کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

داعش یک شهر در موزامبیک را تصرف کرد

عناصر گروه تروریستی داعش با نفوذ در آفریقا به تازگی شهری را در کشور موزامبیک تصرف کرده‌اند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری جروزالم پست، سه سال پس از آنکه داعش آخرین پایگاه‌های خود را در عراق و سوریه از دست داد و منهدم شد، عناصر این گروه تروریستی با نفوذ در آفریقا به تازگی شهر «موکیمبوآ» در کشور موزامبیک را تصرف کرده‌اند. این اقدام نگرانی‌هایی را در خصوص ریشه دواندن گروه تروریستی داعش در آفریقا به دنبال داشته است.

 

حدود یکسال یا بیشتر است که داعش فعالیت‌هایش را در آفریقا آغاز کرده است. نگرانی‌هایی درباره این وجود دارد که داعش با حملات متداوم به دنبال توسعه قلمروی خود در آفریقا باشد؛ دقیقا همانند حملات داعش در عراق در تابستان ۲۰۱۴ که از جنوب شرقی این کشور آغاز شد و به دنبال آن هزاران شهروند عراقی آواره شدند.

 

در حال حاضر، گزارشی در مورد نحوه تصرف این شهر آفریقایی توسط داعش و برنامه‌های بعدی این گروه تروریستی وجود ندارد.

 

تصرف این شهر اکنون کل استان «کابودلگادو» در شمال موزامبیک را تحت تاثیر قرار داده است. کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مورد بحران‌های انسانی که ممکن است در نتیجه این حملات بوجود بیاید، هشدار داده است. در حالی که برخی هنوز هم استدلال می‌کنند که داعش در واقع عامل جنگی نیست و باعث جنگ در این کشور نمی‌شود و فقط نابرابری و فقر ایجاد می‌کند، اما آنچه در موزامبیک رخ داده همانند شورش‌های افراطی‌ها در نیجریه یا سومالی یا مناطق دیگر است.

 

در حالی که جامعه بین‌المللی در بحبوجه شیوع ویروس کرونا قرار دارد و قدرت‌های بزرگ در تلاش برای رهایی از آن هستند، داعش می‌تواند در حاشیه آن رشد کند. همین کار را در فیلیپین و در سراسر ساحل آفریقا انجام داده است. داعش روی کشور‌های ضعیف و مناطق غیر دولتی دست می‌گذارد. آفریقای جنوبی بزرگترین کشور منطقه‌ای است که می‌تواند مداخله کند. مشخص نیست که آیا تانزانیا یا کنیا اقدامات بیشتری انجام خواهند داد یا خیر.

پنجمین روز اعتراضات درطرابلس وفراخوان معترضان برای تظاهرات میلیونی به رغم منع آمد و شد

تظاهرات مردمی در طرابلس برای پنجمین روز متوالی با نادیده گرفتن مقررات منع آمد و شد به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, انگلستان, جهان, خبر, شمال افریقا, فرانسه, لیبی

کشته‌شدن ۳۲۷ تروریست در عملیات مشترک روسیه ــ سوریه برای پاکسازی منطقه “الصحراء البیضاء”

به‌گفته یک مقام نظامی روس، در جریان عملیات مشترک نیروی هوایی روسیه و ارتش سوریه در منطقه “الصحراء البیضاء” ۳۲۷ تروریست به هلاکت رسیدند و تعداد زیادی پناهگاه و انبار زیرزمینی سلاح و مهمات منهدم شد.

ادامه

تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه