خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

چین: به آمریکا می‌آموزیم چگونه با دیگران رفتار کند

در آستانه سفر خانم وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا به پکن که به گفته یک مقام واشنگتن از موضع قدرت انجام خواهد شد، وزیر امور خارجه چین خاطر تاکید کرد: به آمریکا یاد می‌دهیم که چگونه با دیگران رفتار کند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای گلوبال تایمز، ” وانگ یی” وزیر خارجه چین روز گذشته پیش از سفر امروز یکشنبه، “وندی شرمن” معاون وزیر خارجه آمریکا به چین خاطر نشان کرد، پکن هرگز نمی‌پذیرد که کشوری به دنبال برتری‌جویی خود در برابر دیگر کشورها باشد. چین نمی‌پذیرد کشوری این گونه  خود را در قبال دیگران تصور کند.

 

“وانگ یی” این اظهارات را در سومین دور مذاکرات با “شاه محمود قریشی” وزیر خارجه پاکستان در استان سیچوان مطرح کرد.

 

این اظهارات وزیر خارجه چین در پاسخ به موضع‌گیری اخیر ” ند پرایس” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مطرح شد. “پرایس” سفر “وندی شرمن” به چین را از “موضع قدرت” آمریکا در قبال پکن توصیف کرده بود.

 

“وانگ یی” در ادامه خاطر نشان کرد: آمریکا همواره به دیگران با قدرت ادعایی خود به صورت یک رفتار متکبرانه فشار می‌آورد.

 

وی افزود: اگر آمریکا هنوز یاد نگرفته چگونه با دیگران به صورت برابر رفتار کند، پکن به همراه جامعه جهانی این مسئولیت را دارد تا به آمریکایی‌ها این مسئله را درس بدهد.

 

وزارت خارجه آمریکا چند روز پیش اعلام کرده بود که وندی شرمن معاون وزیر خارجه این کشور قرار است یکشنبه به چین سفر کند. شرمن بلندپایه‌ترین مقام در دولت جو بایدن است که در بحبوحه تنش ها میان واشنگتن- پکن به چین سفر می‌کند.

 

گزارش شده وندی شرمن در این سفر که قرار است یکشنبه آغاز شود، به پکن نخواهد رفت و به جای آن دو روز را دز شهر تیانجین در شرق چین سپری خواهد کرد و قرار است در این شهر با مقامات این کشور از جمله وانگ یی وزیر خارجه چین دیدار و گفت‌وگو کند.

 

سفر شرمن به چین به رغم یکسری تنش‌های اخیر میان آمریکا و چین انجام می‌شود.

 

آژانس امنیت سایبری و پلیس اف بی آی چندی پیش گزارش حملات سایبری صورت گرفته به خطوط لوله نفت و گاز آمریکا در میان سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ را منتشر کرد. در گزارش آژانس‌های فدرال آمریکا آمده است، چندین شرکت خط لوله گاز طبیعی و نفت ایالات متحده از سال ۲۰۱۱ به مدت ۲ سال توسط هکرهای چینی مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

 

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا نیز اخیرا، چین را به حفاظت از هکرهای سایبری متهم کرد و گفت که کشورش در حال انجام تحقیقات قبل از انجام اقدامات مقابله‌ای است.

پکن: آمریکا در کشور‌های دیگر آزمایش‌های بیولوژیک انجام می‌دهد

سفیر چین در روسیه از آمریکا خواست به‌ جای پنهان‌کاری در خصوص آزمایش‌های بیولوژیک خود در کشور‌های دیگر، برای یافتن منشأ ویروس کرونا همکاری کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

چین نمی‌خواهد آمریکا در افغانستان هرج و مرج به جای بگذارد

سفیر چین در روسیه روز چهارشنبه، گفت، ایالات متحده باید از عادی‌سازی تدریجی وضعیت در افغانستان اطمینان حاصل کند و چین مخالف آن است که واشنگتن از خروج نیروهایش برای بی‌ثبات کردن این منطقه سوءاستفاده کند.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, تحریم, تروریسم, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا