بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا بسته ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد. به گزارش شنبه ایرنا از “تاس”, این نمونه نادری از همکاری حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا بود که در آن دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان پیوستند تا این بسته کمک برای اوکراین را تصویب کنند. علاوه بر لایحه ... مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, اوکراین, تایوان, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

سازمان ملل؛ اسرائیل ناقض بزرگ حقوق کودکان فلسطینی است

سازمان ملل با انتشار یک گزارش سالانه و اشاره به اقدام‌های خشونت آمیز صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها، تل آویو را ناقض بزرگ حقوق کودکان فلسطینی معرفی کرد.

 

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، این گزارش به تاریخ ۶ مه ۲۰۲۱ روز دوشنبه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه گردید و در آن آمده است که ۳۴۰ کودک فلسطینی در کرانه باختری، بیت‌المقدس و غزه در سال گذشته از اقدامات خشونت آمیز آسیب دیدند.

 

به گزارش اقتصادآنلاین آنتونی گوترش دبیر کل سازمان ملل نگارنده اصلی این گزارش اشاره می کند که حملات رژیم اسرائیل شامل دستگیری ۳۶۱ کودک فلسطینی می‌شود که ده ها نفر از آنها مورد خشونت فیزیکی نیروهای امنیتی تل آویو قرار گرفتند. این گزارش نشان می دهد که اسرائیل ۸ کودک فلسطینی در کرانه باختری را به شهادت رسانده است.

 

بر اساس این گزارش، تل آویو در سال ۲۰۲۰ در مجموع ۳۲۴ کودک فلسطینی را زخمی کرده که ۱۷۰ تن از آنها توسط گاز اشک آور و ۷۰ نفر از آنها توسط گلوله پلاستیکی زخمی شدند. گزارش سازمان ملل همچنین نشانگر این است که نیروهای اشغالگر صهیونیست به ۲۶ مدرسه و بیمارستان و شهرک نشینان به ۴ مورد حمله کردند.

 

گزارش روزنامه تایمز اسرائیل مبنی بر این است که وزارت خارجه اسرائیل هنوز واکنشی را به این گزارش نشان نداده است.

 

به تازگی سازمان عفو بین الملل نیز پلیس اشغالگر اسرائیل را به استفاده از اقدام‌های بی‌رحمانه علیه معترضان صلح طلب فلسطینی در بیت‌المقدس اشغالی محکوم کرده است.

 

عفو بین‌الملل پس از دریافت گزارش شاهدان و تجزیه و تحلیل ۴۵ فیلم و سایر رسانه های دیجیتال و همچنین مستندی از خشونت تل آویو که منجر به زخمی شدن صدها فلسطینی و کشته شدن یک جوان ۱۷ ساله شد، دریافت که اقدام های پلیس اسرائیل سرکوبگرانه و تبعیض آمیز بوده است.

تاکید وکلای عرب بر خروج ترکیه از سوریه و محکوم کردن وجود نظامیان خارجی در عراق

«اتحادیه وکلای حقوقی عرب» بر رفع محاصره ظالمانه مردم سوریه، حفظ وحدت و تمامیت ارضی و خروج نیروهای ترکیه از این کشور و پایان دادن جنگ یمن و توقف مداخله نظامی عربستان در آن تاکید کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, ترکیه, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, صهیونیسم, عراق, فلسطین, گزارش, لبنان, لیبی, مصر, وکلا, یمن

واکنش فلسطین الیوم به انسداد رسانه‌های مقاومت از سوی آمریکا

پایگاه خبری “فلسطین الیوم” که در کنار دیگر پایگاه‌های محور مقاومت توسط آمریکا مسدود شده است، به این اقدام خلاف آزادی مطبوعات واکنش نشان داده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, بحرین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, خبر رسانی, عراق, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, یمن

فلسطین توافق تبادل واکسن با اسرائیل را لغو می‌کند/تاریخ انقضاء واکسن‌های تحویلی رو به اتمام است

پس از اینکه وزارت بهداشت فلسطین واکسن‌های دریافتی از اسرائیل را مطابق با استانداردهای مورد نظر تشخیص نداد، تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، توافقنامه تبادل واکسن فایزر با این رژیم را لغو می‌کند.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

اولین توافق فوری و سریع بایدن با بنت درباره ایران!

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و نفتالی بنت نخست وزیر جدید اسرائیل توافق کردند که خودشان و تیم آنها به صورت نزدیک در مورد مسائل مربوط به امنیت منطقه از جمله ایران گفت و گو کنند.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین