تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

غافلگیری و نارضایتی آمریکا از آشتی جویی عربستان با ایران و سوریه

یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد که توافق میان ایران و عربستان سعودی و نزدیک شدن ریاض به سوریه، منجر به سفر غیرمنتظره “ویلیام برنز” رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا شده و او نارضایتی واشنگتن را در این زمینه اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که ویلیام برنز رییس سازمان سیا که در سفری اعلام نشده در هفته جاری به عربستان سفر کرده بود، در دیدار خود با مقامات سعودی ابراز نارضایتی کرده است.

این روزنامه آمریکایی نوشت رئیس سیا به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی گفته است که “آمریکا از آشتی جویی و احیای روابط حسنه ریاض با ایران و سوریه که همچنان تحت تحریم های شدید غرب هستند، غافلگیر و شوکه شده است.”

پیش از این، برخی منابع خبری به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کردند که در پی توافق ایران و عربستان و غافلگیر شدن واشنگتن، بیل برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) این هفته برای دیدار با مقامات عربستانی و تقویت تعهد واشنگتن به همکاری اطلاعاتی در عربستان سعودی حضور داشت.

این مقام آمریکایی گفته است: برنز به عربستان سعودی سفر کرد و در آنجا با همتایان اطلاعاتی و رهبران کشور درباره منافع مشترک گفتگو کرد.

این مقام که نامی از او فاش نشده است، افزوده است که برنز “تعهد آمریکا به همکاری اطلاعاتی با عربستان، به ویژه در زمینه هایی مانند مبارزه با تروریسم” را تقویت کرد.

سخنگوی سیا در پاسخ به پرسش ها درباره تایید این سفر، گفته است که این سازمان در مورد سفر برنز اظهار نظر نمی کند.

سفر مخفیانه و بدون اعلام رسانه ای، رئیس سیا در پی توافق غافلگیرکننده میان ریاض و تهران با میانجیگری چین به منظور احیای روابط دیپلماتیک، بازگشایی سفارت ها و تبادل سفیران در ماه آینده، انجام شد.

به گزارش ایرنا، وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی روز پنجشنبه ۶ آوریل (۱۷ فروردین ماه) در پکن با حضور و حمایت دولت چین و توافقات اعلام شده فی ما بین برای ازسرگیری روابط دو کشور دیدارو گفتگو کردند که بازتاب گسترده ای در محافل سیاسی و رسانه ای جهان داشته است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، این دیدار و گفت و گوی دوجانبه با همتای عربستانی خود در پکن را در فضایی بسیار مثبت و سازنده توصیف کرد و با ابراز خرسندی از بازگشت روابط دو کشور همسایه، دوست و برادر به حالت طبیعی، تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با عربستان در تمامی زمینه‌های مورد علاقه آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر اهمیت و ضرورت توسعه روابط در زمینه‌های اقتصادی و تجاری و نیز سرمایه گذاری، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را اعلام کرد.

وزیرخارجه عربستان نیز در این دیدار گفت که روابط ریاض- تهران فضای مثبت جدیدی در کل منطقه ایجاد کرد و عربستان سعودی آمادگی دارد تا با کمک و همکاری ایران فضای مثبت یادشده در مناسبات منطقه ای را تقویت کند.

بن فرحان گفت: روابط جدید میان دو کشور، فضای مثبت جدیدی را در کل منطقه ایجاد کرد و عربستان سعودی آمادگی دارد تا با کمک و همکاری ایران فضای مثبت یادشده در مناسبات منطقه ای را تقویت کند.

رویترز؛ تلاش بن سلمان برای ایجاد تعادل در منطقه، بدون کمک آمریکا

ولیعهد ‌عربستان سعودی تلاش دارد تا تعادل روابط خارجی کشورش در خاورمیانه را دوباره تنظیم کند به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «محمد بن سلمان»، ولیعهد ‌عربستان سعودی تلاش دارد تا تعادل روابط خارجی کشورش در خاورمیانه را دوباره تنظیم کند. وی در این زمینه تلاش دارد با دشمنان قدیمی وارد همکاری شده و ... رویترز؛ تلاش بن سلمان برای ایجاد تعادل در منطقه، بدون کمک آمریکا

ادامه

آمریکا, اسراییل, اقتصادی, ایران, جهان, خاورمیانه, سوریه, عربستان سعودی, گزارش

چرا کشورهای عربی به سازمان «شانگ‌های» روی آورده‌اند؟

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با تغییر سیاست خارجی خود بویژه نگاه به شرق به عضویت در سازمان بین‌المللی نظیر «شانگهای» روی آورده‌اند که کارشناسان بین‌المللی علت آن را در تغییر معادلات جهانی و حرکت جهان به سمت نظام چند قطبی می‌دانند. به گزارش ایرنا پایگاه خبری «الخلیج آنلاین» امروز چهارشنبه در گزارشی به بررسی ... چرا کشورهای عربی به سازمان «شانگ‌های» روی آورده‌اند؟

ادامه

آسیا, آفریقا, آمریکا, اقتصادی, اوکراین, بریکس, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شانگ‌های, عربستان سعودی, قطر, مقاله

دمشق: حضور غیر قانونی ترکیه در خاک ما باید پایان یابد

معاون وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد که باید حضور غیر قانونی ترکیه در خاک سوریه پایان یابد و این کشور در امور داخلی سوریه مداخله نکند. به گزارش خبرگزاری فارس، «ایمن سوسان» معاون وزیر امور خارجه سوریه که در مسکو حضور دارد، با «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور غرب آسیا دیدار ... دمشق: حضور غیر قانونی ترکیه در خاک ما باید پایان یابد

ادامه

ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, روسیه, سوریه, گزارش

نشست چهارجانبه در مسکو/ ضربه‌ای مهلک به تاکتیک جنگ کثیف آمریکا

خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به مذاکرات چهارجانبه صلح به میزبانی مسکو، این اقدام را در کنار سایر تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه، ضربه‌ای مهلک به قدرت آمریکا در منطقه و تاکتیک جنگ کثیف این کشور ارزیابی کرد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، اسپوتنیک افزود: انتظار می رود مذاکراتی که با حضور معاونان وزیران ... نشست چهارجانبه در مسکو/ ضربه‌ای مهلک به تاکتیک جنگ کثیف آمریکا

ادامه

آمریکا, ایران, ترکیه, تروریسم, تشنج زدایی, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عربستان سعودی, گزارش, مصر