مخالفت آلمان با تصمیم‌گیری سیاسی درباره پروژه گازی “نورد استریم ۲”

صدر اعظم جدید آلمان پروژه گازی “نورد استریم ۲” را یک موضوع مرتبط با بخش خصوصی دانسته و هر گونه تصمیم‌گیری سیاسی درباره آن با توجه به مناقشات با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد..

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

صلح خاورمیانه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد یافتن راهکاری سیاسی و دائم برای بحران سوریه یک مسئله با اهمیت برای خاموش کردن شعله جنگ است.

ادامه

اتحادیه عرب, اتیوپی, افریقای جنوبی, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, سودان, سوریه, صلح, فلسطین, لیبی, مداخله خارجی, مداخله نظامی, مصر, همبستگی, یمن

۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله با ماجراجویی آمریکا شدند

در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، ۱۲۰ نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

۵۳ مقام سابق آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

بیش از ۵۰ نفر از مقام های سابق امنیتی، سیاسی و نظامی آمریکایی با تاکید بر لزوم بازگشت واشنگتن به برجام اعلام کردند، سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران و خروج وی ازتوافق هسته ای هیچ یک از اهداف او را محقق نمی کند و حتی تبعاتی برای ایالات متحده نیز خواهد داشت.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, مذاکرات اتمی

سازمان ملل اعلام کرد: چیزی به شکست نهایی داعش نمانده است

نماینده سازمان ملل متحد در عراق تاکید کرد که چیزی به شکست نهایی گروه تروریستی داعش در این کشور نمانده است.
به گزارش السومریه‌نیوز، «یان کوبیش» نماینده سازمان ملل در عراق، روز پنجشنبه در سخنانی در شورای امنیت، از نیروهای شرکت‌کننده در عملیات آزادسازی موصل خواست این عملیات را با همان روحیه ادامه دهند.

 

کوبیش گفت که عراق برای مرحله پسا داعش به شدت به کمک و پشتیبانی گسترده جامعه جهانی از جمله همپیمانان منطقه‌ای خود نیازمند است.

 

وی تصریح کرد که هرگونه قطع ناگهانی حمایت از عراق به معنای تکرار اشتباهات گذشته خواهد بود و عواقب وخیمی برای امنیت و ثبات در خارج از مرزهای این کشور و حتی در سطح جهان به همراه خواهد داشت.

 

نماینده سازمان ملل در عراق متذکر شد که این جنگ به زودی تمام می‌شود؛ چیزی به شکست نهایی داعش نمانده است.

ایلنا

زوایای نبرد «الباب» / پیشروی های برق آسای ارتش سوریه

ارتش سوریه طی روزهای گذشته پیشروی های چشمگیری در اطراف شهر استراتژیک الباب در شمال این کشور داشته است.   شهر الباب در شمال سوریه و در ۳۸ کیلومتری از شهر حلب واقع شده است. ساکنان شهر الباب کشاورز، صنعتگر و تاجر هستند و محصولات لبنی به دیگر شهرهای سوریه صادر می کنند.   شهر ... زوایای نبرد «الباب» / پیشروی های برق آسای ارتش سوریه

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, سوریه, شمال غرب آسیا, گزارش

حدود ۲۵۰ کیلومتر از مساحت شمال شرق حلب آزاد شده است

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،  فرماندهی کل ارتش سوریه اعلام کرد: یگان‌های ارتش  سوریه با همکاری نیروهای هم پیمان خود طی یک عملیات نظامی گسترده علیه گروهک تروریستی داعش در شمال شرق استان حلب ، توانستند بیش از ۳۲ منطقه مسکونی و مزرعه در مساحت کلی نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر مربع را آزاد کنند.   فرماندهی کل ... حدود ۲۵۰ کیلومتر از مساحت شمال شرق حلب آزاد شده است

ادامه

جنگ بر علیه تروریسم, جهان, خبر, سوریه

پیشنهاد روسیه برای پیوستن مصر به مذاکرات سوریه

محافل دیپلماتیک در روسیه خبر دادند که مسکو پیشنهاد ملحق شدن مصر به جمع سه کشور میانجی در حل بحران سوریه، (روسیه، ایران و ترکیه) را مطرح کرده و ظاهرا مقامات دمشق هم با این مسئله مخالفتی ندارند.   روسیه معتقد است ضرورت دارد که مصر هم به جمع سه کشور میانجی در حل و ... پیشنهاد روسیه برای پیوستن مصر به مذاکرات سوریه

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, مصر

هشدار وزیر خارجه اتریش درباره بازگشت عناصر داعش!

وزیر امور خارجه اتریش از حضور حدود ۳۰۰ عنصر خطرناک در کشورش خبر داده و درباره بازگشت عناصر داعش از مناطق بحرانی به اتریش هشدار داد.   “سباستین کورس”، وزیر امور خارجه اتریش از تصمیمات دولت برای ممنوعیت حجاب کامل چهره در کشورش حمایت کرده و گفت: این نادرست است که نمادی از اختناق را ... هشدار وزیر خارجه اتریش درباره بازگشت عناصر داعش!

ادامه

اتریش, تروریسم, جهان, خبر, غرب اروپا