افشاگری اسنودن درباره دروغ شرکت سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس

کارمند سابق سازمان اطلاعات آمریکا دروغ شرکت اسرائیلی سازنده جاسوس‌افزار پگاسوس درباره غیر ممکن بودن هک گوشی‌های رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه را فاش کرد.

ادامه

اسراییل, اسنودن, امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, فرانسه

اسنودن؛ آمریکا هم باید با الزام صریح برای افشای اقدامات خود مواجه شود

افشاگری اخیر درباره جاسوسی آمریکا از سران اروپایی با کمک سرویس مخفی دانمارک در میانه سکوت واشنگتن، واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای شمالی, اسنودن, المان, امریکا, جهان, جهان غرب, چین, حقوق بشر, دانمارک, سوئد, غرب اروپا, فرانسه, گزارش, نروژ

آمریکا، ائتلاف «پنج چشم» علیه چین شکل داد

یک خبرنگار مستقل اظهار کرد، آژانس‌های اطلاعاتی غربی توانسته‌اند به دلیل شبکه‌های رو به گسترش کابل‌های فیبر نوری حوزه خاورمیانه به داده‌ها و ترافیک ارتباطاتی این منطقه دسترسی پیدا کنند.

ادامه

اروپا, استرالیا, اسنودن, المان, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, کانادا, گزارش, مصر, نیوزلند

تلاش سناتورهای جمهوری‌خواه برای مجاب کردن ترامپ به عفو اسنودن

پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داد، چندین تن از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه از رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا می‌خواهند تا مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی را مورد عفو قرار دهد.

ادامه

اسنودن, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر رسانی, روسیه

مدت اقامت اسنودن در روسیه تمدید شد

وزارت امور خارجه روسیه با اعلام تمدید اقامت یا پناهندگی ادوارد اسنودن همکار سابق سیا، پیشنهاد یک مقام سابق این سازمان برای تحویل وی به آمریکا را ابلهانه خواند و رد کرد.

 
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در فیس بوک خود نوشت: مایکل مورل معاون سابق سیا پیشنهاد کرده، اسنودن تحویل آمریکا شود تا هدیه خوب ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا به مناسبت تحلیف وی باشد.

 
زاخارووا با بیان اینکه مقام های سابق غربی چقدر عجیب هستند، افزود: مورل پیشتر نیز اظهارات ضدانسانی بیان کرده بود که می توان به پیشنهاد وی برای کشتن روس ها در سوریه اشاره کرد.

 
زاخارووا نوشت: نکته جالب این است که مورل نمی داند، اسنودن به تازگی اقامت موقت خود را در روسیه تمدید کرده است و آنچه که مقام سابق آمریکایی پیشنهاد می کند، خیانت محسوب می شود.

 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: اکنون با سخنان مورل همه می دانند برای سازمان شما (سیا) هدیه کردن انسان ها و تحویل کسانی که نیاز به دفاع دارند یک موضوع عادی است، ولی شما روسیه را نشناختید.

 
اسنودن که سال ۲۰۱۳ از محل کار خود در مرکزی متعلق به اداره امنیت ملی آمریکا در هاوایی به هنگ کنگ گریخت، هزاران مدرک طبقه بندی شده جاسوسی و امنیتی این کشور را در اختیار روزنامه نگاران قرار داد.

 
وی پس از ابطال گذرنامه اش از سوی آمریکا به روسیه رفت و با کسب پناهندگی موقت در این کشور زندگی می کند.

 
مقام های آمریکایی از جمله باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور بارها از روسیه خواستار استرداد اسنودن برای محاکمه به اتهام خیانت شده‌اند.

 
تازه ترین اظهارات در این رابطه از سوی «تام کاتن» سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس بیان شد که تاکید کرد: اسنودن ضربه جبران ناپذیری به امنیت ملی آمریکا وارد کرد و نباید عفو شود.

 
کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا نیز به وی را به افشای اطلاعاتی که به امنیت ملی این کشور لطمه ای شدید زد، متهم کرده است.

 
در گزارش مورد تائید اعضای دموکرات و جمهوریخواه این کمیته که ۲۶ شهریور ماه انتشار یافت، آمده است: بیشتر اطلاعات به سرقت رفته از سوی اسنودن فاش کننده برنامه های اطلاعاتی و دفاعی و مورد توجه رقبا و دشمنان خارجی آمریکا بود.
ایرنا

عفو بین‌الملل: دنیا اسنودن را نه به چشم یک خیانتکار که به چشم یک قهرمان می‌بیند

درخواست نهادهای حقوق بشری از اوباما برای عفو اسنودن پیش از ترک کرسی ریاست جمهوری   کارزاری که به ابتکار برخی نهادهای حقوق بشری از جمله اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر ازماه سپتامبر تاکنون برای عفو«ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به فعالیت پرداخته بود، ... عفو بین‌الملل: دنیا اسنودن را نه به چشم یک خیانتکار که به چشم یک قهرمان می‌بیند

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, خبر

تحقیقات پارلمان آلمان درباره ویکی لیکس؛ سازمان اطلاعات آلمان برای آمریکا جاسوسی کرده است

پلیس پارلمان آلمان درباره اسناد ویکی لیکس تحقیقات خود را آغاز می کند. به گزارش  مجله اشپیگل، یکی از مقامات ارشد امنیتی اعلام کرده بود که سایت ویکی لیکس اسناد مربوط به همکاریهای امنیتی-اطلاعاتی میان واشنگتن و برلین را از سوی هکرهای روسی بدست آورده است.   این مقام امنیتی همچنین خاطر نشان کرده بود که ... تحقیقات پارلمان آلمان درباره ویکی لیکس؛ سازمان اطلاعات آلمان برای آمریکا جاسوسی کرده است

ادامه

اسنودن, المان, جهان, خبر

اسنودن: چرا پترائوس حتی یک روز هم به زندان نرفت؟!

ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای گفت، دیوید پترائوس، مدیر سابق سیا اطلاعات خیلی محرمانه‌تری به نسبت آنچه که خودش منتشر کرده فاش ساخته اما در نهایت مورد ملاطفت قرار گرفته است. / به گزارش ایسنا، به نقل از یاهونیوز، ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و ... اسنودن: چرا پترائوس حتی یک روز هم به زندان نرفت؟!

ادامه

اسنودن, امریکا, جهان, خبر

چه چیزی مانع از سفر اسنودن به آلمان می‌شود؟

آیا سفر اسنودن به آلمان منع سیاسی دارد یا منع حقوقی؟ یک کارشناس حقوق جزایی بین‌المللی به این پرسش پاسخ می‌دهد.   اگر قرار باشد کسی درباره فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در اروپا اطلاعاتی داشته باشد، آن فرد ادوارد اسنودن است. یعنی همان کسی که با افشاگری‌های خود از فعالیت‌های جاسوسی این آژانس ... چه چیزی مانع از سفر اسنودن به آلمان می‌شود؟

ادامه

اسنودن, المان, امریکا