توقف پرواز پهپادهای «گلوبال هاوک» آمریکا بر فراز دریای سیاه

پایگاه اینترنتی «فلایت رادار ۲۴» اعلام کرد آخرین باری که یک پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» بر فراز دریای سیاه در سواحل کریمه پرواز کرد، ۲۱ ماه مارس گذشته یعنی حدودا یک ماه پیش بوده است. به گزارش مهر به نقل از المیادین، آمریکا پرواز هواپیماهای بدون سرنشین راهبردی «گلوبال هاوک» خود را بر فراز دریای ... توقف پرواز پهپادهای «گلوبال هاوک» آمریکا بر فراز دریای سیاه

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روایتِ خبرنگاران از اتوبوسِ مرگ/ نه عذرخواهی؛ نه استعفا

خیلی عجیب بود، اتوبوس تا یک مسیری با سرعت خیلی کمی حرکت می‌کرد و به همین دلیل طول کشید تا به محل برنامه برسیم، اما در مسیر برگشت که تغییر مسیر داده شد و جاده عوض شد، می‌گفتند به ما گفته شده، تند بروید، درحالیکه ما گفتیم عجله‌ای نداریم که تند بروید، چون بعد از ... روایتِ خبرنگاران از اتوبوسِ مرگ/ نه عذرخواهی؛ نه استعفا

ادامه

اجتماعی, ایران, روزنامه نگاران, گزارش, یادنامه

اعتراض انجمن قلم آمریکا به حملات اسرائیل به مقر خبرنگاران در غزه

انجمن قلم “پن” شاخه آمریکا که در حوزه ادبیات و آزادی بیان در نیویورک فعالیت می‌کند، روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای به حمله اسرائیل به مقر خبرنگاران در نوار غزه اعتراض و این اقدام را محکوم کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, فلسطین

گزارشگران بدون مرز از بن سلمان به اتهام جنایت علیه بشریت شکایت کرد

سازمان گزارشگران بدون مرز از محمد بن سلمان، ولی‌عهد عربستان سعودی به دلیل رفتار این کشور در مواجهه با خبرنگاران و به‌ویژه نقشش در قتل جمال خاشقجی و «جنایت علیه بشریت» شکایت کرد.  

ادامه

المان, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خبر, عربستان سعودی

مخالفت بهداری زندان اوین با اعزام نرگس محمدی به بیمارستان

پیشتر دادیار ناظر زندان با درخواست ما برای اعزام موکل به بیمارستان به منظور معالجه و درمان موافقت و خواسته بود تاریخ اعزام به گونه ای باشد تمام پزشکانی که قرار است خانم محمدی را معاینه کنند در یک روز حضور داشته باشند تا معاینات طی یک روز انجام شود.

 

طی پیگیری هایی که داشتیم، در کمال تعجب عنوان شد عباس خانی، رئیس بهداری زندان اوین با اعزام موکل به بیمارستان اوین مخالفت کرده است.

 

در حالی این تصمیم گرفته شده که رئیس بهداری زندان اوین در جایگاهی نیست که بتواند خلاف دستور دادیار ناظر زندان رفتار کند.

 

نرگس محمدی از فعالان حقوق بشر ایران است که به علت فعالیت‌های مسالمت‌آمیز حقوق‌بشری از جمله مخالفت با حکم اعدام، به ۱۶ سال زندان محکوم شد. او یک مادر است و دو فرزند دوقلو دارد که اکنون در فرانسه و نزد پدرشان هستند.

 

خانم محمدی در دوره بازجویی و در زندان به بیماری‌هایی مبتلا شد که نیاز به درمان در خارج از زندان دارد.

سحام نیوز

کوروش کرم‌پور، شاعر و روزنامه‌نگار معروف آبادانی بازداشت شد

در پی بازداشت کوروش کرم‌پور شاعر، روزنامه‌نگار و فعال مدنی آبادانی که حدود یک هفته است در زندان منتقل شده است. تعدادی از روزنامه‌نگاران آبادانی در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی واکنش نشان دادند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, فرهنگ

ابراز نگرانی از وضعیت ناشی از ضرب و شتم اسماعیل بخشی و سپیده قلیان و خواست آزادی فوری و بی‌قید وشرط آنان

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه ضمن محکوم کردن شدید شرایط جسمی و روحی ایجاد شده برای اسماعیل بخشی و سپیده قلیان، خواهان آزادی فوری و بی‌قید وشرط آنان شدند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران, زنان, کارگری

درخواست از مدیر گوگل برای جمع‌آوری اطلاعات درباره مرگ مشکوک فرشید هکی

وکیل مدافع خانواده فرشید هکی با ارسال نامه‌ای به ساندار پیچای، مدیرعامل شرکت گوگل، از این شرکت برای جمع‌آوری اطلاعات درباره مرگ مشکوک فرشید هکی کمک خواست.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, روزنامه نگاران