پول هست، اینکه می‌گویند نداریم صحت ندارد!

یک پژوهشگر اقتصاد بر این باور است ک ثروت ملی و منابع به جای پرداخت در قالب یارانه به صورت غیرهدفمند، باید «اهرم» شود برای اشتغال‌زایی تا بتواند تاثیر پایدار در بهبود اقتصاد و معیشت مردم داشته باشد.  

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فقر, مصاحبه و گفتگو

کیسینجر: بایدن برای تنظیم رابطه با چین با یک مشکل داخلی روبروست

هنری کیسنجر در گفتگو با روزنامه سوئیسی نویه سوریشر سایتونگ بدون اشاره به سیاست‌هایی تبلیغاتی دولت امریکا بر علیه چین تنها به نتایج حاصله از این سیاست‌ها اشاره کرده گفت، افکار عمومی از چین تصور یک دشمن دائمی را دارد. ما در آمریکا این تصور بدبینانه را داریم که هر مسئله منفی در کشور در ... کیسینجر: بایدن برای تنظیم رابطه با چین با یک مشکل داخلی روبروست

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, مصاحبه و گفتگو

سفیر اسبق ایران در چین: حزب کمونیست، تشکیلاتی فراگیر و مورد رضایت مردمی است

رادیو و تلویزیون مرکزی چین در مصاحبه‌ای اختصاصی با آقای «جواد منصوری» سفیر اسبق ایران در چین (۱۳۸۸-۱۳۸۵)،‌ دیدگاه‌های این دیپلمات اسبق ایران درباره جایگاه قابل توجه چین در جهان و نقش حزب کمونیست در توسعه رفاه و معیشت مردم این کشور را جویا شد که در ادامه متن این مصاحبه ارائه می‌گردد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحلیل, جهان, چین, سیاسی, شرق آسیا, مصاحبه و گفتگو

خصوصی‌سازی به شدت به زیان اقتصاد ملی بوده و ادعاهای افزایش تولید و بهره‌وری، مهمل بوده است

یک اقتصاددان گفت: بیش از سی سال است که در این مملکت منابع بخش عمومی به حراج گذاشته می‌شود و عملا به اسم خصوصی‌سازی چپاول و غارت می‌شود و علی‌رغم همه‌ی اعتراض‌هایی که صورت گرفته و آسیب‌هایی که به نیروی کار و تولید وارد شده است، کماکان افرادی این طرح را پیش می‌برند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, کارگری, مصاحبه و گفتگو

در چین بخش عمده‌ای از شرکت‌ها دولتی هستند… شرکت‌هایی که در ایران خصوصی شده‌اند، چه دست گلی بر سر اقتصاد ما زده‌اند؟

یک پژوهشگر اقتصادی گفت: سوال این است که چند درصد از اعضای اتاق بازرگانی دو تابعیتی هستند؟ چند درصدشان املاک خارج از کشور دارند؟ چقدر از بانکها قرض گرفته‌اند و چقدر معوقات دارند؟ چه مقدار سرمایه از کشور خارج کرده‌اند؟ چقدر از رانتها و امتیازات برخوردار بوده‌اند؟ متاسفانه عده‌ای به خوردن و بُردن عادت کرده‌اند!

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, کارگری, مصاحبه و گفتگو

روسیه؛ آلمان در موقعیتی نیست که بتواند از «موضع قدرت» با روسیه سخن بگوید

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات «آنه‌گرت کرامپ کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان که گفته بود در مذاکرات با روسیه باید از موضع قدرت سخن گفت خاطرنشان کرد که آلمان که در موقعیت یک کشور وابسته قرار دارد چطور می‌تواند از موضع قدرت سخن گوید.

 

به گزارش ایرنا، زاخارووا امروز (یکشنبه) در مطلبی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک با حالت طعنه آمیز نوشت: آلمان در موقعیتی قرار دارد که اطمینان ندارم که برای این کشور خوب است که در موقعیت کشوری وابسته در عرصه امنیتی قرار دارد.

 

وی افزود: این نتیجه گیری را من نکرده‌ام. من از اظهارات آنه‌گرت وزیر دفاع آلمان، نقل قول می‌کنم که اذعان کرده است آلمان بدون آمریکا در عرصه نظامی ناتوان است.

 

وزیر دفاع آلمان هفته گذشته مدعی شد که نوین سازی تسلیحات نظامی روسیه بارزتر شده و برلین باید سطح بالایی از هزینه‌های نظامی خود را به مقابله با تهدیدات ناشی از مسکو حفظ کند.

 

به گفته وی، لازم است تا با مقامات مسکو از موضع قدرت گفت‌و گو شود.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه مطلب خود نوشت: چه موضع قدرتی مطرح است؟ معلوم است که منظور وزیر دفاع آلمان، قدرت این کشور نیست یا خانم آنه‌گرت کلید پنتاگون را در اختیار دارد؟ باتوجه به شیوه و لحنی که سفرای آمریکایی با شرکای آلمانی سخن می‌گویند وضعیت عکس این است.

 

زاخارووا افزود: در آلمان بزرگترین نیروی نظامی آمریکا در خارج از این کشور پس از ژاپن مستقر است و این واقعیت حاکی از ماهیت حضور آمریکا در المان است اما در سایر کشورهای اروپایی شمار نیروهای آمریکایی دهها برابر کمتر است. باتوجه به این واقعیت، سیاست خارجی آلمان چه توانایی و قدرتی دارد و در گذشته شاهد بودیم که زمانی که استراق سمع مکالمات تلفنی صدر اعظم آلمان توسط آمریکا برملا شد برلین هیچ واکنشی نشان داد.

 

به گزارش رسانه‌های روسی، سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز دیروز در واکنش به اظهارات ضدروسی مقام آلمانی گفت: اظهارات وزیر دفاع آلمان درباره لزوم گفت‌وگو با مسکو “از موضع قدرت”، مانند سخنان کودکان دبستانی است و کمکی به تقویت امنیت این کشور و به‌طور کلی قاره اروپا نمی‌کند.

 

ایگور کوناشنکوف در ادامه خاطرنشان کرد: ما مجبور می‌شویم اعتراف کنیم که این نخستین‌بار نیست که اظهارات برخی سیاستمداران جمهوری فدرال آلمان درخصوص مذاکره با روسیه شبیه تلاش دانش‌آموزان دبستانی برای جبران ناآگاهی از مسائل بوده و پوچ و بی‌اساس بودن این سخنان کاملاً واضح است.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: مسکو برای پاسخ دادن به چنین لفاظی‌هایی عجله نکرده و روی این مساله حساب می‌کند که سیاستمداران منطقی در آلمان، سخنان این وزیر را اصلاح کنند که این اتفاق نیفتاد، اما در عین حال یادآور می‌شود که چنین درخواست‌هایی در گذشته منجر به چه مسائلی شده است.

سیستم‌های بهداشتی در حال غرق شدن هستند/ قرنطینه کامل، آخرین راه حل برای عبور از بحران

نماینده سازمان بهداشت جهانی در هند گفت: تأثیر غیرمستقیم مرتبط با افتادن افراد در تنگنای مالی و روی آوردن به امنیت اجتماعی منجر به تأثیر اقتصادی بیشتر و افزایش زمان بهبود اقتصادی خواهد شد پس با توجه به این واقعیت‌ها، ما قرنطینه های کامل را به عنوان آخرین گزینه برای حل این بحران در نظر ... سیستم‌های بهداشتی در حال غرق شدن هستند/ قرنطینه کامل، آخرین راه حل برای عبور از بحران

ادامه

اجتماعی, ایران, جهان, حقوق بشر, سازمان بهداشت جهانی, مصاحبه و گفتگو, هندوستان

چامسکی: ترامپ برای بشریت تهدیدی بالاتر از هیتلر است

نوآم چامسکی زبان شناس شناخته شده آمریکایی در مصاحبه‌ای با روزنامه ایندیپندنت، ترامپ را از هیتلر بدتر دانست و اقدامات وی را در زمینه زیست محیطی زمینه ساز نابودی تمدن بشری توصیف کرد.

ادامه

المان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, دیدگاه, مصاحبه و گفتگو

ناکافی بودن تعداد پرستاران، به مرگ تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به کرونا و پرستاران انجامید

دیبرکل خانه پرستار، با انتقاد از نوه تخصیص بودجه پرداخت مالبات کادر درمان، گفت: بسیاری از پرستاران با تعجب می‌پرسند که کدام یک از این هزاران میلیارد تومان‌ها به درستی و بر اساس عدالت توزیع شده است؟

ادامه

اجتماعی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, مصاحبه و گفتگو

نگاهی به انتخابات حسّاس کنونی در آمریکا

گفت‌وگوی «نامهٔ مردم» با کورتیس اَتکینز، مدیر مسئول پیپلز وُرلد (دنیای مردم)، نشریهٔ حزب کمونیست آمریکا، و عضو شورای ملّی حزب کمونیست آمریکا

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, دیدگاه, فاشیسم, نئولیبرالیسم