ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

شکست حزب جانسون در انتخابات میان دوره‌ای انگلیس

حزب محافظه کار انگلیس به رهبری بوریس جانسون در انتخابات میان دوره‌ای این کشور متحمل شکست سختی شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب محافظه کار انگلیس به رهبری بوریس جانسون، نخست وزیر در انتخابات میان دوره‌ای این کشور متحمل شکست شدیدی شد. برگزاری این انتخابات میان دوره‌ای و نتایج آن سنگ محکی برای میزان محبوبیت و حمایت مردمی از بوریس جانسون است که اخیرا به علت برخی رسوایی‌ها افت کرده است.

 

بوریس جانسون ۵۷ ساله دو سال پس از پیروزی در انتخابات سراسری، با وعده دستیابی به برگزیت، اکنون در معرض بحران جدی حاکمیت در میان محافظه‌کاران قرار گرفته است. ادامه این وضع حتی ممکن است رای عدم اعتماد برای او و جایگزین کردن او با فرد دیگری را به دنبال داشته باشد.

 

این در حالی است که دولت این کشور اکنون با شیوع ویروس کرونا مواجه است. به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸۸۰۰۰ مورد جدید در این کشور به کرونا مبتلا شدند. نگرانی از شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا نیز در این کشور به نگرانی‌ها بیشتر افزوده است.

 

در انتخابات میان دوره‌ای شروپشایر شمالی، حوزه انتخابی روستایی در مرکز انگلیس که همواره محافظه کاران در آن برنده بوده‌اند این بار لیبرال دموکرات‌ها به پیروزی رسیده‌اند. بر اساس نتایج رسمی که اوایل صبح جمعه اعلام شد، نامزد حزب کوچک اروپایی، هلن مورگان، با ۴۷ درصد آرا و کسب نزدیک به ۶۰۰۰ رای از رقیب محافظه کار خود پیشی گرفت.

 

او در سخنرانی خود پس از اعلام پیروزی گفت: مردم با رای خود در انتخابات میان دوره‌ای در این منطقه به روشنی به بوریس جانسون گفتند که مهمانی به پایان رسیده است.

 

هلن مورگان خطاب به نخست وزیر گفت: دولت شما که با دروغگویی و لاف زنی اداره می‌شود باید پاسخگو باشد.

 

این نماینده ۴۶ ساله جدید پارلمان انگلیس، صندلی اوون پترسون را که از سال ۱۹۹۷ بر سر کار بود از محافظه کاران در منطقه خود ربوده است. او مجبور شد به دلیل یک رسوایی لابی گرایانه استعفا کند.

 

محبوبیت و حمایت مردمی بوریس جانسون اکنون به شدت کاهش یافته است. نتایج نظرسنجی‌هایی که به تازگی انجام گرفته است نشان می‌دهد که محبوبیت حزب محافظه کار نسبت به گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است. اما همچنان چندین درصد از حزب کارگر بیشتر است.

 

افشاگری‌های اخیر درباره برگزاری مراسم جشن در پایان سال ۲۰۲۰ در مقر نخست وزیری، آنهم زمانی که دولت از مردم انگلیس خواسته بود شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی برای مهار کرونا را رعایت کنند برای نخست وزیر کنونی و حزب وی بسیار گران تمام شده است.

 

افشاگری روزنامه‌های گاردین و ایندیپندنت در خصوص حضور کوتاه مدت بوریس جانسون در یک نوشیدنی فروشی در داونینگ استریت در ۱۵ می ۲۰۲۰ با وجود محدودیت‌های بهداشتی برای افت محبوبیت و حمایت مردمی بیشتر مزید بر علت شد.

 

این موارد در بدترین حالت ممکن برای جانسون اتفاق می‌افتد، چرا که اکنون شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا نیز باعث نگرانی‌های جدی در انگلیس شده است. مسئله شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا از آنجا در انگلیس بسیار حساس است که این کشور تاکنون ۱۴۷۰۰۰ کشته بر اثر کرونا داشته است.

 

با توجه به موقعیت ضعیفی که جانسون در شرایط کنونی پیدا کرده است او مجبور شد روز سه شنبه این هفته در پارلمان با اقدامات محدودیت زای جدید برای مهار بیماری همه گیر کووید-۱۹، موافقت کند.

 

بدبیاری دیگری که جانسون با آن در این اوضاع و شرایط مواجه است بروز دو دستگی در حزبش است. توضیح آنکه، ۹۹ نماینده با صدور گذرنامه بهداشتی یا داشتن گواهی تزریق واکسن کرونا برای برخورداری از خدمات تفریحی، رفاهی، ورود به مراکز فرهنگی، ورزشی و رستوران‌ها برای رویداد‌های مهم مخالفت کرده‌اند. این دست از نمایندگان بر این باور هستند این کار باعث از بین رفتن آزادی‌ها می‌شود.

 

در سطح حزبی اگر بخواهیم بررسی کنیم باید گفت که تنها در زمان نخست وزیری ترزا می‌ این حزب با چنین وضع بدی از نظر مشروعیت و محبوبیت از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون مواجه شده بود.

در سالگرد تصویب «اعلامیهٔ‌ جهانی حقوق بشر»، امپریالیسم بارِ دیگر سیمای واقعی خود را نشان می‌دهد!

دهم دسامبر ۲۰۲۱ (۱۹ آذر‌ماه ۱۴۰۰) مصادف است با هفتادوسومین سالگرد تصویب اعلامیهٔ‌ جهانی حقوق بشر که در سال ۱۹۴۸ / ۱۳۲۷ خورشیدی تصویب شد. مجمع عمومی سازمان ملل متحد دو سال پس از آن، سال ۱۹۵۰/ ۱۳۲۹، تصمیم گرفت روز ۱۰ دسامبر را “روز جهانی حقوق بشر” اعلام کند و از این طریق توجه مردم ... در سالگرد تصویب «اعلامیهٔ‌ جهانی حقوق بشر»، امپریالیسم بارِ دیگر سیمای واقعی خود را نشان می‌دهد!

ادامه

اکوادور, المان, امپریالیسم, امریکا, امنیتی, انگلستان, ایران, جهان, حقوق بشر, سوئد, ویکی‌لیکس

خانه‌تکانی سوسیال دمکرات‌ها در آلمان؛ کونرت ۳۲ ساله از جناح چپ حزب، دبیرکل شد

تغییرات مهم در حزب سوسیال دمکرات آلمان پس از موفقیت در انتخابات. رئیس سابق سازمان جوانان، یک چهره تازه‌نفس به مقام دبیرکلی رسید و یکی از روسای مشترک عوض شد. شولتس نسبت به همکاری‌های تیمی بیشتر در حزب ابراز اطمینان کرد.

ادامه

المان, جهان, سوسیالیسم, غرب اروپا, گزارش

درخواست اکثر انگلیسی‌ها برای استعفای جانسون در بحبوحه رسوایی متعدد

نظرسنجی جدید در انگلیس نشان می‌دهد که همزمان با افزایش انتشار گزارش‌های رسواکننده از دولت این کشور، محبوبیت حزب حاکم و نخست‌وزیر انگلیس به‌شدت کاهش یافته است.

ادامه

انگلستان, جهان, غرب اروپا, فساد, گزارش