چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

مدارس انگلیس زیر فشار تورم بی‌سابقه/ پیش‌بینی تورم ۲۲ درصدی تا اوایل سال آینده میلادی

افزایش بی‌سابقه شاخص تورم و جهش افسارگسیخته هزینه‌ها در انگلیس مدارس این کشور را به حدی تحت شعاع قرار داده که برخی در ارائه خدمات اصلی با مشکل جدی مواجه هستند.

 

تنها با گذشت دو هفته از آغاز سال تحصیلی جدید، مدیران مدارس زنگ خطر را در مورد بحران مالی مدارس به صدا درآورده‌ و از والدین خواسته‌اند که برای رفع کمبودهای مالی به منظور تهیه وسایل ضروری کلاس‌ها مساعدت کنند.

 

این درحالیست که با روند فزاینده هزینه‌های زندگی، مردم این کشور با مشکلات جدی برای پرداخت هزینه‌های زندگی مواجه هستند و با افزایش ۸۰ درصدی بهای انرژی، معضل گرم کردن یا سیر کردن شکم اصلی‌ترین چالش انگلیسی‌ها پیش‌رو بشمار می‌رود.

 

سایمون کیدول مدیر مدرسه «هارتفورد منور» می‌گوید که مدرسه او نهایت تلاش خود را صورت خواهد داد تا با صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها، از والدین کمک نگیرد. گفته می‌شود که این مدرسه برای صرفه جویی در هزینه‌ها، تعداد لامپ‌های روشن را کاهش داده و سیستم گرمایش را روی درجه کم تنظیم کرده است. این درحالیست که قبض برق مدرسه از ۱۲۲ هزار و ۲۷۹ پوند در سال به ۵۲۲ و ۹۸۷ پوند رسیده است. صورت حساب گاز هم با جهش ۶۷۱ درصدی از ۳۲ هزار و ۷۸۳ پوند به ۲۵۲ هزار و ۹۲۶ پوند رسیده است.

 

مدیر یکی از مدارس جنوب لندن تصریح کرد: “من تا چند هفته دیگر در انجمن اولیا و مربیان شرکت خواهم کرد و اساساً پیام این خواهد بود: هر چقدر که می‌توانید پول جمع آوری کنید. نه برای پروژه های خاص… فقط به این دلیل که بتوانیم خدمات اصلی خود را ادامه دهیم.” وی تصریح کرد که این یک بحران جدی است.

 

گزارش‌ها حاکیست که برخی مدارس نامه‌ای را به والدین ارسال کرده و هشدار داده‌اند که هزینه‌ها با نرخ هشداردهنده‌ای در حال افزایش است و «تأثیر زیان‌باری» بر کیفیت آموزش خواهد داشت. در این نامه از والدین خواسته شده موضوع را به نمایندگان مجلس منعکس کنند.

 

نشریه گاردین در گزارشی نوشت که این بحران، شکاف بزرگی را بین مدارسی که خانواده‌های مرفه هنوز قادر به کمک مالی برای ارتقای آموزش فرزندانشان هستند و مدارسی که در مناطق محروم هستند، بوجود می‌آورد.

 

نخست وزیر انگلیس وعده داده که دولت بخشی از هزینه انرژی مصرفی در کشور را تامین می‌کند اما مدارس می‌گویند که این راهبرد کفایت نمی‌کند.

 

افزایش بی‌سابقه تورم در انگلیس، این کشور را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است. این واقعیت که دورنمایی از بهبود اوضاع دیده نمی‌شود و مقامات رسمی هم درباره تشدید اوضاع هشدار می‌دهند، مردم کشور را وحشت‌زده کرده است.

 

پیش از جنگ اوکراین پیش‌بینی می‌شد که نرخ تورم با وجود فشارهای ناشی از برگزیت و بحران همه‌گیری کرونا در محدوده ۲ درصد سیر کند. اما طبق اعلام مرکز آمار ملی انگلیس شاخص تورم به ۹.۹ درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود که تا اوایل سال آینده میلادی به ۲۲ درصد برسد.

 

بانک مرکزی انگلیس نسبت به رکود اقتصادی در این کشور هشدار داده و دورنمای تاریکی را از اوضاع اقتصادی در ماه‌های آینده پیش‌بینی کرده است.

آفریقای جنوبی: طرح تحریم روسیه برای قاره آفریقا خطرناک است

سیریل رامافوزا رئیس جمهوری آفریقای جنوبی گفت که پیش نویس لایحه جدید در کنگره آمریکا که تحریم های جدید ضد روسیه را در ارتباط با فعالیت مسکو در آفریقا اعمال می کند، برای قاره ی ما خطرناک است.

ادامه

افریقا, افریقای جنوبی, امریکا, تحریم, تحلیل, جنوب آفریقا, جهان, حقوق بشر, روسیه

شی جین‌پینگ خطاب به رئیسی؛ دو طرف باید به طور فعال طرح همکاری جامع دو کشور را اجرا کنند

 صبح روز جمعه  ۱۶ سپتامبر به وقت محلی، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری خلق چین در مهمانسرای دولتی سمرقند با ابراهیم رئیسی‌رئیس‌جمهور ایران دیدار کرد.

ادامه

اسیای مرکزی, اقتصادی, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا

سخنرانی رئیس‌جمهور چین در نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگ‌های

بیست و دومین نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ۱۶ سپتامبر در محل نمایشگاه بین المللی سمرقند ازبکستان برگزار شد. شی جین پینگ رئیس جمهور چین در این نشست شرکت و سخنرانی کرد.

ادامه

اسیای مرکزی, اقتصادی, امارات, ایران, بحرین, بلاروس, جهان, چین, سوسیالیسم, شانگ‌های, شرق آسیا, صلح, کویت, گزارش, میانمار, هندوستان

فناوری چینی کاشت پنبه ناجی کشاورزان شد

ورود کارشناسان چینی و فناوری‌های کشاورزی امید به بازده بالاتر، هزینه‌های کمتر و افزایش درآمد را برای هزاران کشاورز پنبه در ازبکستان به ارمغان آورده است.

ادامه

ازبکستان, اسیای مرکزی, اقتصادی, تاجیکستان, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش