پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

لاوروف: اوکراین قصد دارد روند مذاکرات با روسیه را تغییر دهد

وزیر خارجه روسیه گفت: ادعاهای دور از ذهن ارتکاب “جنایات جنگی” توسط نظامیان روسی، با هدف منحرف کردن افکار جهانی از مذاکرات صلح است و بعد از این دروغ‌پراکنی، طرف اوکراینی، برخلاف توافقات قبلی “روی کاغذ”، بازی درآورده و شرایط جدیدی را مطرح کرد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که در سایت رسمی وزارت خارجه منتشر شده، اعلام کرد که طرف اوکراینی در تلاش است تا روند مذاکرات را متوقف کرده و شرایط جدیدی را برای جایگزینی توافقات قبلی مطرح کند، که گواه آن تحریکات در شهر بوچا است که بلافاصله پس از مذاکرات دوجانبه در استانبول رخ داد.

 

سرگئی لاوروف گفت: «اوکراین خود تزهایی را درباره اعلام وضعیت بی طرفی، غیربلوکی و غیرهسته‌ای این کشور به روی کاغذ آورده و همچنین در درک واقع بینانه از وضعیت سرزمینی منطقه دونباس و شبه جزیره کریمه «پیشرفت قابل توجهی» داشت. با این حال، اقدام تحریک آمیزی که در شهر بوچا انجام شد، تلاشی از سوی کی‌یف برای متوقف کردن روند مذاکرات و طرح شروط جایگزین بود.»

 

وی افزود، با توجه به وقایع اخیر، طرف روسی درخواست‌های مشکوک اوکراین در صورت انعقاد توافق، از جمله زمان توقف درگیری‌ها و خروج نیروهای مسلح روسیه از منطقه دونباس، درباره برگزاری فرضی همه‌پرسی، در خصوص توافقات حاصله و تصویب نتایج آن در پارلمان مشاهده کرده و احتمال نتیجه منفی زیاد است. لاوروف در پایان گفت: «همه اینها به این واقعیت منجر می‌شود که روند مذاکرات باید از ابتدا آغاز شود و مذاکرات فعلی سرنوشت توافقات مینسک را تکرار خواهد کرد.»

 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه رفتار کی‌یف را “موش و گربه بازی” با مسکو توصیف کرد و خواستار جلوگیری از تکرار سرنوشت توافقات مینسک در خصوص توافقات روسیه و اوکراین برای پایان درگیری شد.

 

سرگئی لاوروف معتقد است که ادعاهای دور از ذهن و دروغ آشکار ارتکاب «جنایات جنگی» توسط نظامیان روسی، بهانه‌ای به موقع برای اختلال در مذاکرات جاری روسیه و اوکراین است، به خصوص آنکه این اتفاق دقیقاً در شرایطی رخ داد که نور کمی در رابطه با نتیجه بخش بودن مذاکرات دو طرف نمایان شده بود.

 

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که در مذاکرات استانبول، طرف اوکراینی آمادگی خود را برای اعلام دولتی بی طرف، غیرمتعهد، غیرهسته‌ای و امتناع از استقرار تسلیحات تهاجمی کشورهای خارجی در خاک این کشور را “به روی کاغذ” نشان داد.

 

لاوروف افزود: «خود طرف اوکراینی در پیش نویس توافقنامه این نظریه را نوشت که تضمین‌های امنیتی که در صورت دستیابی به توافق به اوکراین ارائه می شود، در خصوص منطقه کریمه و دونباس اعمال نخواهد شد. با این حال، آنچه در حال رخ دادن است، به نظر می رسد تخریب روند مذاکرات با استفاده از تحریکات سازمان یافته پس از خروج نیروهای روسی از شهر بوچا است. ما دلایل زیادی داریم که باور کنیم این کار به منظور منحرف کردن توجه افکار جهانی از روند مذاکرات انجام گرفت. به محض اینکه رسانه‌های غربی مطالب جعلی درباره شهر بوچا را پراکنده کردند، مذاکره کنندگان اوکراینی سعی کردند روند مذاکرات را مختل کرده و شرایط جدیدی را مطرح کند.»

 

وی یادآور شد: «برای پیشرفت روند مذاکرات، باید یک ارسال علامت بدون ابهام از طرف کی‌یف برای توقف تخریب روند مذاکرات ارسال شود، در غیر این صورت، ما خطر تکرار سرنوشت توافقات مینسک را در پیش خواهیم داشت. ما هرگز خواهان تکرار این وضعیت نیستیم و نمی‌توانیم این اجازه را بدهیم.»

اندیشکده استرالیایی؛ تاریخ نشان داد تحریم‌های غرب نتیجه معکوس می‌دهد

یک اندیشکده استرالیایی گزارش کرد که تاریخ نشان داده است که تحریم‌های غرب علیه کشورهای دیگر اغلب نتیجه معکوس می‌دهد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, اوکراین, ایران, تحریم, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, مقاله, میانمار, ونزوئلا

هشدار مدودف نسبت به اخراج دیپلمات‌های روس از کشورهای غربی

رئیس‌جمهوری پیشین و معاون شورای امنیت روسیه گفت، مسکو به شکلی مناسب به اخراج دیپلمات‌هایش از شماری از کشورهای غربی پاسخ خواهد داد.

ادامه

المان, اوکراین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه