عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

روسیه: طرح آمریکایی “ناتوی عربی” شکست خورده است

مقامات روس بر این عقیده هستند که طرح آمریکایی “ناتوی عربی” که آشکارا علیه ایران در نظر گرفته شده، اقدامی خطرناک در جهت تقسیم بندی خاورمیانه و ایجاد تفرقه در میان کشورهای منطقه بوده و نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

 

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “سرگئی ورشینین” معاون وزیر امور خارجه روسیه در تفسیر تلاش آمریکا برای ایجاد “ناتوی عربی” علیه جمهوری اسلامی ایران در منطقه اعلام کرد که مقامات مسکو بر این عقیده هستند که بسیار مهم است که از هر اقدامی در جهت تقسیم منطقه خاورمیانه و ایجاد تفرقه در میان کشورهای این منطقه خودداری شود، چرا که چنین خط مشی بسیار خطرناک است.

 

این دیپلمات بلندپایه روس گفت: «در رابطه با ایجاد انواع ائتلافات یا اتحادهای مختلف باید بگویم که ما معتقدیم، بسیار مهم است که به‌خصوص در شرایط حساس کنونی هیچ اقدامی در جهت تقسیم بندی کشورهای منطقه خاورمیانه صورت نگیرد. صحبت بر سر منطقه خاورمیانه و خلیج فارس است، بویژه آنکه اگر چنین خط مشی تفرقه افکنی در جهت تشدید اختلافات قومی-مذهبی انجام شود و این راهی بسیار خطرناک و دارای عواقب غیرقابل پیش بینی است. در عوض باید در جهت ایجاد وحدت و رفع اختلافات موجود در منطقه تلاش کرد.»

 

“ماکسیم سوچکوف” کارشناس مسائل خاورمیانه نیز در گفت‌وگو با این خبرگزاری با اشاره به عدم حمایت برخی کشورهای عربی، از جمله مصر با طرح آمریکایی “ناتوی عربی” ، ابراز عقیده کرد، ایجاد ائتلافی با شرکت کشورهای عربی از ابتدا طرحی شکست خورده بود. “ناتوی عربی”: نه تنها شامل مسائل امنیتی، بلکه دربرگیرنده مدیریت مسائل مالی در منطقه می‌شود. با توجه به اختلافات داخلی بین کشورهای عربی، چنین طرحی نمی‌تواند نتیجه بخش و موفق باشد.

 

به گفته وی، اظهارات تند مقامات آمریکایی علیه روسیه و چین که در رابطه با “ناتوی عربی” مطرح می‌شود، دیر یا زود باعث نارضایتی نه تنها مصر، بلکه دیگر شرکای اقتصادی و نظامی-فنی مسکو و پکن در منطقه می‌شود.

 

“آلکسی خلبنیکوف” کارشناس مسائل خاورمیانه در شورای امور بین الملل روسیه نیز آینده روشنی برای “ناتوی عربی” نمی‌بیند. وی یادآور شد، این ائتلاف بدون حمایت همه کشورهای عربی، طرحی شکست خورده است. این در حالی است که برخی کشورهای منطقه اصلاً مایل نیستند که روابط خود با ایران را تیره کنند. روسیه نیز با درک درستی از اوضاع منطقه، دیدگاه مثبتی در رابطه با این تلاش آمریکا نداشته و آشکارا با چنین طرح‌های تفرقه اندازی در خاورمیانه مخالفت می‌کند.

تسنیم

ظریف: تحریم‌های آمریکا نظم جهانی را نشانه گرفته است

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مشورت با همسایگان درباره شرایط دشوار منطقه ضروری است، گفت: امروز تحریم‌های آمریکا نظم بین‌المللی را نشانه گرفته است.

ادامه

امریکا, ایران, پاکستان, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, عراق

برنامه وزارت دفاع آمریکا برای اعزام هزاران سرباز به خاورمیانه

پنتاگون اعلام کرده که برای مقابله با تهدیدهای نظامی ایران، قصد دارد بین پنج تا ده هزار سرباز جدید به خاورمیانه اعزام کند. برنامه‌های مربوط به تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه برای تصمیم‌گیری به کاخ سفید ارائه شده است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, قطر

افزایش تنش‌ها بین بولتون و پامپئو بر سر مسائل ایران، کره‌شمالی و ونزوئلا

۴ منبع آگاه و مطلع از افزایش تنش‌ها بین مشاور امنیت ملی کاخ سفید و وزیر امور خارجه آمریکا بر سر مسائل مهم بین‌المللی از جمله ایران، کره شمالی و ونزوئلا خبر می‌دهند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, شرق آسیا, کره شمالی, ونزوئلا