روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

روسیه آمریکا را به دخالت در امور داخلی هائیتی متهم کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه قتل رئیس جمهوری هائیتی می‌تواند به مذاکرات با چین برای دریافت واکسن کرونا مربوط باشد، افزود: بعد از قتل مویس، آمریکایی‌ها فعالانه در دستورکار سیاست داخلی این کشور دخالت می‌کنند.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، “ماریا زاخارووا” سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه امکان ارتباط قتل رئیس جمهوری هائیتی با مذاکرات وی با دولت چین به منظور دست یابی به واکسن کرونا بعید نیست، اعلام کرد که دولت ایالات متحده واقعاً قصد کمک به هائیتی را ندارد، ولی پس از قتل “جووینیل مویس” رئیس جمهوری این کشور، فعالانه در دستورکار سیاست داخلی این جمهوری دخالت می‌کند.

 

زاخارووا در این باره در صفحه تلگرام شخصی خود نوشت: «بلافاصله پس از قتل رئیس جمهوری هائیتی، آمریکایی‌ها و دوستان کلمبیایی آنها مأمورینی را به این جمهوری اعزام کردند. مسئله شیوع ویروس کرونا و توسعه زیرساختارهای این کشور تحت تأثیر این اپیدمی در مرحله دوم اهمیت این مأموریت قرار داشت، هرچند محموله کوچکی از واکسن آمریکایی فایزر به هائیتی فرستاده شد که احتمالاً دلیل اصلی آن هم جلوگیری از ارسال واکسن چینی کرونا به این کشور و مقابله با طرح مقامات پکن برای کمک به عملیات واکسیناسیون در بندر پورتوپرنس بود. مقامات واشنگتن واقعاً قصد کمک به کشور هائیتی را نداشته و تنها درصدد دخالت فعال در دستور کار سیاست داخلی هستند و دقیقاً به همین منظور از تغییر مقامات بالای دولتی در این کشور حمایت کرده‌اند.»

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد که در اواسط ماه ژوئن مقامات آمریکایی در سازمان ملل پکن را به استفاده از “دیپلماسی اعمال فشار از طریق واکسیناسیون” در هائیتی که از روابط دیپلماتیک با تایوان و نه چین حمایت می‌کند، متهم کرده بودند. با این حال، به گفته زاخارووا، رئیس جمهور مویس قصد داشت از سیاست جمهوری دومینیکن در همسایگی هائیتی برای همکاری با چین به منظور مقابله موثر با ویروس کرونا دنباله روی کند. چرا که هائیتی که با مشکلات اقتصادی دشواری دست و پنجه نرم می‌کند و تنها کشور در قاره آمریکاست که هیچ برنامه‌ای برای واکسیناسیون جمعیت خود ندارد.

 

این دیپلمات افزود: «بعید نیست که آمریکایی‌ها از تماس‌های طرف چینی و مقامات بندر پورتوپرنس که بشدت به واکسن کرونا نیاز دارد، مطلع شده بودند و مایل نبودند تا این کشور کوچک منطقه کارائیب را با چین شریک شوند.

 

زاخارووا با اشاره به اینکه همواره همه اطلاعات و حقایق در اختیار افکار عمومی و رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد، ادامه داد، بدین ترتیب ایجاد تحریکاتی برای قتل رئیس جمهور هایئتی دور از ذهن نخواهد بود.

چین: به آمریکا می‌آموزیم چگونه با دیگران رفتار کند

در آستانه سفر خانم وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا به پکن که به گفته یک مقام واشنگتن از موضع قدرت انجام خواهد شد، وزیر امور خارجه چین خاطر تاکید کرد: به آمریکا یاد می‌دهیم که چگونه با دیگران رفتار کند.

ادامه

امریکا, پاکستان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

پکن: آمریکا در کشور‌های دیگر آزمایش‌های بیولوژیک انجام می‌دهد

سفیر چین در روسیه از آمریکا خواست به‌ جای پنهان‌کاری در خصوص آزمایش‌های بیولوژیک خود در کشور‌های دیگر، برای یافتن منشأ ویروس کرونا همکاری کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

چین نمی‌خواهد آمریکا در افغانستان هرج و مرج به جای بگذارد

سفیر چین در روسیه روز چهارشنبه، گفت، ایالات متحده باید از عادی‌سازی تدریجی وضعیت در افغانستان اطمینان حاصل کند و چین مخالف آن است که واشنگتن از خروج نیروهایش برای بی‌ثبات کردن این منطقه سوءاستفاده کند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحریم, تروریسم, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا