مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند

رهبر حزب میهن پرستان فرانسه اعلام کرد که تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین، به میدان نبرد ارسال نمی‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک سیاستمدار ارشد فرانسوی اعلام کرد که بخش بزرگی از کمک‌های غرب به کی‌یف توسط مقامات اوکراین دزدیده می‌شود. «فلوریان فیلیپات» رهبر حزب میهن پرستان فرانسه، که منتقد سرسخت ... مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, غرب, فرانسه

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

سرقت مبالغ قابل توجهی ارز و ریال از منزل یکی از مربیان “حلقه‌های صالحین” سپاه پاسداران و بسیج خبرساز شد

سرقت صدها میلیون تومان و صدها هزار یورو از منزل نماینده مجلس شورای اسلامی همچنان خبرساز است.

تقی کبیری در جمع خبرنگاران از شفاف‌سازی در این زمینه طفره رفت و خبرنگاران را به بیانیه‌ای که منتشر کرده رجوع داد.

 

به گزارش صدای آلمان، روز دوشنبه، هشتم مهر (۳۰ سپتامبر) تقی کبیری، نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، به پرسش‌های خبرنگاران درباره میزان پول‌های به‌ سرقت‌ رفته از منزل مسکونی‌اش در تهران پاسخ نداد. او گفت که حرف‌هایش در این مورد را در بیانیه‌ای قید کرده که روز دوشنبه منتشر شده است.

 

در این بیانیه آمده است: «سرقت مبالغ قابل توجهی ارز و ریال از منزل یک نماینده کذب محض بوده و صرفا تعدادی اسناد و مدارک به همراه مقداری طلاجات شخصی و اندکی وجه نقد مورد سرقت قرار گرفته است.»

 

کبیری در ادامه بیانیه‌اش توضیح داده است: «شایعه‌پراکنی و تخریب شان نمایندگی مردم و تضعیف جایگاه مجلس شورای اسلامی و ایجاد فضای بی‌اعتمادی نسبت به خدمتگزاران صدیق نظام اسلامی توسط برخی افراد و بلندگوهای احزاب مخالف شناسنامه‌‌‌‌‌دار روشی منسوخ و دارای سابقه دیرینه است.»

 

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در پایان بیانیه خود تهدید کرده است که علیه “برخی افراد و رسانه‌های هتاک” به اتهام “نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی” شکایت می‌کند.

 

کبیری وابسته به جناح اصولگرا و عضو فراکسیون “ولایت” مجلس است. او یکی از مربیان “حلقه‌های صالحین” سپاه پاسداران و بسیج در خوی بوده و از دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران دکترای “علوم قرآن و حدیث” گرفته است.

 

انبار اسکناس‌های ایرانی و اروپایی در منزل

 

یک روز پیش از انتشار بیانیه کبیری، محمدجواد جمالی نوبندگانی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفته بود که بر اساس اعلام کبیری به پلیس، ۴۰۰ میلیون تومان پول نقد و مقداری ارز به سرقت رفته است «که مبلغ آن به تومان، دو تا سه میلیارد تومان در مجموع است».

 

روز دوشنبه خبرگزاری ایسنا در این باره نوشت: «کبیری تنها به یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبر اکتفا کرد، اما سوال و ابهام خبرنگاران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها درباره‌ منشا پول سرقت شده از منزل وی و علت نگهداری آن در منزل را بی‌پاسخ گذاشت.»

 

ایسنا به نقل از “خبرهای منتشرشده در دو روز گذشتهِ” میزان پول نقد به‌سرقت رفته در منزل کبیری در شهرک غرب تهران را ۴۰۰ میلیون تومان و ۲۵۰ هزار یورو اعلام کرده است.

 

یکی از اقدام‌های دولت برای حل بحران ارزی در ایران تعیین سقف ارز نزد شهروندان است. بانک مرکزی ایران در فروردین ۹۷ اعلام کرد که نگهداری بیش از ۱۰ هزار دلار “قاچاق تلقی خواهد شد”.

 

حسین راغفر: گرانی دلار یک کودتای ارزی بود که با همکاری دولت و مجلس اتفاق افتاد

یک استاد اقتصاد با بیان اینکه اعترافات مدیران دستگیر شده بانک مرکزی نشان می‌دهد که گرانی دلار با همکاری دولت و مجلس اتفاق افتاد، می‌گوید: ارزیابی ما این است که متاسفانه کشور به سمت رکود عمیق‌تر پیش می‌رود.

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد

کشمکش بر سر نقش “باند دفتر خامنه‌ای” در اداره صداوسیما

یک فعال فرهنگی نزدیک به هسته‌ اصلی قدرت، عمده مشکلات فرهنگی کشور از جمله وضعیت صداوسیما را محصول نوع مهندسی اعمال‌شده از سوی دفتر خامنه‌ای می‌داند. این انتقاد با واکنش منفی دیگر فعالان طرفدار نظام اسلامی مواجه شده است.

ادامه

ایران, خبر, سیاسی, فساد

یک قاضی دیوان عالی برزیل از نامنصفانه بودن محاکمه داسیلوا می‌گوید

یکی از قضات دادگاه عالی برزیل، محاکمه مجدد رئیس‌جمهور اسبق این کشور را که در زندان به سر می‌برد لازم دانست؛ این موضوع در پی آن صورت می‌گیرد که پیام‌های افشاشده قاضی بزرگترین پرونده فساد کشور، نشان از همکاری او با دادستان‌ها دارد.

ادامه

امریکای لاتین, برزیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فساد