۶۰ نفر از تروریست‌های الشباب در انفجار انبار اسلحه در سومالی کشته شدند

تاکنون رسانه‌های محلی از علت انفجار این انبار اسلحه گزارشی منتشر نکرده‌اند، اما ارتش سومالی عملیاتی برای مقابله با این گروه در جنوب این کشور آغاز کرده است.

ادامه

اتحادیه آفریقا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سومالی, شرق افریقا

پوتین؛ روسیه نتیجه انتخابات بلاروس را به‌رسمیت می‌شناسد/ چرا دعوت برای نظارت برانتخابات بلاروس پذیرفته نشد؟

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، کشورش مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت در بلاروس را به رسمیت می‌شناسد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با کانال یک تلویزیون کشورش اظهار کرد: مقامهای بلاروس از دفتر حقوق بشر و نهادهای دموکراتیک سازمان امنیت و همکاری اروپا دعوت به عمل آورده‌اند تا در نظارت بر انتخابات شرکت کنند. چرا نیامدند؟ این فورا ما را به این فکر می‌اندازد که در حقیقت موضعی در قبال نتایج این انتخابات از قبل فرموله شده است. کسی ممکن است درباره نتایج تردید کند اما من تمامی دلایل را دارم برای آن که نسبت به صداقت کامل آنهایی که در نتایج انتخابات بلاروس تردید می‌کنند تردید کنم.

 

پوتین تاکید کرد: بنا براین ما برمبنای این حقیقت عمل می‌کنیم که انتخابات برگزار شده است. ما مشروعیت آن را به رسمیت شناختیم و از جمله خود من فورا این کار را کردم. و همانطور که شما می‌دانید، من به آلکساندر گریگوریویچ لوکاشنکو، در خصوص پیروزی‌اش در این انتخابات تبریک گفتم. این کل موضوع است.

 

پوتین همچنین روز پنجشنبه در مصاحبه با کانال یک تلویزیون روسیه گفته بود، یک نیروی پلیس ذخیره برای کمک به بلاروس در صورتی که لازم شود و به درخواست الکساندر لوکاشنکو تشکیل داده است. او تاکید کرد، این به عنوان آخرین راه حل و در زمانی که نیروهای افراطگر در بلاروس از وضعیت فعلی برای تحریک به ناآرامی و بی‌نظمی استفاده کنند مطرح است.

 

در پی انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت در بلاروس که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور به عنوان پیروز آن اعلام شد، اعتراضات گسترده‌ای از سوی مخالفان در این کشور در اعتراض به نتیجه این انتخابات به راه افتاد.

دیوان عالی کنیا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را مردود اعلام کرد

دیوان عالی کنیا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را مردود اعلام کرد   به گزارش  آسوشیتدپرس، دیوان عالی کنیا، امروز – جمعه – اعلام کرد نتایج به‌دست‌آمده در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر این کشور که ماه گذشته میلادی برگزار شده مردود است.   براین اساس، این نهاد قضائی عالی‌رتبه کنیا انتخاب مجدد «اوهورو کنیاتا» رئیس‌جمهوری این کشور در ... دیوان عالی کنیا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را مردود اعلام کرد

ادامه

جهان, خبر, فساد, کنیا