جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

ترکیه تجهیزات نظامی وارد خاک سوریه می‌کند/ آمریکا ۱۵۰ نیرو به شمال شرق سوریه اعزام می‌کند

شبکه الاخبار سوریه اعلام کرد که ترکیه از طریق حومه استان ادلب در حال وارد کردن تجهیزات نظامی به خاک سوریه است.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، تجهیزات نظامی ترکیه از طریق شهرک کفرلوسین در حومه ادلب در حالی وارد خاک سوریه می‌شود که همزمان با آن اقدامات ظالمانه و سرکوبگرانه گروههای تروریستی موسوم به سوریه دموکراتیک (قسد) علیه ساکنان مناطق و شهرهای تحت اشغال افزایش یافته است.

 

الاخباریه افزود که واشنگتن و آنکارا و مزدوران تروریستی آنان در تلاش برای مانع تراشی در مسیر راه حل‌های سیاسی در سوریه هستند و تجاوز ترکیه به خاک سوریه و حمایت آن از تکفیری‌ها ادامه دارد.

 

بر این اساس، برخی منابع خبری سوری از ورود ۳۰ خودروی نظامی ترکیه از طریق کفرلوسین در حومه ادلب به خاک سوریه خبر دادند.

 

این تحولات در حالی است که آنکارا و واشنگتن از آغاز اجرای طرح ایجاد منطقه امن خبر داده اند؛ طرحی که نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه به شمار می رود.

 

استان ادلب در شمال غربی ترین منطقه سوریه و در همسایگی استان های حلب از شرق، حماه و لاذقیه از جنوب و غرب قرار دارد و از ۵ شهرستان شامل ادلب، معره نعمان، اریحا، جسرالشغور و حارم تشکیل می شود.

 


آمریکا ۱۵۰ نیرو به شمال شرق سوریه اعزام می‌کند

 

 

روزنامه نیویوک تایمز پنجشنبه گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا حدود ۱۵۰ نیروی نظامی به شمال شرق سوریه می‌فرستد تا در گشت زنی‌های مشترک با نظامیان ترکیه حضور داشته باشند.

 

افزایش نیرو در سوریه در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته دستور عقب‌نشینی از آن کشور را صادر کرده بود.

 

اعزام نیروهای جدید به سوریه بخشی از گام‌های تازه آمریکا برای جلوگیری از بروز تنش میان ناتو و نیروهای کُرد مورد حمایت واشنگتن در شمال شرق سوریه است.

 

به نوشته نیویورک تایمز، آمریکا در حال حاضر حدود یک هزار نیرو در سوریه دارد که عمدتا در مبارزه با بقایای داعش در آن کشور نقش دارند.

 

ترکیه نیروهای کُرد مورد حمایت آمریکا را تروریست قلمداد می‌کند و ماه گذشته تهدید کرد که برای مقابله با این نیروها دست به اقدام نظامی می‌زند.

 

آمریکا و ترکیه در هفته‌های اخیر در مورد تاسیس مرکزی برای نظارت بر ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه به توافق رسیدند. در همین راستا، هر دو طرف پروازهای شناسایی مشترک و گشت‌زنی مشترک زمینی را آغاز کرده‌اند.

 

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه اخیرا تهدید کرده بود که دستکم یک میلیون مهاجر سوری را به طور اجباری از کشورش با سوریه بازمی‌گرداند یا آنها را به سوی اروپا روانه خواهد کرد.

 

اردوغان از مدتها پیش خواستار ایجاد منطقه‌ای حائل در شمال شرق سوریه به منظور دور کردن آنها از مرز ترکیه بوده است. اما او در نهایت پیشنهاد خود را تغییر داد و خواستار ایجاد منطقه امن برای استقرار آوارگان سوری شد.

ایرنا

روسیه اوضاع باثبات کنونی در سوریه را به اروپایی‌ها یادآور شد

وزیر دفاع روسیه تأکید کرد، در سایه تلاش نظامیان، مهندسین و پزشکان روسی است که امروزه صلح و امنیت به سوریه بازگشته، در حالی‌که در سال ۲۰۱۵، تنها ۱۸ درصد از خاک این کشور تحت اشغال تروریست‌ها قرار نداشت.

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

نمایندگان مجلس انگلیس خواستار پاسخ قوی به اشغالگری‌های تل‌آویو شدند

یکصد و هشت نفر از نمایندگان مجلس عوام انگلیس در نامه ای به نخست وزیر این کشور خواستار پاسخ قوی لندن به وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل درباره الحاق بخش‌های از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی شدند.

ادامه

اسپانیا, اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین

معنا و مفهوم قرارداد ۴۰۰ میلیارد دلاری چین و ایران چیست؟

قرارداد بلند مدت چین برای خرید نفت و سرمایه‌گذاری در ایران می‌تواند تاثیر مهمی بر قیمت نفت داشته باشد از سوی دیگر این قرارداد حصول توافق چین و امریکا در مذاکرات تجاری را سخت‌تر می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, عربستان سعودی