روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

لاوروف: اظهارات مقامات اتحادیه اروپا و ناتو درباره بلاروس مخرب است

وزیر خارجه روسیه و همتای بلاروسی وی در کنفرانس خبری مشترک در مسکو دخالت‌های خارجی در امور بلاروس را مخرب و با هدف ایجاد بی‌ثباتی و تضعیف اوضاع سیاسی این کشور دانستند.

 

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «ولادیمیر ماکی» همتای بلاروسی خود درباره وضعیت در این کشور گفت مسکو انتخابات ریاست‌جمهوری ۹ آگوست در بلاروس را به رسمیت می‌شناسد و امیدوار است مذاکره به ثبات اوضاع در این کشور کمک کند.

 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف در ادامه صحبت‌هایش مواضع اتحادیه اروپا و ناتو را درباره بلاروس مخرب خواند. لاروف گفت روسیه اطلاعات درباره فعالیت‌ها با هدف ایجاد بی‌ثباتی در بلاروس را که از اوکراین هماهنگ شده بود، تایید کرده است.

 

این دیپلمات ارشد روس در ادامه بر عدم توجه به دخالت‌های خارجی در امور بلاروس تاکید کرد و گفت: در سطوح چندجانبه هیچ مذاکره‌ای را آغاز نخواهیم کرد.

 

لاوروف تصریح کرد که کشورهای مداخله کننده در تلاش هستند تا اوضاع در بلاروس را به یک مسئله بین‌المللی تبدیل کنند تا از این طریق واسطه‌گری تحمیلی در بلاروس را توجیه کنند.

 

وزیر خارجه بلاروس هم در همین خصوص گفت که انتخابات ریاست‌جمهوری در بلاروس از سوی نیروهای داخلی و خارجی برای تضعیف اوضاع سیاسی این کشور مورد سوءاستفاده قرار گرفت. وی افزود از انقلاب رنگی در بلاروس ممانعت شد و مقامات بلاروس توانسته‌اند از وضعیتی که به بحران سیاسی سال ۲۰۱۴ اوکراین شباهت دارد جلوگیری کنند.

 

او گفت: ما در مقابل اولین حملات مقاومت کردیم و اجازه ندادیم سناریوی اوکراین در بلاروس اجرا شود. سناریوی یک انقلاب رنگی که از خارج سازمان‌دهی شده بود. بلاروس مخالف هر گونه انقلاب بخصوص آن‌هایی است که از خارج هماهنگ شده‌اند.

 

وزیر خارجه بلاروس گفت که کشور در پاسخ به تحریم‌ها علیه مینسک، تحریم‌های متقابل را علیه لیتوانی، لتونی و استونی آماده و تصویب کرده و تاکید کرد مینسک به هر تحریم دیگری علیه بلاروس پاسخ متناسب خواهد داد.

 

پیش از این «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود مواضع اتحادیه اروپا در قبال اوضاع بلاروس، مداخله در امور داخلی این کشور محسوب می‌شود.

 

زاخارووا گفت: «تحولات اخیر در بلاروس در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت. متأسفانه متوجه شدیم که اتحادیه اروپا از تلاش برای اثرگذاری بر روی این کشور دوست خودداری نکرد».

 

این دیپلمات روس درباره نشست بروکسل افزود: «به‌جای تدبیر و خویشتن‌داری لازم برای فراهم کردن شرایط برای گفت‌وگوی گسترده در سطح ملی، ترجیح بر این بود که تحریم‌هایی یک‌جانبه و غیرقانونی وضع شوند».

 

کمیسیون ملی انتخابات بلاروس، سه هفته پیش «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور فعلی این کشور را با بیش از ۸۰ درصد آرا پیروز اعلام کرد، اما مخالفان مدعی شده‌اند که «اسوتلانا تیخانوسکایا»، رقیب اصلی او در این انتخابات پیروز شده است.

 

تیخانوسکایا به دنبال اعلام شکست خود در انتخابات، از بلاروس به کشور همسایه لیتوانی گریخت و در آنجا ضمن اتهام زنی درباره بروز تقلب در انتخابات، در حال رایزنی‌ها و دیدارها با مقام‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی علیه لوکاشنکو است.

 

وی همچنین رهبری اعتراضاتی را در کشور خود به دست گرفت؛ اعتراضاتی که به خشونت نیز کشیده شد و سه کشته برجای گذاشت.

تحوّلات نگران کننده در بلاروس

نیروهای مترقی جهان با هرگونه مداخلهٔ خارجی در بلاروس مخالف‌اند. تنها مرجع قانونی و صلاحیت‌دار در مورد تعیین آیندهٔ حاکمیت سیاسی بلاروس فقط مردم این کشورند!

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, اوکراین, بلاروس, جهان, دیدگاه, روسیه, شرق اروپا, لهستان, لیتوانی, ناتو, هلند

وزیر خارجه چین: جمهوری چک هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد

وزیر خارجه چین در واکنش به سفر «میلوش ویسترچیل» رئیس مجلس سنای جمهوری چک به تایوان اعلام کرد که میلوش بابت این سفر که موجب نقض اصل «چین واحد» شده است «هزینه سنگینی» پرداخت خواهد کرد.

ادامه

اروپا, المان, جهان, چک, چین, خبر, شرق آسیا, شرق اروپا