چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

یک ژنرال اسرائیلی، حمله به رفح را اشتباهی راهبردی دانست و خواستار توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسرای اسرائیلی شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «یسرائیل زیو» فرمانده سابق واحد عملیات ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: زمان برای آزادی اسرای اسرائیلی در حال اتمام است و حمله به ... ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین

گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

رییس‌جمهوری چین: تنش‌ها در خلیج فارس باید صلح آمیز حل و فصل شود

«شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین در دیدار با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در پکن گفت که تنش‌ها در منطقه خلیج فارس باید به صورت مسالمت آمیز و با راهبرد صلح حل و فصل شود.

 

«شی» روز دوشنبه در این ملاقات تاکید کرد راه حل پایان دادن به تنش ها در این منطقه برگزاری گفت و گو و استفاده از روش های صلح آمیز و خویشتنداری حداکثری است.

 

او بدون اشاره به حملاتی که اخیرا به تاسیسات نفتی عربستان شد، گفت: وضعیت در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه در زمان حاضر بسیار حساس و بغرنج است.

 

وی افزود برعهده همه جوانب ذی ربط است که از صلح و امنیت منطقه حراست کنند آنها باید به دنبال رفع اختلافات با گفت و گو و مذاکره باشند ارامش داشته باشند و اختلافات را به شکل صلح آمیز برطرف کنند.

 

وی گفت که چین آماده است در این زمینه با طرف های دیگر از جمله عراق در ارتباط باشد.

 

خبرگزاری شینهوا هم گزارش کرد نخست وزیر عراق در این ملاقات نقش چین را در توسعه کشورش مهم دانست و با رییس جمهوری چین درباره طرح های زیربنایی از جمله بازسازی عراق گفت و گوهایی انجام داده است.

 

دو طرف درباره وضعیت عراق و مبارزه با تروریسم و بازسازی این کشور گفت و گو کردند چین گفته است که در این زمینه ها نیز با بغداد از نزدیک همکاری خواهد کرد.

 

نخست وزیر عراق افزود که این کشور در سال های گذشته در معرض جنگ و تروریسم قرار داشته و شرایط بحرانی و سختی را پشت سر گذاشته است و به روابط با چین برای اجرای طرح های همکاری اهمیت زیادی می دهد.

 

ارزش تبادلات تجاری چین و عراق در زمان حاضر بیش از ۳۰ میلیارد دلار است.

 

براساس توافقنامه پکن – بغداد؛ قطار چینی نجف را به کربلا متصل می‌کند

 

در ادامه سفر چند روزه نخست وزیر عراق و هیات همراه به چین، اولین توافقنامه میان دو طرف برای احداث قطار سریع السیر بین نجف اشرف و کربلای معلا امضا شد.

 

دفتر استاندار نجف با انتشار بیانیه ای امروز دوشنبه اعلام کرد که این توافقنامه در چارچوب اجلاس اقتصادی عراق و چین این توافقنامه در حضور «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق و نمایندگان شرکت های بزرگ چینی به امضا رسید.

 

عبدالمهدی در راس یک هیات بزرگ سیاسی و اقتصادی ۵۵ نفره از چهارشنبه شب گذشته (۲۸ شهریورماه ) در چین بسر می برد.

 

براساس این بیانیه، توافقنامه امضا شده، بخش های مختلف خدماتی در استان نجف از جمله بهبود شبکه های آب و فاضلات، راه، زیر گذرها و پل ها و همچنین احداث خط آهن سریع السیر بین نجف و کربلا توسط یکی از شرکت های بزرگ چینی را در بر می گیرد.

 

«لوی الیاسری» استاندار نجف گفته است که در اجلاس اقتصادی عراق و چین، تمامی نیازهای عراق در زمینه بازسازی و سرمایه گذاری تشریح شد.

 

وی اضافه کرد که در حال حاضر مذاکرات مستقیمی با شرکت های چینی در خصوص طرح های مهم خدماتی در استان نجف و بهبود شرایط خدماتی در این استان جریان دارد.

 

از طرفی دفتر نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه جداگانه ای گفته است که عادل عبدالمهدی امروز با «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین دیدار کرد.

 

نخست وزیر عراق و هیات همراه از زمان ورود به چین از چند کارخانه های مختلف صنعتی این کشور بازدید و در اجلاس جهانی صنعت که در چین برگزار شد، شرکت کردند.

 

عبدالمهدی در این اجلاس بین المللی تاکید کرد که عراق خواهان روابط راهبردی در زمینه های مختلف صنعتی و خدماتی و سازندگی با کشور چین است.

 

سفر عبدالمهدی به چین مورد اهتمام گسترده رسانه ای در عراق قرار گرفته و پیرامون آن گمانه زنی های متعددی صورت گرفته است.

 

برخی از کارشناسان اقتصادی عراق از احتمال شروع تحول اقتصادی در عراق متعاقب این سفر خبر داده حال اینکه برخی کارشناسان سیاسی پیش بینی کرده اند که این سفر تبعات سیاسی برای عبدالمهدی از طرف رقبای سیاسی در داخل عراق به دنبال داشته باشد.

ایرنا

زنان عربستان در راه وداع با حجاب اجباری

​​​​​​​گزارش نشریه اشپیگل حاکی از آن است که زنان پایتخت عربستان سعودی عباهای سیاه و بلند را کنار گذاشته و با مانتوهای رنگی در خیابان‌ها دیده می‌شوند. سخنان ولیعهد این کشور راهگشای تحولی اجتماعی برای زنان سعودی بوده است.   به گزارش خبرنگار نشریه آلمانی “اشپیگل” برخی از زنان در جده و ریاض با مانتوهای ... زنان عربستان در راه وداع با حجاب اجباری

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, زنان

نتایج نهایی شمارش آرای کنست؛‌ شکست نتانیاهو در برابر گانتس در گام اول

نتایج نهایی شمارش آرای کنست ۲۲؛ از دستیابی ائتلاف ژنرال‌ها به ۳۳ کرسی و حزب لیکود به ۳۱ کرسی حکایت می‌کند تا اولین شکست نتانیاهو در برابر ژنرال گانتس در کسب حداقل پیروزی در انتخابات اسرائیل رقم بخورد.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر

روز «جهانی صلح» و ضرورت تلاش گسترده برای جلوگیری از جنگ

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز ۳۰ شهریور (۲۱ سپتامبر) را “روز جهانی صلح” نام‌گذاری کرده است. هدف از این اقدام، دعوت از تمام ملت‌های جهان به‌ترویج صلح جهانی، آتش‌بس، عدم توسّل به‌خشونت، و پایان دادن به‌دشمنی‌هاست.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, سوریه, شمال افریقا, صلح, عراق, لیبی, ناتو, یمن