحصن کنندگان سودانی در خارطوم به شمار می‌رود که بیش از صد کشته و شمار زیادی زخمی به جا گذاشت.

 

سودانی‌ها در تظاهرات امروز، با در دست داشتن پرچم سودان، شعار می‌دادند که راهپیمایی شأن مسالمت آمیز است.

 

نیروهای امنیتی در مناطق بحری، معموره و ارکویت در پایتخت و شهر القضارف واقع در شرق کشور، برای متفرق کردن تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کردند.

 

معترضان سودانی با سردادن شعارهای خواستار واگذاری قدرت به دولت غیر نظامی و همچنین مجازات عاملان کشتار تظاهرکنندگان شدند.

 

“نیروهای آزادی و تغییر” سودان که از مهم‌ترین مخالفان «شورای نظامی سودان» به شمار می‌روند، از مردم خواسته بودند تا امروز در «تظاهرات میلیونی» شرکت کنند. این نیروها سعی دارند با اعمال فشار به شورای نظام، زمام امور سیاسی کشور را به دست گیرند.

 

اعتراض‌های مردمی سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) به علت افزایش قیمت نان آغاز شد، اما این اعتراض‌ها به سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و تظاهر کنندگان خواستار سرنگونی دولت “عمر البشیر” شدند.

 

دولت البشیر سرانجام ۲۲ فروردین ماه با دخالت ارتش سرنگون و پس از آن ارتش سودان با تشکیل نهادی با عنوان شورای نظامی انتقالی به ریاست ژنرال “عبدالفتاح البرهان” قدرت را در دست گرفت.

 

سرنگونی البشیر گروه‌های معترض سودانی را راضی نکرد و آنها همچنان خواستار کنار رفتن نظامیان و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت به یک شورای غیر نظامی و تشکیل یک حکومت دمکراتیک هستند.
ایرنا

تظاهرات در برخی استان‌های عراق در اعتراض به عملکرد دولت و پارلمان

صدها تن از شهروندان عراقی در اعتراض به فساد و بحران برق و عملکرد دولت و پارلمان کشورشان در میدان “التحریر” در مرکز بغداد و تعدادی از استان‌های دیگر تظاهراتی به راه انداختند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

فیگارو؛ سلاخی انقلاب آرام مردم سودان

روزنامه لوفیگارو چاپ پاریس روز دوشنبه در مقاله ای با عنوان “سلاخی انقلاب آرام در سودان” به بررسی گسترش سیطره شورای نظامیان و افزایش خشونت ها در این کشور پرداخت و نوشت: رویای برپایی انقلابی آرام و آشتی جویانه با سرکوب خونین تظاهرکنندگان بر باد رفت.

ادامه

اتحادیه آفریقا, اتیوپی, جهان, حقوق بشر, خبر, سودان, شمال افریقا