عدم حمایت بالاترین رده اطلاعاتی آمریکا از گزارش سازمان سیا

بالاترین رده اطلاعاتی آمریکا گزارش سازمان سیا مبنی بر دخالت روسیه در پیروزی «دونالد ترامپ» را بی‌اساس خواند.     به نقل از رویترز، منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند «دفتر مدیریت اطلاعات ملی» آمریکا که بالاترین رده اطلاعاتی در این کشور محسوب می‌شود، از گزارش سازمان سیا در رابطه با دخالت ... عدم حمایت بالاترین رده اطلاعاتی آمریکا از گزارش سازمان سیا

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

جان بولتون ارزیابی سیا در خصوص هک انتخابات توسط روسیه را زیر سوال برد

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل ضمن رد ادعاهای سازمان سیا مبنی بر اینکه هکرهای روسیه درهر دو حزب سیاسی اصلی این کشور نفود کردند، تاکید کرد، احتمالا این اقدام توسط یک عامل آمریکایی که تلاش داشته برای دولت مسکو توطئه چینی کند، صورت گرفته است.   به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جان بولتون، سفیر سابق ... جان بولتون ارزیابی سیا در خصوص هک انتخابات توسط روسیه را زیر سوال برد

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

پایان بازشماری آرای انتخابات آمریکا: تائید پیروزی ترامپ در ویسکانسین

بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین آمریکا به پایان رسید و پیروزی نامزد حزب جمهوری‌خواه، در آن تائید شد.     به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین، روز دوشنبه ۲۲ آذر (به وقت آمریکا) به پایان رسید و پیروزی «دونالد ترامپ» از حزب جمهوری‌خواه، در آن تائید شد. اعلام نتیجه ... پایان بازشماری آرای انتخابات آمریکا: تائید پیروزی ترامپ در ویسکانسین

ادامه

امریکا, خبر

ترامپ با پیروزی در میشگان آرا الکترال خود را به ۳۰۶ رساند

با گذشت ۲۰ روز از پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، ایالت میشگان رسما اعلام کرد که ترامپ با پیروزی قاطع در این ایالت ۱۶ رای الکترال دیگر به آرا قبلی اضافه کرده و مجموع آرا الکترال خود را به ۳۰۶ رای رسانده است.   به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا، در حالی که جیل استاین نامزد حزب سبز آمریکا ... ترامپ با پیروزی در میشگان آرا الکترال خود را به ۳۰۶ رساند

ادامه

امریکا, جهان, خبر

آسوشیتدپرس: اعتراض های ضد مهاجرتی ترامپ دانشگاه های سراسر آمریکا را فراگرفت

دانشجویان در سراسر دانشگاه های آمریکا در مخالفت با سیاست های ضد مهاجرتی دونالد ترامپ دست به تظاهرات زدند. آسوشیتدپرس روز پنجشنبه گزارش داد: دانشجویان دراعتراض به طرح اخراج مهاجران از سوی دونالد ترامپ، با تجمع در صحن دانشگاه ها در سراسر آمریکا، بر حمایت و محافظت از دانشجویان و کارکنان مهاجر دانشگاه های این ... آسوشیتدپرس: اعتراض های ضد مهاجرتی ترامپ دانشگاه های سراسر آمریکا را فراگرفت

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

لحظه به لحظه با انتخابات آمریکا؛ پیشتازی ترامپ

حدود ۲۱۹ میلیون شهروند آمریکا فراخوانده شده‌اند تا جانشینی برای باراک اوباما برگزینند. نتایج اکثر ایالات اعلام شده و حاکی از آن است که ترامپ از رقیب انتخاباتی خود، هیلاری کلینتون پیشی گرفته است.

مان به‌ وقت اروپای مرکزی
چهارشنبه، ۹ نوامبر ساعت۴۰: ۵
دونالد ترامپ آرای خود را به ۲۳۲ برگزیننده (الکترال) رساند و تنها فاصله کمی تا حد نصاب لازم (۲۷۰ برگزیننده) دارد. هیلاری کلینتون تا کنون تنها ۲۰۹ برگزیننده را از آن خود کرده است
۲۰: ۵
امید نوری‌پور نماینده حزب سبزها در پارلمان آلمان، پیروزی احتمالی دونالد ترامپ را “ترس‌آور” خواند و تاکید کرد، اظهارات ترامپ نشان می‌دهد که او شریک “مورد اعتمادی” برای اتحادیه اروپا نیست.
۱۱: ۵
با پایان شمارش آرا در ۳۸ ایالت آمریکا سهم ترامپ در حال حاضر ۲۱۶ برگزیننده و آرای کلینتون ۱۹۷ برگزیننده است. نتیجه‌ی کنونی آرا سبب شگفتی موسسات نظرسنجی در آمریکا شده است.
۰۳: ۵
هیلاری کلینتون موفق شد در کالیفرنیا به پیروزی رسد. در حال حاضر آرای ترامپ ۲۰۱ برگزیننده و کلینتون ۱۹۰ برگزیننده است.
۵۵: ۴
دونالد ترامپ تا کنون ۱۹۷ برگزیننده را از نتایج آرای ۳۲ ایالت آمریکا به دست آورده است. سهم هیلاری کلینتون ۱۳۱ برگزیننده (الکترال) است. بنا به نظر کارشناسان سیاسی سرنوشت هیلاری کلینتون در ایالت‌های نوادا، میشیگان و ویسکانسن رقم خواهد خورد. شکست کلینتون در فلوریدا راه را برای پیروزی ترامپ هموار کرد.
۰۹: ۴
شمارش آرا در ۲۹ ایالت آمریکا به پایان رسیده است. ترامپ با ۱۵۰ برگزیننده آشکارا از کلینتون با ۱۰۹ برگزیینده پیشی گرفته است. گرچه هنوز اتفاق غیرمنتظره‌ای نسبت به هم‌پرسی‌های هفته پیش رخ نداده، با این وجود روزنامه نیویورک تایمز بر اساس یک ارزیابی انتخاباتی می‌گوید که شانس ترامپ برای پیروزی در حال حاضر افزایش یافته است.
۲۷: ۳
بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی رقابت فشرده‌ای میان کلینتون و ترامپ در ایالت‌های ویرجینیا و فلوریدا جریان دارد. در هر دو ایالت هنوز ترامپ با آرای اندکی پیشتاز است. در ایالت فلوریدا گری جانسون، نامزد لیبرتارین و جیل استاین، نامزد سبزها ده‌ها هزار رای را از آن خود کرده‌ و باعث ناروشنی بیشتر در این ایالت شده‌اند.
۰۹: ۳
با شمارش آرا در ایالت‌های نیویورک، کانزاس، داکوتای شمالی و جنوبی، نبراسکا، تگزاس، وایومینگ و کنتیکت ترامپ با ۱۲۹ برگزیننده (الکترال) فاصله خود را با کلینتون با ۱۰۴ برگزیننده بیشتر کرده است.
۵۰: ۲
بنا به آخرین شمارش آرا حزب جمهوری‌خواه اکثریت مجلس نمایندگان را از آن خود خواهد کرد. نتیجه دقیق هنوز اعلام نشده است. گفته می‌شود در مجلس سنا نیز رقابت شدیدی میان دو حزب در جریان است.
۴۵: ۲
پس از شمارش آرای ۱۷ ایالت در شرق و جنوب آمریکا ترامپ با ۷۲ برگزیننده (الکترال) بر کلینتون با ۶۸ برگزیننده پیشی گرفته است. این ۱۷ ایالت در مجموع ۱۴۰ برگزیننده از مجموع ۵۳۸ برگزیننده را تشکیل می‌دهند. نامزد پیروز باید دست‌کم ۲۷۰ برگزیینده را از آن خود کند.
۲۸: ۲
با پیروزی ترامپ در ایالت آلاباما فاصله ترامپ با کلینتون کمتر شده است. ترامپ در حال حاضر ۶۶ و کلینتون ۶۸ برگزیننده (الکترال) دارد.
۱۶: ۲
در ۲۱ ایالت دیگر رای‌گیری به پایان رسید. بنا به ارزیابی سی‌ان‌ان کلینتون در ایالت‌های ماساچوست، مریلند، نیوجرسی، دلاویر و شهر واشنگتن پیروز شده است. ترامپ نیز در اوکلاهاما، ویرجینای غربی توانسته است اکثریت آرا را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر کلینتون با ۶۸ برگزیننده (الکترال) بر ترامپ با ۵۷ برگزیینده (الکترال) پیشی گرفته است.
۰۰: ۲
شمارش آرا در ایالت فلوریدا در جریان است و آرای دو رقیب بسیار نزدیک به هم است. ایالت فلوریدا از جمله ‌ایالت‌های نوسانی مهم است که گاه جمهوری‌خواهان و گاه دمکرات‌ها در آن بیشترین آرا را به خود احتصاص می‌دهند. بنا به ارزیابی کارشناسان انتخاباتی، هیلاری کلینتون تنها در صورتی که بتواند رای‌دهندگان سیاهپوست را به پای صندوق‌ها بکشاند، امکان پیروزی در این ایالت را دارد.
۰۷: ۱
انتخابات در شش ایالت آمریکا به پایان رسیده است. به‌طور قطعی کلینتون در ایالت ورمونت با ۳ برگزیننده (الکترال) پیروز شده است و ترامپ در ایالت‌های کنتاکی و اندیانا با ۱۹ برگزیننده (الکترال) بیشترین آرا را کسب کرده است.
۳۶: ۰۰
بنا به گزارش سی‌ان‌ان در یک حوزه انتخاباتی در نزدیکی لس‌ آنجلس در ایالت کالیفرنیا تیراندازی رخ داده است. به گفته مقامات پلیس یک نفر در جریان این تیراندازی کشته و چند نفر زخمی شده‌اند. در این حوزه انتخاباتی رای‌گیری متوقف شده است.
۳۱: ۰۰
اولین نتایج غیررسمی از انتخابات در ایالت‌های کنتاکی و اندیانا اعلام شد. به گزارش شبکه سی‌ان‌ان دونالد ترامپ در این دو ایالت بر رقیب خود، هیلاری کلینتون غلبه یافته است. این دو ایالت از جمله “ایالت‌های سرخ” هستند که به طور سنتی آرای جمهوری‌خواهان در آنها بیشتر است.
سه‌شنبه ۸ نوامبر، ساعت ۴۸: ۲۳
سخنگوی خانواده بوش به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت که رئیس جمهور پیشین آمریکا، جرج دبلیو بوش‌ رای خود را به دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون نداده است. وی افزود که بوش و همسرش لاورا به نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات دیگری که هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، رای داده‌اند. هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب اعضای مجلس نمایندگان، انتخاب حدود یک سوم از نمایندگان سنا و انتخاب فرمانداران در ۱۲ ایالت آمریکا برگزار می‌شود.
۲۵: ۲۳
در ایالت‌های کارولینای شمالی و میشیگان شرکت بالای رای‌دهندگان بسیاری از کارشناسان سیاسی را شگفت‌زده کرده است. در آمریکا به‌طور سنتی میزان مشارکت مردم در انتخابات کمتر از کشورهای اروپای غربی است. به‌طور مثال در سال ۲۰۱۲ در آمریکا تنها ۸/ ۵۴ درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند. در آلمان در سال ۲۰۱۳ حدود ۵/ ۷۱ درصد در انتخابات پارلمانی به پای صندوق‌های رای رفتند.
۱۵: ۲۳
در نزدیکی “برج ترامپ” در نیویورک طرفداران کلینتون و ترامپ با حمل پلاکارد و پوشیدن لباس‌های مبدل به نفع نامزدهای خود شعار می‌دهند. جدل‌های لفظی شدیدی میان طرفداران این دو نامزد در جریان است. پلیس برای جلوگیری از برخورد خشونت‌آمیز میان طرفداران کلینتون و ترامپ در محل مستقر شده و در جلوی “برج ترامپ” تعدادی کامیون پارک کرده و درهای ورودی به این آسمان‌خراش را نیز مسدود کرده است.
۰۰: ۲۳
آنچه تا کنون از حوزه‌های رای‌گیری گزارش شده، حاکی از آنست که میزان نسبتاً بالایی از شهروندان در انتخابات شرکت کرده‌اند. در بسیاری از حوزه‌های رای‌گیری صف‌های طولانی به چشم می‌خورد.
رادیوالمان

واکنش چین به پیروزی ترامپ

چین در اولین واکنش به پیروزی دونالد ترامپ جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که همه تحولات مرتبط را از نزدیک دنبال می کند.   به گزارش ایرنا، «لو کانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران در پکن بدون اینکه تبریکی به رئیس جمهوری جدید آمریکا ... واکنش چین به پیروزی ترامپ

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

ترامپ: سیاست کلینتون در سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود!

نامزد جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری گفت که طرح رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون درباره سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در مصاحبه با خبرگزاری رویترز که عمدتا روی مسائل سیاست خارجی متمرکز بود، گفت، شکست داعش اولویت بالاتری نسبت به متقاعد کردن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای ... ترامپ: سیاست کلینتون در سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود!

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انتخابات, جهان, خبر

کارمند سابق ام آی ۵ افشا کرد: احتمال هک انتخابات آمریکا توسط سیا و آژانس امنیت ملی است نه روسیه

کارمند سابق ام آی ۵ با ارائه استدلال هایی مخاطرات مؤسسات آمریکایی در هک کردن انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را بیش از روس ها می داند. به گزارش خبرگزاری مهر، بحث هک شدن ایمیلهای حزب دموکرات تو سط روسیه موضوعی است که جنجالهای زیادی را در رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا باعث شده است. ... کارمند سابق ام آی ۵ افشا کرد: احتمال هک انتخابات آمریکا توسط سیا و آژانس امنیت ملی است نه روسیه

ادامه

امریکا, جهان, خبر