ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

شی جین‌پینگ: چین باید رهبری اصلاح مدیریت جهان را به عهده گیرد

رئیس‌جمهور چین در اظهاراتی تاکید کرد این کشور باید در زمینه اصلاح مدیریت جهانی پیشتاز و رهبری کننده باشد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اظهارات شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین در حالی مطرح شده که این کشور به دنبال تقویت جایگاه خود در سازمان‌های جهانی نظیر بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول و سازمان ملل در راستای افزایش و نفوذ اقتصادی و دیپلماتیک خود است.

 

وزارت خارجه چین به نقل از شی جینپینگ گزارش کرد که وی در پایان نشست دو روزه مقام‌های عالی حزب کمونیست این کشور گفته است: چین باید بر منافع توسعه و امنیت و همینطور حاکمیت خود تاکید کرده و به شکلی فعالانه در اصلاح نظام مدیریت جهانی شرکت داشته و در این زمینه راهنما باشد و حتی اقدام به ایجاد یک شبکه بهتر از روابطی بر مبنای شراکت جهانی کند.

 

براساس نقل قول وزارت خارجه چین، رئیس‌جمهور این کشور گفت: این رویکرد به ایجاد شرایطی به منظور به وجود آمدن یک کشور سوسیالیستی مدرن قدرتمند کمک خواهد کرد.

 

رئیس‌جمهور چین این اظهارات را در نشستی با حضور مقام‌های وزارتخانه‌های امور خارجه و بازرگانی، ارتش، بخش امور تبلیغات و سفارت چین در آمریکا مطرح کرد.

 

با وجود آنکه شی جینپینگ جزئیات بیشتری ارائه نکرد اما بر اهمیت پروژه جاده ابریشم جدید “یک کمربند یک جاده” و دیگر طرح‌های دیپلماتیک کلیدی تاکید کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: این رویکرد پیشنهاد می‌کند که یک سبک جدید در روابط بین‌الملل وجود داشته باشد که برد – برد بوده و منافع دوجانبه را برای همه تامین کند.

 

با این حال بسیاری از کشورهای غربی از رفتار چین درخصوص مسائلی نظیر مناقشه دریای چین جنوبی انتقاد می‌کنند.

 

رئیس‌جمهور چین گفت، چین باید روابطش را با کشورهای در حال توسعه که او از آنها به عنوان هم‌پیمانان طبیعی چین یاد کرد، تقویت کند اما از همه کشورهای دیگر نیز درس‌هایی را یاد بگیرد.

 

او در این اظهاراتش اشاره‌ای به مسائلی نظیر مناقشه تجاری میان چین و آمریکا و کره شمالی و تایوان نکرد.

ایسنا

ایالات متحده و کره جنوبی مانور بزرگ نظامی ماه اوت خود را لغو کرده‌اند

به نقل از گاردین، یک هفته پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که به مانورهای نظامی پرهزینه و تحریک آمیز با کره جنوبی پایان می‌دهد، پنتاگون از لغو مانور نظامی موسوم به “اولچی فریدوم” با کره جنوبی خبر داده است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

در اقدامی متقابل؛ چین بر کالاهای وارداتی آمریکا ۲۵درصد تعرفه گمرکی اضافی وضع می‌کند

خبرگزاری رسمی چین (شین هوآ) روز شنبه به نقل از «کمیسیون تعرفه» شورای دولتی چین گزارش داد که پکن بر ۶۵۹ قلم از کالاهای وارداتی آمریکا ۲۵ درصد تعرفه گمرکی اضافی با ارزشی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار وضع می کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا