دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

عربستان؛ علت آتش سوزی آرامکو حملات پهپادی است

وزارت کشور عربستان صبح امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تاسیسات نفتی “آرامکو” هدف پهپادهای “درون” قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، آتش سوزی تاسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو در استان های “بقیق” و “هجره خریص” مهار شده و گروه های متخصص در حال انجام تحقیقات درباره علت این حادثه هستند.

 

هنوز هیچ طرفی مسؤولیت حملات به تاسیسات آرامکو که بزرگترین شرکت نفتی عربستان است را بر عهده نگرفته است.

 

منابع خبری عربستان ساعاتی پیش از وقوع انفجاری مهیب و آتش‌سوزی در تاسیسات نفتی آرامکو در شرق این کشور خبر دادند.

 

به نوشته تارنمای “آسوشیتدپرس”، ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی شعله‌های عظیمی را در افق این منطقه به همراه صدای شلیک گلوله نشان می‌دهد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس صبح شنبه به نقل از یک کانال ماهواره‌ای متعلق به عربستان سعودی از انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات نفتی آرامکو در شرق این کشور خبر داد، اما علت آن را مشخص نکرد.

 

شبکه خبری العربیه نیز گزارشی از آتش‌سوزی در این تاسیسات در بقیق در استان شرقیه منتشر کرد.

 

به گزارش ایرنا: یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح امروز (شنبه) در عملیاتی با عنوان “توازن بازدارندگی دوم ” پالایشگاه های “بقیق” و “خریص” وابسته به شرکت نفتی “آرامکو” عربستان را هدف ۱۰ پهپاد خود قرار داده است.

 

به گزارش شبکه خبری “المسیره” یمن، “یحیی سریع” سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای تلوزیونی با اعلام این خبر افزود: هدف گیری بسیار دقیق انجام شده و این عملیات در شرقی ترین نقطه عربستان حق قانونی و طبیعی ما در پاسخ به جنایت‌های متجاوزان و محاصره کشورمان طی ۵ سال گذشته است.

 

وی با تاکید بر این که این اقدام یکی از بزرگ ترین عملیات های ما در عمق عربستان سعودی است، افزود: عملیات توازن بازدارندگی دوم پس از جمع آوری اطلاعات، رصد قبلی و با همکاری آزادگان داخل عربستان صورت گرفته است.

 

میدان و پالایشگاه مزبور بزرگ ترین مخزن نفتی عربستان با ظرفیت یک میلیارد بشکه نفت است.

ایرنا

روسیه اوضاع باثبات کنونی در سوریه را به اروپایی‌ها یادآور شد

وزیر دفاع روسیه تأکید کرد، در سایه تلاش نظامیان، مهندسین و پزشکان روسی است که امروزه صلح و امنیت به سوریه بازگشته، در حالی‌که در سال ۲۰۱۵، تنها ۱۸ درصد از خاک این کشور تحت اشغال تروریست‌ها قرار نداشت.

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

نمایندگان مجلس انگلیس خواستار پاسخ قوی به اشغالگری‌های تل‌آویو شدند

یکصد و هشت نفر از نمایندگان مجلس عوام انگلیس در نامه ای به نخست وزیر این کشور خواستار پاسخ قوی لندن به وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل درباره الحاق بخش‌های از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی شدند.

ادامه

اسپانیا, اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین

معنا و مفهوم قرارداد ۴۰۰ میلیارد دلاری چین و ایران چیست؟

قرارداد بلند مدت چین برای خرید نفت و سرمایه‌گذاری در ایران می‌تواند تاثیر مهمی بر قیمت نفت داشته باشد از سوی دیگر این قرارداد حصول توافق چین و امریکا در مذاکرات تجاری را سخت‌تر می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, عربستان سعودی