وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

مجوز استفاده از واکسن کرونا در آمریکا با تهدید کاخ سفید صادر شد

رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به رئیس سازمان دارو و غذا در آمریکا هشدار داده چنانچه مجوز استفاده از واکسن شرکت فایزر را صادر نکند باید از سمتش استعفا کند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن‌پست دقایقی پیش گزارش داد کاخ سفید رئیس سازمان دارو و غذای آمریکا را تهدید کرده در صورتی که مجوز استفاده از واکسن ساخته‌شده توسط شرکت فایزر برای پیشگیری از کرونا را صادر نکند باید از سمتش استعفا کند.

 

طبق این گزارش، «مارک میدوز»، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید جمعه به «استفان هان»، کمیسیونر سازمان دارو و غذای آمریکا گفته چنانچه سازمان تحت امرش تا پایان روز مجوز استفاده از واکسن کرونا را صادر نمی‌کند استعفایش را تقدیم کند.

 

این تهدید همان‌روزی صادر شده که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری‌اش در توئیتر از سازمان دارو و غذای آمریکا انتقاد کرده و به خاطر مدیریت کندش در صدور مجوز برای واکسن آن را به «لاک‌پشت پیر بزرگ» تشبیه کرده بود.

 

ترامپ در آن توییت خطاب به استفان هان نوشته بود: «این واکسن لعنتی را بفرستید بیرون. سیاسی‌بازی را تمام و نجات زندگی مردم را شروع کنید!!!.»

 

واشنگتن‌پست نوشته این هشدارها موجب شده سازمان دارو و غذا برنامه‌ زمانی‌اش برای صدور مجوز مربوط به واکسن کرونا را تسریع کند.

 

انتقاد آمریکا از انگلیس بابت عجله در تأیید واکسن کرونا

 

این در حالی است که «آنتونی فاوچی»، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا چند روز پیش از تصمیم دولت انگلیس برای تأیید واکسن شرکت «فایزر» انتقاد کرده و آن را اقدامی عجولانه توصیف کرده بود.

 

فاوچی روز ۱۳ آبان گفت تصمیم دولت انگلیس بیش از اندازه به اطلاعات شرکت سازنده واکسن متکی بوده و بدون انجام بررسی‌های موشکافانه علمی انجام شده است.

 

اظهارات آقای فاوچی که مدیر «موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی» در آمریکا است بعد از آن مطرح شد که دولت انگلیس چند روز قبل‌تر مجوز استفاده از واکسن ساخته‌شده توسط شرکت آمریکایی «فایزر» و شریک آلمانی‌اش، «بیون‌تک» را صادر کرد.

 

لندن با این تصمیم نخستین کشور غربی لقب گرفت که قبل از سایر کشورهای اروپایی و آمریکا استفاده از این واکسن را برای پیشگیری از شیوع «کووید-۱۹» مجاز کرد.

 

فاوچی روز در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت: «آنها واقعا برای تأیید [این واکسن] عجله به خرج دادند.» او در ادامه گفته بود سازمان دارو و غذای آمریکا روش «بسیار محتاطانه‌ای» برای تأیید این واکسن در پیش گرفته است.

 

احیای ناوگان آتلانتیک آمریکا برای مقابله با توان دریایی روسیه

به گفته وزیر نیروی دریایی آمریکا، فرماندهی نیروی دریایی این کشور به عنوان قبلی خود – “ناوگان آتلانتیک” تغییر نام یافته و وظایف آن برای مقابله با ناوگان دریایی روسیه که به مرزهای شرقی آمریکا نزدیک‌تر شده، تغییراتی خواهد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, روسیه

مرکز کنترل وپیشگیری بیماری‌های آمریکا؛ کرونا قبل از چین در آمریکا وجود داشته است

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا با بررسی چند نمونه خون اهدا شده، شواهدی را از وجود ویروس کرونا در آمریکا پیش از شناسایی رسمی آن در چین یافته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, دانش

چامسکی: ترامپیسم مدت‌ها با ما خواهد بود

«دونالد ترامپ» که تلخی شکست از رقیب دموکرات برایش غیرقابل تحمل شده است، بی توجه به تبعات اقدامات و اظهاراتش در جامعه مدرن امریکایی، حتی پس از صدور مجوز آغاز فرآیند انتقال قدرت، نیز آرام نگرفت.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, دیدگاه, کارگری, نئولیبرالیسم