گردهمایی «گروه بیست» در دهلی پاسخی برای بحران نداشت!

نشست سران کشورهای “گروه بیست” در گرماگرم بحران مهلک اقتصاد جهانی در دهلی نو، پایتخت هند، برگزار شد. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند اقتصادهای سرمایه‌داری پیشرفته با کاهش رشدی از ۲/۷ درصد در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) به ۱/۳ درصد در سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) روبرو می‌شوند. و بنابر برآورد دیگر این نهاد، رشد آن‌ها حتا می‌تواند ... گردهمایی «گروه بیست» در دهلی پاسخی برای بحران نداشت!

ادامه

آپارتایت, آرژانتین, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اندونزی, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, تایوان, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, چین, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, صلح, فاشیسم, فرانسه, فقر, کارگری, گروه ۲۰, مقاله, ناتو, هندوستان

روزنامه دی سایت: بیانیه نهایی گروه۲۰ شکست طرح‌های انزوای روسیه بود

روزنامه دی سایت آلمان در سرمقاله‌ای نوشت، فقدان و نبود پیامی در محکوم کردن روسیه در بیانیه نهایی نشست گروه ۲۰ به منزله شکست طرح‌هایی برای انزوای این کشور محسوب می‌شود. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این روزنامه در سرمقاله خود می‌آورد: آیا نشست گروه ۲۰ در دهلی نو برخلاف انتظارات یک ... روزنامه دی سایت: بیانیه نهایی گروه۲۰ شکست طرح‌های انزوای روسیه بود

ادامه

اسپانیا, امارات, اندونزی, اوکراین, بنگلادش, بیانیه, روسیه, سنگاپور, صلح, عمان, مصر, نیجریه, هلند

لاوروف: آمریکا بواسطه اوکراین به روسیه اعلان جنگ کرد

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه غرب در «اوکراین‌زده» کردن اجلاس گروه ۲۰ ناکام ماند، گفت این گروه در مسیر اصلاحات داخلی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که غرب نتوانست نشست امسال گروه ۲۰ را «اوکراین‌زده» کند و بخش مربوط به اوکراین در بیانیه این اجلاس، ذیل تاکید بر لزوم حل تمامی مناقشات گنجانده شد.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه نشست گروه ۲۰ در هند موفقیت‌آمیز بوده، گفت که این گروه اکنون در حال اعمال اصلاحات داخلی است.

سرگئی لاوروف همچنین گفت که نتایج اجلاس گروه ۲۰ محرک خوبی برای تلاش‌های صندوق بین‌المللی پول و سازمان تجارت جهانی برای اعمال اصلاحات خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه گفت که وقتی غرب سعی دارد روسیه را متحمل شکست استراتژیک کند، آمریکا و روسیه نمی‌توانند درباره ثبات استراتژیک مذاکره کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا امضای بیانیه گروه ۲۰ موجب از سرگیری گفت‌وگوهای مسکو و واشنگتن درباره ثبات استراتژیک می‌شود، گفت: پیمان استارت (کاهش تسلیحات استراتژیک) معاهده‌ای است که میان آمریکا و روسیه در شرایط کاملاً متفاوتی امضا شد، هم در صحنه بین‌الملل و هم در روابط واشنگتن و مسکو. این شرایط امروز تغییر کرده و آمریکا با اعلان‌جنگ علیه روسیه از طریق جنگ اوکراین، سعی دارد یک شکست استراتژیک را به مسکو تحمیل کند. با این اوضاع، نمی‌توان مذاکره‌ای برای تحقق معاهده فعلی یا گفتگوی تازه‌ای برای ثبات استراتژیک داشت.

این دیپلمات ارشد روسیه همچنین گفت که در اجلاس گروه ۲۰ در هند با نمایندگان آمریکا گفت‌وگویی نداشته و به دنبال چنین ارتباطی هم نبوده است.

سرگئی لاوروف همچنین با اظهار تأسف نسبت به رزمایش برنامه‌ریزی‌ شده آمریکا و ارمنستان، گفت که تلاش‌های ناتو برای نفوذ در این منطقه نتیجه خوبی نخواهد داشت.

او گفت: ما هیچ خروجی خوبی در این نمی‌بینیم که یک کشور متخاصم ناتو سعی دارد در قفقاز جنوبی نفوذ کند. فکر نمی‌کنم این برای هیچ‌کس خوب باشد؛ از جمله ارمنستان. از این تصمیم رهبری ارمنستان تأسف می‌خورم.

لاوروف همچنین با یادآوری اینکه ارمنستان در دو سال گذشته از حضور در رزمایش‌های سازمان پیمان امنیت جمعی که روسیه عضو آن است سر باز زده، گفت که اقدامات اخیر ایروان برای مسکو تعجب‌برانگیز است.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که با وجود عدم توازن در تجارت میان روسیه و هند، تمامی توافق‌های همکاری دفاعی که میان این دو کشور امضا شده ادامه دارد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا عدم توازن در تجارت میان روسیه و هند باعث بروز اختلال در ارسال سامانه‌های اس-۴۰۰ روسیه به هند می‌شود، گفت: تمامی توافق‌ها از جمله در حوزه همکاری دفاعی هنوز برقرار است.

علاوه بر این، وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو از تلاش‌های سازمان ملل برای احیای توافق غلات دریای سیاه قدردانی می‌کند، اما این تلاش‌ها تا وقتی غرب به ارائه وعده‌های توخالی ادامه دهد، محکوم به شکست خواهند بود.

لاوروف گفت: ما از تلاش‌های آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل قدردانی می‌کنیم، اما در وضعیت کنونی که غرب فقط وعده‌های توخالی می‌دهد، این تلاش‌ها محکوم به شکست هستند.

به گفته لاوروف، بازگشت روسیه به معاهده غلات تنها در صورتی ممکن است که تمامی خواسته‌های مسکو برآورده شود، از جمله رفع محدودیت‌ها بر صادرات غلات روسیه.

بیانیه گروه ۲۰: عصر امروز نباید دوران جنگ باشد

کشورهای عضو گروه بیست امروز شنبه، در بیانیه‌ای تایید کردند که این اجلاس بستری برای مسائل ژئوپلیتیک نیست، بلکه این گروه شناخته‌شده می‌تواند بر اقتصاد جهانی تاثیر بگذارد. آنها همچنین تاکید کردند که عصر امروز نباید دوران جنگ باشد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کشورهای عضو گروه بیست برای شرکت در هجدهمین ... بیانیه گروه ۲۰: عصر امروز نباید دوران جنگ باشد

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اوکراین, برزیل, بنگلادش, جهان, روسیه, سازمان تجارت جهانی, سنگاپور, عربستان سعودی, عمان, گروه ۲۰, مصر, نیجریه, هلند, هندوستان

درخواست «داسیلوا» از اتحادیه اروپا: دیپلماسی بیشتر، مداخله نظامی کمتر

رئیس‌جمهوری برزیل در دیدار با رئیس کمیسیون اروپا بر اهمیت مشارکت بیشتر در اقدامات دیپلماتیک و مداخله مسلحانه کمتر برای حل‌وفصل مناقشه اوکراین و سایر درگیری‌ها همچون فلسطین و یمن تاکید کرد. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، لولا داسیلوا در دیدار با اورسولا فون در لاین (Ursula von der Leyen) که به این کشور آمریکای ... درخواست «داسیلوا» از اتحادیه اروپا: دیپلماسی بیشتر، مداخله نظامی کمتر

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, برزیل, چین, صلح, فرانسه, گروه ۷, گزارش

رئیس‌جمهوری کلمبیا: اروپا از طریق ناتو به کشورهای دیگر حمله کرده است

رئیس‌جمهوری کلمبیا استانداردهای دوگانه و تناقض در گفتمان غرب در قبال جنگ اوکراین را زیر سوال برد و با انتقاد از اینکه اروپا، ناتو را سپر خود قرار داده است، تاکید کرد: اروپا از طریق ناتو به کشورهای دیگر حمله کرده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا ، گوستاوو پترو رئیس‌جمهوری کلمبیا که برای نخستین ... رئیس‌جمهوری کلمبیا: اروپا از طریق ناتو به کشورهای دیگر حمله کرده است

ادامه

آرژانتین, آمریکا, اسپانیا, انگلستان, اوکراین, برزیل, پاناما, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, صلح, غرب, کلمبیا, کوبا, گرانادا, گروه ۲۰, مکزیک, ناتو, ونزوئلا