پکن: میزان بودجه نظامی درخواستی در آمریکا، نشانه اختلال روانی است

سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن رد لفاظی‌های واشنگتن علیه پکن، میزان بودجه نظامی درخواستی واشنگتن از کنگره آمریکا را نشانه «اختلال روانی» دانست.

 

به گزارش فارس، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین در نشست خبری روز پنجشنبه (امروز) خود در پکن با سوالی درباره گزارش‌ها درباره قصد دولت آمریکا برای افزایش بودجه نظامی این کشور مواجه شد.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، سخنگوی وزارت دفاع چین در پاسخ به این سوال به خبرنگاران گفت: «برای مدتی زمانی است که برخی از نمایندگان دولت ایالات متحده قادر نبوده‌اند خودشان را از دست روان‌پریشی شیدایی و توهم آزار و اذیت رها کنند. آنها غرق در گمانه‌زنی‌ها در خصوص آنچه به اصطلاح تهدید چین نامیده می‌شود، شده‌اند و به طرزی غیر منطقی درباره موضوع “چالش‌ ناشی از چین” مبالغه می‌کنند».

 

وی ادامه داد: «این موضوع تجسم نوعی از اختلال روانی است که می‌تواند علاوه بر آسیب زدن به خودشان، تنها باعث آسیب زدن به دیگران شود».

 

وو کیان افزود: «چین هیچ قصدی برای تهدید کردن دیگر کشورها یا گرفتن هیچ گونه ژستی برای تهدید آنها ندارد البته اگر کسی چین را تهدید کند یا به چالش بکشد، ما هیچ گزینه دیگری به جز پاسخ دادن نخواهیم داشت».

 

اخیرا برخی رسانه‌های آمریکایی در گزارشی به نقل از «اداره مدیریت و بودجه ایالات متحده آمریکا» خبر دادند که دولت در نظر دارد برای مصارف نظامی از کنگره این کشور درخواست ۷۱۵ میلیارد دلار بکند.

 

همچنین گزارش شده که این دفتر برای تامین بودجه دفاعی ملی آمریکا، خواهان ۷۵۳ میلیارد دلار است که بخش اعظم این بخش از بودجه در اختیار پنتاگون قرار خواهد گرفت.

 

بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی، با احتساب این بودجه‌های درخواستی دولت برای سال ۲۰۲۲، بودجه پنتاگون در قیاس با بودجه سال مالی قبل افزایش ۱.۶ درصدی خواهد کرد.

 

مقام‌های دولت جو بایدن و شخص رئیس‌جمهور این کشور بارها ادعا کرده‌اند که واشنگتن برای مهار چین و روسیه به این بودجه‌ نظامی هنگفت نیاز دارد.

مخالفت حزب سوسیال دموکرات آلمان با هدف ناتو برای افزایش بودجه نظامی

رئیس فراکسیون حزب دولتی سوسیال دموکرات آلمان خواستار رویگردانی از محقق کردن هدف مد نظر ناتو برای افزایش بودجه نظامی به ۲ درصد تولید ناخالص ملی شده و در این راستا از مواضع حزب سبز حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم, ناتو

قدرت نظامی چین چالشی برای آمریکا

اگرچه چین در حال حاضر رتبه سوم قدرت نظامی جهان را دارد اما این کشور هم اکنون نیز در برخی از شاخص ها مانند کشتی سازی از آمریکا جلو است و در نظر دارد تا اواسط قرن جاری به یک ارتش «مدرن و در کلاس جهانی» تبدیل شود.

ادامه

امریکا, جهان, چین, روسیه, گزارش, میلیتاریسم

مسکو: تصمیم اتمی لندن ضربه جدی به مفهوم کنترل تسلیحات است

معاون وزیر خارجه و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در اظهارنظرهای جداگانه تصمیم انگلیس برای گسترش زرادخانه اتمی خود را به شدت محکوم و چنین اقدامی را مخل امنیت جهان توصیف کردند.

ادامه

انگلستان, جهان, روسیه, غرب اروپا, میلیتاریسم

جهت گیری‌های اصلی در راهکار جدید امنیت ملی آمریکا

دولت جو بایدن در راهکار جدید امنیت ملی مورد نظر خود، توجه اصلی را به روی چین- بعنوان “رقیب اصلی” آمریکا قرار داده، نقش متفاوتی برای روسیه تعریف کرده و برخی نقش آفرینان منطقه‌ای را هم از یاد نبرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, مقاله, میلیتاریسم