اعتراض کارمندان اتحادیه اروپا به‌سیاست این بلوک اروپایی در مورد فلسطین

کارمندان سازمان های وابسته به اتحادیه اروپا روز پنجشنبه به سیاست این اتحادیه در قبال فلسطین اعتراض کردند و خواستار آتش بس فوری و دائمی در غزه و آزادی همه زندانیان شدند. به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از “آناتولی” کارکنان نهادهای مختلف اتحادیه اروپا با بازکردن بنری که روی آن نوشته شده بود «کارمندان اتحادیه ... اعتراض کارمندان اتحادیه اروپا به‌سیاست این بلوک اروپایی در مورد فلسطین

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, صلح, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پایان دادن به اشغال فلسطین را تصویب کرد + فیلم

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی قطعنامه پیشنهادی فلسطین را که از اسرائیل خواسته بود ظرف ۱۲ ماه به اشغال غیرقانونی خود پایان دهد،با اکثریت قاطع آرا تصویب کرد. به گزارش ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی با تصویب قطعنامه‌ای از اسرائیل خواست تا ظرف ۱۲ ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پایان دادن به اشغال فلسطین را تصویب کرد + فیلم

ادامه

آمریکا, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, فیلم

محکومیت حادثه انفجار پیجرها در لبنان از سوی بلژیک

معاون نخست‌وزیر بلژیک با انتشار پیامی در فضای مجازی، حملات دیروز تل‌آویو در لبنان و سوریه با استفاده از پیجرهای دستکاری‌شده را به شدت محکوم کرد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، معاون نخست‌وزیر بلژیک با انتشار پیامی در فضای مجازی، حملات دیروز تل‌آویو در لبنان و سوریه با استفاده از پیجرهای دستکاری‌شده را ... محکومیت حادثه انفجار پیجرها در لبنان از سوی بلژیک

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, لبنان

درود آتشین به کارگران کارخانه واگن پارس

بیش از هزاروصد نفر از کارگران شرکت واگن پارس اراک۱ برای چندمین بار در نیمه اول شهریورماه دست از کار کشیدند. این حرکت‌های اعتراضی که در طی آن تولید کارخانه متوقف شد، از روز ۴ مردادماه ۱۴۰۳ با تجمع اعتراضی‌ای مسالمت‌آمیز در محوطه کارخانه آغاز گشت. اعتراض‌ها در پی از ورود چند نفر از کارگران ... درود آتشین به کارگران کارخانه واگن پارس

ادامه

ایران, پیام, حقوق بشر, خاورمیانه, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فساد, مبارزه طبقاتی, معیشت

ایرلند: انفجار‌های لبنان، ناقض کنوانسیون ژنو است

وزیر امور خارجه ایرلند انفجار‌های لبنان را یک اقدام تنش‌زا در منطقه و ناقض کنوانسیون ژنو توصیف کرد و گفت که انتساب این حمله به اسرائیل، منطقی است. مایکل مارتین که سکان وزارت دفاع ایرلند را نیز برعهده دارد، نسبت به تشدید اوضاع در خاورمیانه، منطقه‌ای که به تعبیر او در «وضعیت انفجار» قرار دارد، ... ایرلند: انفجار‌های لبنان، ناقض کنوانسیون ژنو است

ادامه

اسراییل, ایرلند, تحلیل, تنش‌زایی, خاورمیانه, زنان, کارگران, کودکان, لبنان

آمریکا۲۰۰ کامیون سلاح دیگر به‌شرق سوریه فرستاد/ ضرب وشتم شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا

آمریکا ۲۰۰ کامیون سلاح دیگر برای متحدان کُرد خود در شرق و شمال شرق سوریه ارسال کرد.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، محموله سلاح جدید آمریکا شنبه شب (۲۱ سپتامبر) از طریق گذرگاه سیمالکا (مرز عراق و سوریه) وارد خاک سوریه شده است.

 

طبق این گزارش، علاوه بر سلاح، برخی محموله‌ها شامل منازل پیش‌ساخته و تانکرهای سوخت و صندوق‌هایی بسته‌بندی شده نیز بود.

 

آمریکا بیش از سه سال است که محموله‌های سلاح و ادوات نظامی لجستیک برای شبه‌نظامیان کُرد در شرق و شمال شرق سوریه ارسال می‌کند و این روند مستمراً ادامه داشته است.

 

پیشتر گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- گزارش داده بود که این تجهیزات نظامی و لجستیک از شمال عراق (منطقه کردستان) وارد مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد «نیروهای دموکراتیک سوریه» می‌شود.

 

تاکنون بیش از هزار و هفتصد کامیون سلاح به شرق سوریه ارسال شده و این منطقه توسط آمریکا در ماه‌های اخیر غرق سلاح شده است. نیروهای دموکراتیک سوریه شبه‌نظامیانی هستند که تحت حمایت آمریکا قرار دارند و بعضا، اعلام آمادگی کرده‌اند که با دولت سوریه وارد جنگ شوند.

 

خبرگزاری آناتولی همچنین نوشت که بیش از دو هزار نظامی آمریکایی در سوریه حضور دارند که در هجده مقر نظامی مستقر هستند.

 

ضرب و شتم شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا

 

شبه‌نظامیان کُرد تحت‌الحمایه آمریکا که قصد داشتند جوانان شهرک «تل حمیس» در شمال شرق الحسکه را برای اعزام به جبهه‌های عملیاتی اعزام کنند، مورد ضرب شتم ساکنان این منطقه قرار گرفتند.

 

تظاهرات و اعتراضات مردمی در شرق و شمال شرق سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -تحت حمایت آمریکا- افزایش یافته است.

 

عشایر عربی حاضر در شهرک «تل حمیس» واقع در شمال شرق الحسکه (شمال شرق سوریه) به یک گشتی وابسته به نیروهای دموکراتیک حمله کردند و عناصر حاضر در آن را به شدت کتک زدند.

 

شبه‌نظامیان کُرد در ادامه عملیات خود برای جذب اجباری جوانان و اعزام آنان به جبهه‌های عملیاتی، قصد داشتند شماری از جوانان تل حمیس را بازداشت کنند که موفق به انجام این کار نشدند.

 

پس از ضرب و شتم شبه‌نظامیان کُرد توسط مردم تل حمیس، ساکنان این شهرک تظاهرات گسترده‌ای را آغاز کردند و شعارهایی را در محکومیت اقدامات نیروهای دموکراتیک و حمایت از دولت سوریه سر دادند.

 

روزنامه الوطن گزارش داد که معترضان پس از کتک زدن عناصر کُرد، گشتی متعلق به آنان را مصادره کردند و این شبه‌نظامیان نیز مجبور به فرار شدند.

 

عشیره «العکیدات» نیز با تأکید بر لزوم اخراج شبه‌نظامیان کُرد از مناطق تحت کنترل آنان، اعلام کردند که این شبه‌نظامیان دو تن از جوانان این عشیره را به قتل رسانده‌اند.

 

وبگاه خبری «جسر» – نزدیک به معارضان – در همین ارتباط اعلام کرد که «حدود ۱۰۰ نفر از افراد سرشناس و شیوخ العکیدات شامگاه جمعه نشست فوق‌العاده‌ای در شهرک “ذیبان” واقع در ریف دیرالزور برگزار کردند».

 

جسر تصریح کرد که این نشست برای بررسی کشته شدن دو تن از جوانان این قبیله به نام‌های «ماجد جمیل جدعان الهفل» و «غیاث فوزی عبدالمحسن الهفل» برگزار شد.

 

افراد حاضر در این نشست، بیانیه‌ای منتشر و قتل این دو جوان به دست شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا را محکوم کردند.

 

همزمان با برگزاری این نشست، شماری از اعضای عشیره العکیدات با سلاح خود به محل این نشست آمدند و از شیوخ عشیره خود خواستند که شبه‌نظامیان کُرد را از این مناطق بیرون برانند.

افکارنیوز

زنان عربستان در راه وداع با حجاب اجباری

​​​​​​​گزارش نشریه اشپیگل حاکی از آن است که زنان پایتخت عربستان سعودی عباهای سیاه و بلند را کنار گذاشته و با مانتوهای رنگی در خیابان‌ها دیده می‌شوند. سخنان ولیعهد این کشور راهگشای تحولی اجتماعی برای زنان سعودی بوده است.   به گزارش خبرنگار نشریه آلمانی “اشپیگل” برخی از زنان در جده و ریاض با مانتوهای ... زنان عربستان در راه وداع با حجاب اجباری

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, زنان

رییس‌جمهوری چین: تنش‌ها در خلیج فارس باید صلح آمیز حل و فصل شود

«شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین در دیدار با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در پکن گفت که تنش‌ها در منطقه خلیج فارس باید به صورت مسالمت آمیز و با راهبرد صلح حل و فصل شود.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, عراق, عربستان سعودی

نتایج نهایی شمارش آرای کنست؛‌ شکست نتانیاهو در برابر گانتس در گام اول

نتایج نهایی شمارش آرای کنست ۲۲؛ از دستیابی ائتلاف ژنرال‌ها به ۳۳ کرسی و حزب لیکود به ۳۱ کرسی حکایت می‌کند تا اولین شکست نتانیاهو در برابر ژنرال گانتس در کسب حداقل پیروزی در انتخابات اسرائیل رقم بخورد.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر

روز «جهانی صلح» و ضرورت تلاش گسترده برای جلوگیری از جنگ

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز ۳۰ شهریور (۲۱ سپتامبر) را “روز جهانی صلح” نام‌گذاری کرده است. هدف از این اقدام، دعوت از تمام ملت‌های جهان به‌ترویج صلح جهانی، آتش‌بس، عدم توسّل به‌خشونت، و پایان دادن به‌دشمنی‌هاست.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, سوریه, شمال افریقا, صلح, عراق, لیبی, ناتو, یمن