قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک نشست خبری ضمن قدردانی از موضع چین در حمایت از روسیه در مذاکرات احتمالی اوکراین، به حضور نظامی غرب در منطقه قفقاز جنوبی اشاره کرد و گفت: نظامی سازی این منطقه بیشتر رویایی مسلحانه را تشدید می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، خانم ماریا ... قدردانی روسیه از مواضع چین/ انتقاد مسکو از حضور نظامی غرب در قفقاز

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, چین, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, غرب آفریقا, قفقاز, کانادا, گزارش, ناتو

پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

نشریه آمریکایی «پالتیکو» اوضاع ارتش اوکراین را به لحاظ تسلیحات و تعداد سربازانش ناگوار دانسته و معتقد است که کی‌یف در آستانه شکست از روسیه قرار دارد. به گزارش ایسنا، روزنامه پالتیکو در مطلبی با عنوان «اوکراین به سمت شکست به پیش می‌رود» به قلم «جیمی دتمر»، تحلیگر بخش اروپای این نشریه نوشته است: «کافی ... پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: ارتش روسیه اجازه انجام اقدامات مجرمانه را ندارد

وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی گفت که “اوکراین به سکویی برای سازمان آتلانتیک شمالی بدل شده و ناتو با افزایش حضورش در شرق تعهداتش را نقض کرده است”.

 

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در ادامه بیان کرد: ارتش ما تنها تاسیسات نظامی در اوکراین را هدف قرار می‌دهد و انجام هرگونه اقدامات مجرمانه توسط کارکنان ارتش روسیه قدغن است. تمامی تخطی‌ها ثبت شده و درخصوص آن‌ها تحقیقاتی انجام خواهد گرفت.

 

وی گفت: ما درخصوص جرایم نیروهای مسلح و گردان افراط‌گرای اوکراینی‌ها تحقیقات انجام می‌دهیم. تحقیقات غرب درخصوص حوادث و جرایم معمولا به نتیجه نخواهند رسید.

 

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: غرب و ژاپن از محکوم کردن گردان آزوف اوکراین عقب‌نشینی کرده‌اند و از آن حمایت می‌کنند. ولودیمیر زلسنکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با وعده صلح به قدرت رسید اما کمی بعد اعلام کرد که توافق مینسک نمی‌تواند اجرا شود.

 

لاوروف همچنین اظهار کرد: غرب به تولید گزارش‌های ایدئولوژیک ادامه می‌دهد و آن‌ها را به عنوان حقایق منتشر می‌کند. هر آنچه که در منطقه بوچا رخ داده تنها یک نمایش است.

 

این مقام ارشد روسی عنوان کرد که “هند برای قطع ارتباط با روسیه تحت فشار است”.

 

وی تصریح کرد:  اگر توافق مینسک اجرا می‌شد، هرگز بحران اوکراین رخ نمی‌داد. ما از اوکراینی‌ها می‌خواهیم که خود سرنوشت‌شان را تعیین کنند.

 

در اواسط ماه جاری ده‌ها جسد در گورهای دسته جمعی یا در خیابان‌ها در نزدیکی منطقه بوچا در نزدیکی کی‌یف یافت شد.

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در جریان بازدید از شهر بوچا گفته بود: آنچه که در شهر بوچا رخ داد، کشتار دسته جمعی بود. ما از کسانی که مرتکب جنایات در بوچا شدند، شکایت خواهیم کرد.

 

دبیرکل سازمان ملل نیز تقاضا کرد تا تحقیقات مستقلی در خصوص رخدادهای بوچا در نزدیکی شهر کی‌یف که وزارت دفاع روسیه آن را یک “تحریک صحنه‌سازی شده” از سوی مقامات اوکراینی خواند، اجرا شود.

چین: هماهنگی‌های راهبردی با روسیه را افزایش می‌دهیم

تلاش آمریکا برای دستاویز قرار دادن بحران اوکراین در راستای ایجاد فاصله میان پکن-مسکو راه به جایی نبرده و چین از قصد خود برای افزایش هماهنگی‌های راهبردی با روسیه خبر می‌دهد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو

نیویورک تایمز: اوکراین از بمب‌ خوشه‌ای استفاده کرده‌ است

رسانه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد که نیروهای اوکراینی برای عقب راندن ارتش روسیه، یک روستای اوکراین را با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای گلوله باران کرده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تروریسم, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

انهدام مرکز لجستیکی و انبار تسلیحات غرب در اوکراین

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک مرکز لجستیکی متعلق به اوکراین را هدف قرار داده و تسلیحات آن را منهدم کرده است.

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, حضور نظامی, خبر, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک, ناتو

تحلیلگر آرژانتینی: برنامه آمریکا و ناتو، نابودی روسیه است

«آتیلیو بورون» کارشناس سیاسی آرژانتینی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها و سانسورهایی که علیه روسیه اعمال می‌شود، پیش از این سابقه نداشته است، گفت: برنامه آمریکا و ناتو، نابودی مسکو است.   

ادامه

اتحاد شوروی, ارژانتین, اروپا, اروگوئه, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, اوکراین, برزیل, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا, عراق, فلسطین, کوبا, ناتو