نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

درخواست اکثر انگلیسی‌ها برای استعفای جانسون در بحبوحه رسوایی متعدد

نظرسنجی جدید در انگلیس نشان می‌دهد که همزمان با افزایش انتشار گزارش‌های رسواکننده از دولت این کشور، محبوبیت حزب حاکم و نخست‌وزیر انگلیس به‌شدت کاهش یافته است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس نظرسنجی منتشر شده در روز شنبه، حمایت از «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و حزب حاکم محافظه کار به ریاست او، پس از یک سری رسوایی ها به شدت کاهش یافته است و اکثریت رای‌دهندگان معتقدند که او اکنون باید استعفا دهد.

 

جانسون در هفته‌های اخیر خود را در چند جبهه با انتقادهایی مواجه دیده است، از بودجه بازسازی آپارتمان خود در خیابان داونینگ تا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه او برای اطمینان از تخلیه حیوانات خانگی از کابل در جریان عقب‌نشینی پر هرج و مرج غرب در ماه آگوست از افغانستان، دست داشته است.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مخرب‌ترین گزارش‌ها مربوط به برگزاری یک مهمانی در خیابان داونینگ در زمان قرنطینه کریسمس سال ۲۰۲۰ است که برگزاری چنین جشن‌هایی ممنوع بود، همچنین ویدیویی که در این هفته از آن مراسم منتشر شد که نشان می‌داد کارکنان دفتر نخست‌وزیری در مورد آن می‌خندند و شوخی می‌کردند.

 

نظرسنجی مؤسسه «آپینیوم» برای روزنامه «آبزرور» حاکی از آن است که حمایت از حزب محافظه‌کار انگلیس که از زمان پیروزی قاطع در انتخابات ۲۰۱۹ در نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده‌اند، چهار درصد کاهش یافته و به ۳۲ درصد رسیده است، در حالی که حمایت از حزب مخالف یعنی کارگر به ۴۱ درصد افزایش یافته که بزرگترین پیشروی این حزب از سال ۲۰۱۴ است.

 

بر اساس این گزارش، رتبه‌بندی شخصی جانسون نیز در پایین‌ترین حد خود از زمان انتخابات قرار گرفته، به‌گونه‌ای که میزان محبوبیت او در منفی ۳۵ درصد بود که ۱۴ درصد نسبت به دو هفته قبل نیز کاهش داشت.

 

به نوشته رویترز، این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۷ درصد از مردم انگلیس معتقدند که او باید استعفا دهد، در حالی که همین رقم در دو هفته پیش ۴۸ درصد بود.

 

«آدام دراموند» رئیس مؤسسه افکارسنجی آپینیوم درباره این تحقیق توضیح داد: «یافته‌های آخرین نظرسنجی ما مطمئناً قابل توجه است زیرا با کاهش ویرانگر حمایت از محافظه‌کاران و سقوط محبوبیت نخست‌وزیر (جانسون) همراه است».

 

پیش از این نیز رسانه‌های انگلیسی گزارش داده بودند، در ۱۱ سرویس بهداشتی از ۱۲ مورد بررسی شده در ساختمان‌های پارلمان این کشور، از جمله سرویس بهداشتی نزدیک به دفتر بوریس جانسون اثرات مصرف کوکائین کشف شده است.

فساد درحاکمیت سرمایه؛ دولت گذشته حدود۳۲۰۰ معدن میان خودی‌ها توزیع کرد

راغفر؛ نقش نهادهای موثر و تعیین کننده در قانون اساسی به دلیل حاکمیت سرمایه در کشور و تسخیر دولت و نظام تصمیم گیری توسط صاحبان نظام سرمایه به شدت تضعیف شده است.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, فساد, کارگری

حسین راغفر و سیاست‌های ضد ملیِ ویرانگر دلالان حکومتی

استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا اظهار داشت: در اسفند سال ۹۶ انتقال آب از دریای عمان به صنایع مرکزی ایران تصویب شد که یک فاجعه بزرگ است و با حیله‌گری بزرگ از آن به عنوان موفقیت صنعتی یاد شد در حالی که صنایع فولادی باید به حاشیه خلیج فارس منتقل شود.

ادامه

اقتصادی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, فساد, محیط زیست, نئولیبرالیسم