پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند. به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که ... پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استونی, اوکراین, بالتیک, جنگ نیابتی, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, لیتوانی, ناتو

نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

روسیه در شمال کشور منطقه پرواز ممنوع اعمال کرد/ ارتش سوریه وارد شهر الطبقه در شمال این کشور شد

ارتش سوریه در تلاش برای استقرار در مرزهای شمالی این کشور با ترکیه، ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه وارد شهر «الطبقه» و اطراف فرودگاه نظامی آن در استان الرقه در شمال این کشور شد که واحدهایی از نیروهای کُرد در آن مستقر می‌باشند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از خبرنگار خود در الرقه گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه اکنون استقرار در حومه فرودگاه را آغاز کرده‌اند.

 

به گزارش ایرنا بر اساس این گزارش،‌ به احتمال زیاد ارتش سوریه در چارچوب توافق انجام شده تحت نظارت روسیه میان دولت سوریه و گروه مسلح موسوم به نیروهای سوریه دمکراتیک (قسد) ورود به این فرودگاه را آغاز کند.

 

فرودگاه نظامی الطبقه در نزدیکی سد فرات یکی از بزرگترین و مهم‌ترین سدهای سوریه واقع شده است.

 

ارتش سوریه این فرودگاه را در اوت سال ۲۰۱۴ در نبردی خونین با گروه تروریستی داعش از دست داد.

 

رسانه‌ها یکشنبه شب گزارش دادند که کردها با دولت سوریه برای استقرار نیروهای ارتش در شمال این کشور توافق کرده‌اند.

 

این در حالی است که حملات نظامی ترکیه به مناطق کردنشین شمال سوریه از پنج روز پیش تاکنون ادامه دارد.

 

رسانه‌های سوری یکشنبه شب گزارش دادند که نیروهای ارتش حرکت به سمت جبهه‌های جنگ در شمال شرق کشور را برای مقابله با تجاوز ترکیه آغاز کرده‌اند.

 

عصمت شیخ حسن از مسئولان نظامی وابسته به نیروهای سوریه دمکراتیک گفت که کردها با روسیه به توافق رسیده‌اند که شهر عین العرب(کوبانی) تحویل دولت سوریه شود.

 

وی پیش‌بینی کرد که نیروهای ارتش سوریه ظرف ۴۸ ساعت آینده در شهرهای عین العرب و منبج که در تصرف نیروهای سوریه دمکراتیک است، مستقر شوند.

 

ترکیه چهارشنبه ۱۷ مهر از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان “چشمه صلح” در شمال شرق سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند.

 

“رجب طیب اردوغان” رئیس جمهوری ترکیه جمعه شب در اولین سخنرانی پس از آغاز عملیات “چشمه صلح”، توقف عملیات علیه گروه‌های کرد که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

 

سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش اعلام کرده است که ارتش دمشق برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

 

مقام کرد سوریه: روسیه در شمال کشور منطقه پرواز ممنوع اعمال کرد

 

یک مقام ارشد کرد سوریه اعلام کرد، یادداشت تفاهم امضا شده بین نیروهای دموکراتیک سوریه و ارتش سوری تنها نظامی است و روسیه در شمال سوریه منطقه پرواز ممنوع را به اجرا گذاشته است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز، آلدار خلیل، مسؤول مرکز روابط دیپلماتیک در “جنبش جامعه دموکراتیک” در توییتر نوشت، یادداشت تفاهم امضا شده بین نیروهای کرد و ارتش سوریه گامی پیشگیرانه برای حمایت از مرزهاست و اداره خودمختار از لحاظ انجام وظایف دولت در حفظ امنیت کشور به عنوان یک طرح و ایده هیچ مغایرتی با گام جدید لحاظ شده ندارد.

 

این مقام ارشد کرد اظهار کرد: توافق با دمشق و مسکو در وهله نخست یک توافق نظامی برای استقرار نیروها در مناطق هم‌مرز با ترکیه است.

 

وی افزود: توافق مربوطه به وضعیت اداره خودمختاری یا وضعیت شهرها و شهرک‌های دیگر نمی‌پردازد فقط مربوط به اداره فوق‌العاده اوضاع برای توقف پیشروی نیروهای ترکیه و تجاوزاتشان به خاک سوریه است.

 

این مقام کرد ادامه داد: ملت ما در شمال و شرق سوریه در هیچ مرحله‌ای به دنبال جدایی نبوده بلکه برعکس ثابت کردند که هدف آنها وحدت سوریه و جامعه آن است.

 

اداره خودمختاری در شمال و شرق سوریه روز یکشنبه از توافق با دولت سوریه در زمینه ورود ارتش سوری به مناطق کردنشین و استقرار در طول مرزهای سوریه و ترکیه برای ممانعت از حمله ترکیه خبر داد و گفت، این توافق فرصت را برای آزادسازی بقیه خاک سوریه از دست ارتش ترکیه نظیر عفرین و دیگر شهرک‌ها فراهم می‌کند.

شاه سعودی: خواستار روابط استراتژیک با روسیه هستیم/ امضا ۳۰ سند همکاری

سلمان بن عبدالعزیز در کنفرانس خبری با ولادیمیر پوتین در ریاض، خواستار برقراری روابط استراتژیک با روسیه شد و از سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عربستان سعودی

احتمال ضعیف درگیری نظامی ترکیه و سوریه

پنج روز از مداخله نظامی ترکیه در سوریه که به گفته مقامات آنکارا برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و شکستن کریدور ترور انجام شده، می‌گذرد و نیروهای ارتش ترکیه مدعی شده‌اند در طی مدت یاد شده به همراه نیروهای ارتش ملی سوریه به اهدافی که تعیین شده بود، دست یافته‌اند.

ادامه

امریکا, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه