دمشق: حمایت مالی و رسانه‌ای فرانسه از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد

یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه روز شنبه گفت که نظام فرانسه همچنان حمایت مالی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و جدایی‌طلب‌ها در سوریه را ادامه می‌دهد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه

سران ناتو و اتحادیه اروپا اهمیتی برای آسانژ قائل نیستند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیچ یک از رهبران اتحادیه اروپا یا ناتو نمی‌خواهند به وضعیت بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکیلیکس اشاره کنند.  

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, جهان, جهان غرب, روسیه, ویکی‌لیکس

دمشق: غرب دنبال کمک به تروریست‌ها است نه مردم سوریه

وزیر امور خارجه سوریه، کشورهای غربی را به تلاش برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به “عناصر تروریستی” متهم و بر لزوم ورود این کمک‌ها تنها از طریق دمشق تأکید کرد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, ترکیه, تروریسم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سازمان ملل, سوریه

مسکو: هدف تحریم‌های غرب براندازی نظام مشروع سوریه است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های غرب علیه سوریه وضعیت انسانی کشور را بدتر می‌کند و به نظر می‌رسد هدف از این اقدام براندازی مقامات مشروع سوریه است.

ادامه

تحریم, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فقر

سرکرده تروریست‌های هیئت تحریر الشام اطلاعات شبه‌نظامیان خارجی را به غرب می‌فروشد

برخی فعالان در ادلب فاش کردند، هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) از چند هفته قبل به بهانه تدابیر امنیتی، بانک اطلاعاتی از تمامی شبه‌نظامیان خارجی حاضر در مناطق را جمع‌آوری کرده و قصد دارد آن را به دستگاه‌های اطلاعاتی غرب بفروشد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, جهان غرب, خاورمیانه, خبر, سوریه, قطر

عدم آگاهی دستگاه‌های اطلاعاتی غرب ازکمک به‌تروریستها غیرمعقول است

به گزارش النشره، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در سخنانی اعلام کرد که جامعه جهانی باید در قبال پدیده تروریسم موضع قاطعانه ای اتخاذ کرده و نگاه واقع بینانه ای داشته باشد.

 

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص ادامه داد: بعید به نظر می رسد که حمایت های مالی و تسلیحاتی که عاید گروه های تروریستی ـ تکفیری می شود، به دور از چشمان دستگاه های اطلاعاتی کشورهای غربی صورت پذیرد.

 

شکری همچنین گفت: این غیرمعقول است که دستگاه های اطلاعاتی غربی از نوع و نحوه ارائه کمک های خارجی به تروریستها اظهار بی اطلاعی کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم عدم دخالت های خارجی در امور داخلی دیگر کشورها، خواستار حل سیاسی بحران های یمن و لیبی شد.

مهر

اجرای محدودیت‌ آمریکا، انگلیس، برای خطوط‌هوایی ۸ کشور مسلمان

به گزارش یورونیوز، ایالات متحده آمریکا از شرکتهای هواپیمایی ۸ کشور دارای جمعیت عمدتا مسلمان خواست در پروازهایشان به مقصد این کشور، حمل هرگونه دستگاه الکتریکی یا الکترونیکی بزرگتر از تلفن همراه به داخل هواپیماها را برای مسافران ممنوع کنند.   این هشت کشور واقع در خاورمیانه و شمال آفریقا عبارتند از اردن، مصر، ترکیه، ... اجرای محدودیت‌ آمریکا، انگلیس، برای خطوط‌هوایی ۸ کشور مسلمان

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر

قدرت‌های اروپایی در تلاش برای هموار کردن تحریم‌های بیشتر علیه نظام سوریه

فرانسه، انگلیس و آلمان تلاش دارند تا امروز (دوشنبه) اعضای اتحادیه اروپا را به محکوم کردن کمپین هوایی روسیه در سوریه متقاعد کرده و راه را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه نظام بشار اسد هموار کنند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد تا به تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های ... قدرت‌های اروپایی در تلاش برای هموار کردن تحریم‌های بیشتر علیه نظام سوریه

ادامه

جهان, خبر, سوریه, غرب اروپا