تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

ظریف: تحریم‌های آمریکا نظم جهانی را نشانه گرفته است

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مشورت با همسایگان درباره شرایط دشوار منطقه ضروری است، گفت: امروز تحریم‌های آمریکا نظم بین‌المللی را نشانه گرفته است.

 

ظریف پنجشنبه شب به منظور دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی پاکستان در صدر هیأتی وارد اسلام آباد، پایتخت این کشور شد.

 

محمدجواد ظریف از زمان آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون ۹ بار در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان سفر کرده و سفر امروز نیز دهمین دیدار وی از همسایه شرقی محسوب می‌شود.

 

وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آنچه بسیار روشن است، تحریم های آمریکا در واقع نظم بین‌المللی را نشانه گرفته است و اگر با آن مقابله نشود، جامعه جهانی گرفتار می‌شود.

 

ظریف افزود: ما امروز شاهد اقدامات قلدرمأبانه آمریکا برای تحمیل تحریم ها علیه ایران و همزمان تحریم علیه چین هستیم و اگر جامعه جهانی اجازه بدهد این اقدامات ادامه پیدا کند، در واقع نظام ارتباطات جهانی در اختیار افرادی قرار می گیرد که پایبند به هیچ قانونی نیستند.

 

وی افزود: به همین دلیل همسایگان ما و مجموعه کشورها نیاز دارند برای امنیت جهانی و منافع خودشان با تحریم‌های آمریکا مقابله کنند.

 

وزیر امور خارجه ایران گفت: در زمان فعلی منطقه ما شرایط بسیار دشواری را می‌گذارند و اقدامات خطرناکی در منطقه در حال شکل گرفتن است که نیاز است در این خصوص با همسایگان مشورت کنیم.

 

روابط دیرینه ایران و پاکستان

 

ظریف، مشورت با پاکستان درباره تحولات منطقه‌ای را یکی از اهداف مهم این سفر عنوان کرد و افزود: بسیار خوشحالیم که یک بار دیگر فرصت سفر به پاکستان را به دست آوردیم؛ ما با پاکستان روابط بسیار محکم و دیرینه ای داریم و همواره اعلام کرده ایم که ارتباط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی قرار دارد.

 

چابهار و گوادر مکمل یکدیگر

 

وزیر امور خارجه ایران که ساعاتی پیش از سفر به پاکستان از بندر چابهار بازدید کرده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره ظرفیت های همکاری بنادر چابهار و گوادر نیز گفت: مردم و مسؤولان چابهار مصرانه معتقدند که چابهار و گوادر پاکستان بنادر مکمل یکدیگر هستند.

 

وی تأکید کرد: ما از ظرفیت اتصال چابهار و گوادر برخوردار هستیم و سپس می‌توانیم بندر گوادر را از طریق سیستم راه‌آهن ایران به کریدور شمالی و همچنین ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، روسیه و حتی ترکیه متصل کنیم.

 

ظریف با اشاره به طرح اتصال مسیر راه آهن ایران به عراق نیز، گفت: در این سفر پیشنهادهایی را در خصوص اتصال بنادر چابهار و گوادر به دولت پاکستان ارائه خواهیم داد.

 

وزیر امور خارجه ایران قرار است، فردا (جمعه) در دیدار با مقام های عالی رتبه سیاسی- نظامی پاکستان، راه های گسترش روابط دو جانبه از جمله تقویت همکاری های امنیتی، مرزی، گسترش مبادلات تجاری و همچنین تحولات منطقه ای و جهانی را مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار دهد.

 

نشست های مهم ظریف شامل دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و اسد قیصر رئیس مجلس ملی این کشور می شود.

 

این سومین سفر ظریف به پاکستان از زمان آغاز دولت فعلی این کشور به نخست وزیری «عمران خان» است. محمدجواد ظریف نخستین مقام بلندپایه یک کشور خارجی بود که با آغاز دولت عمران خان ۹ شهریور سال گذشته به اسلام آباد سفر کرد و تشکیل دولت جدید پاکستان را تبریک گفت.

ایرنا

روسیه: طرح آمریکایی “ناتوی عربی” شکست خورده است

مقامات روس بر این عقیده هستند که طرح آمریکایی “ناتوی عربی” که آشکارا علیه ایران در نظر گرفته شده، اقدامی خطرناک در جهت تقسیم بندی خاورمیانه و ایجاد تفرقه در میان کشورهای منطقه بوده و نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, مصر

برنامه وزارت دفاع آمریکا برای اعزام هزاران سرباز به خاورمیانه

پنتاگون اعلام کرده که برای مقابله با تهدیدهای نظامی ایران، قصد دارد بین پنج تا ده هزار سرباز جدید به خاورمیانه اعزام کند. برنامه‌های مربوط به تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه برای تصمیم‌گیری به کاخ سفید ارائه شده است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, قطر

افزایش تنش‌ها بین بولتون و پامپئو بر سر مسائل ایران، کره‌شمالی و ونزوئلا

۴ منبع آگاه و مطلع از افزایش تنش‌ها بین مشاور امنیت ملی کاخ سفید و وزیر امور خارجه آمریکا بر سر مسائل مهم بین‌المللی از جمله ایران، کره شمالی و ونزوئلا خبر می‌دهند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق آسیا, کره شمالی, ونزوئلا