مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی

رئیس فراکسیون حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان خواستار رویگردانی از محقق کردن هدف مد نظر ناتو برای افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناخالص ملی شده و در این راستا از مواضع حزب سبز حمایت کرد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، “رالف موتسنیچ”، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان می‌خواهد در مبارزات انتخاباتی آلمان درباره رویگردانی از محقق کردن هدف افزایش هزینه های نظامی به دو درصد تولید ناخالص ملی که از اهداف ناتو است تبلیغ کند.

 

موتسنیچ در این راستا از مواضع “آنالنا بائر بوک”، نامزد صدر اعظمی از حزب سبز آلمان حمایت کرد که ارتباط بین هزینه های تسلیحاتی و تولید ناخالص ملی را پوچ و مضحک ارزیابی کرده بود و در این باره گفت: “بائربوک” حق دارد.

 

وی از مواضع نامزد صدر اعظمی حزب سبز در این باره قدردانی کرده و هم زمان به موضع مخالف وی با پروژه گازی نورد استریم ۲ انتقاد وارد کرد.

 

کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۱۴ و پیامد الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه توافق کردند که طی یک دهه هزینه های نظامی خود را به دو درصد تولید ناخالص ملی افزایش دهند.

 

“دونالد ترامپ”، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال های گذشته بخصوص آلمان را برای برآورده کردن این هدف تحت فشار بالایی قرار داده و این اتهام را به برلین وارد می کرد که به هزینه آمریکا از خود دفاع می‌کند.

 

در این میان “ماریه آگنس زیمر من”، لز سیاستمداران بلند پایه حزب لیبرال دموکرات آلمان از این رویکرد رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات انتقاد کرده و در سخنانی در برلین اظهار داشت: متاسفانه حزب سوسیال دموکرات دیگر شریک مطمئنی نه برای سربازان و نه برای اتحاد دو سوی آتلانتیک نیست.

 

وی موتسنیچ را به رد همه اصول مربوط به تعهدات ائتلاف دو سوی آتلانتیک متهم کرد.

پکن: میزان بودجه نظامی درخواستی در آمریکا، نشانه اختلال روانی است

سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن رد لفاظی‌های واشنگتن علیه پکن، میزان بودجه نظامی درخواستی واشنگتن از کنگره آمریکا را نشانه «اختلال روانی» دانست.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, میلیتاریسم

قدرت نظامی چین چالشی برای آمریکا

اگرچه چین در حال حاضر رتبه سوم قدرت نظامی جهان را دارد اما این کشور هم اکنون نیز در برخی از شاخص ها مانند کشتی سازی از آمریکا جلو است و در نظر دارد تا اواسط قرن جاری به یک ارتش «مدرن و در کلاس جهانی» تبدیل شود.

ادامه

امریکا, جهان, چین, روسیه, گزارش, میلیتاریسم

مسکو: تصمیم اتمی لندن ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات است

معاون وزیر خارجه و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظرهای جداگانه تصمیم انگلیس برای گسترش زرادخانه اتمی خود را به شدت محکوم و چنین اقدامی را مخل امنیت جهان توصیف کردند.

ادامه

انگلستان, جهان, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم

جهت گیری‌های اصلی در راهکار جدید امنیت ملی آمریکا

دولت جو بایدن در راهکار جدید امنیت ملی مورد نظر خود، توجه اصلی را به روی چین- بعنوان “رقیب اصلی” آمریکا قرار داده، نقش متفاوتی برای روسیه تعریف کرده و برخی نقش آفرینان منطقه‌ای را هم از یاد نبرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, مقاله, میلیتاریسم