روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

تردید غربی‌ها درباره نتیجه‌بخش بودن سفر مکرون به چین

پولیتیکو در گزارشی درمورد ابعاد برنامه سفر رییس جمهوری فرانسه به چین در روزهای آینده، نوشت: با توجه به شکست تلاش‌های قبلی مکرون برای حل و فصل مناقشات، مقام‌های آمریکایی و برخی کشورهای غربی دیگر درخصوص حصول «دستاوردهای بزرگ» از این سفر تردید دارند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در مطلب این روزنامه آمریکایی آمده است: سفر امانوئل مکرون به چین در روزهای آینده با هدف گفت‌وگو با شی جین پینگ رییس جمهوری این کشور درباره موضع پکن در رابطه با جنگ اوکراین و منصرف کردن او از ایجاد روابط نزدیک‌تر با مسکو، برای غربی‌ها چندان امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد.

فرانسه امید دارد برغم رابطه نزدیک میان سران چین و روسیه بتواند پکن را به ایفای نقش میانجی در جنگ روسیه و اوکراین ترغیب کند. اگرچه هنوز مشخص نیست که مکرون چه اهرم فشاری برای این منظور در دست دارد.

براساس این گزارش، رییس‌جمهوری فرانسه پس از تلاش نافرجام سال گذشته در منصرف کردن پوتین از آغاز جنگ اوکراین و انتقادهای شدید از وی، به نظر می‌رسد این بار در پی استفاده از یک ابزار شخصی‌تر باشد.

براساس برنامه های اعلام شده برای این سفر، پس از انجام گفت‌وگوی خصوصی میان رؤسای جمهور چین و فرانسه در پکن، مکرون، همتای چینی خود را در سفر به گوانگژو، شهری که پدر شی زمانی فرماندار آن بوده، همراهی خواهد کرد.

در حالی که انتظارها در فرانسه از احتمال موفقیت مکرون در این سفر در سطحی متوسط قرار دارد،‌ میان دیگر مقام‌های غربی توقعات از وی به مراتب ضعیف‌تر است.

این گزارش به نقل از سه مقام آمریکایی که به دلیل محرمانه بودن گفت‌وگوها اجازه اظهارنظر عمومی درباره این موضوع را ندارند، نوشت: کاخ سفید انتظار کمی دارد که سفر مکرون دستاورد بزرگی به همراه داشته باشد.

این مقام‌های آمریکایی با اشاره به شکست مکرون برای برقراری صلح در جنگ اوکراین، اینکه رییس‌جمهوری چین به خواست همتای فرانسوی خود عمل کند را غیر محتمل دانستند.

همچنین به گفته این مقام های آمریکایی، در دولت بایدن نگرانی‌هایی در مورد شکل‌گیری احتمالی روابط صمیمانه میان پاریس و پکن در بحبوحه تنش‌ها میان چین و آمریکا وجود دارد. این سه آمریکایی با اشاره به اینکه کاخ سفید از این سفر حمایت می‌کند، تاکید کردند که هیچ اراده منفی نسبت به تلاش‌های ماکرون در پکن وجود ندارد.

پولیتیکو در ادامه به نقل از یک مقام ارشد فرانسوی بدون اشاره به نام و سمت وی نوشت: مکرون با وجود ابراز حسن نیت، از هشدار به پکن درمورد پیامدهای حمایت نظامی از روسیه اجتناب نخواهد کرد.

این مقام فرانسوی افزود: ما تهدید نمی‌کنیم، بلکه هشدار خواهیم داد. چین باید متوجه شود که [ارسال سلاح به روسیه] برای ما و اروپا عواقب به دنبال دارد. ما باید منافع امنیتی خود را به آن‌ها یاد آوری کنیم.

آنتوان بونداز متخصص مسائل چین در بنیاد تحقیقات استراتژیک پاریس با زیرسوال بردن تلاش‌ها برای تقویت روابط با شی جین پینگ، به این رسانه، گفت: کارها در چین اینگونه انجام نمی‌شود. قرار نیست با گفت‌وگوی دوساعته رییس جمهور «کم اهمیت» فرانسه با همتای چینی او چیزی تغییر کند، پکن تنها توازن قدرت را درک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: شاید [گفت‌وگو ] درمورد ولادیمیر پوتین ،رییس جمهوری روسیه که در ۱۰ سال گذشته بیش از ۴۰۰ ساعت با همتای چینی خود گفت و گوکرده است نتیجه دهد اما مکرون شناختی از او ندارد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، چین درمورد جنگ اوکراین هرگز از روسیه حمایت علنی نکرده و در عین حال، از مسکو نیز انتقاد نکرده است.

بر این اساس، قرار است چین روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین ماه جاری میزبان رئیس جمهور فرانسه باشد. همزمان با سفر امانوئل مکرون به چین، اورسلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا نیز به پکن سفر خواهد کرد.

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان هم روزهای آینده سفر به چین را برنامه ریزی کرده است.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در سفر خود به پکن در روزهای گذشته از رئیس جمهوری چین خواسته بود تا برای کمک به برقراری صلح در اوکراین با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری آن کشور گفت‌وگو کند.

نیوزویک؛ انهدام مرکز فرماندهی ناتو در اوکراین

هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک در گزارشی به برخی گزارش‌ها درباره انهدام مرکز فرماندهی زیرزمینی ناتو در اوکراین در حمله موشک «کینژال» روسیه و کشته شدن ۳۰۰ نظامی پرداخته است. به گزارش خبرگزاری فارس، هفته‌نامه «نیوزویک» در گزارشی نوشت که حمله دقیق روسیه ظاهراً یک «مرکز فرماندهی زیرزمینی ناتو» در اوکراین را اوایل ماه جاری میلادی منهدم ... نیوزویک؛ انهدام مرکز فرماندهی ناتو در اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو, یونان

به رغم هشدارهای روسیه: لهستان به اوکراین جنگنده تحویل داد

همزمان با تشدید حمایت‌های غرب از کی‌یف، دفتر ریاست جمهوری لهستان اعلام کرد که این کشور اولین محموله جنگنده‌های «میگ-۲۹» را به اوکراین تحویل داده است. به گزارش خبرگزاری فارس، به رغم هشدارهای روسیه به کشورهای غربی درباره پیامدهای پمپاژ تسلیحاتی اوکراین، لهستان جنگنده‌های میگ-۲۹ به اوکراین داده است. منابع رسانه‌ای اوکراینی از قبیل «کی‌یف ... به رغم هشدارهای روسیه: لهستان به اوکراین جنگنده تحویل داد

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, لهستان, ناتو

نماینده کنگره به بایدن: اوکراین پنجاه و یکمین ایالت آمریکا نیست

«مارجوری تیلور گرین» قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی در انتقاد از سیاست های دولت دموکرات جو بایدن در قبال اوکراین به طعنه گفت که اوکراین عضو ناتو یا پنجاه و یکمین ایالت آمریکا نیست. این عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه ای با بیان اینکه اوکراین نه عضو ناتو است و نه پنجاه و یکمین ایالت ... نماینده کنگره به بایدن: اوکراین پنجاه و یکمین ایالت آمریکا نیست

ادامه

آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جهان, خبر, روسیه, صلح, ناتو

پسر ترامپ، زلنسکی را «پردرآمدترین هنرپیشه سال» معرفی کرد!

پسر دونالد ترامپ با اشاره به کمک‌های هنگفت آمریکا به کی‌یف گفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و کمدین سابق، “پردرآمدترین بازیگر سال ۲۰۲۲” است! به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، دونالد ترامپ جونیور، پسر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در اینستاگرام خود تصویری را از صفحه توییتر “دیلی لود” به اشتراک گذاشت ... پسر ترامپ، زلنسکی را «پردرآمدترین هنرپیشه سال» معرفی کرد!

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, انگلستان, اوکراین, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, کانادا, گزارش