پاتروشف: خطرات مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین در حال افزایش است

دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز پنجشنبه درباره خطرات روزافزون مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که توسط غرب به اوکراین ارائه شده، هشدار داد. به گزارش خبرگزاری فارس، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (پنجشنبه) درباره خطرات روزافزون مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده که توسط غرب به اوکراین ارائه شده، هشدار داد. پاتروشف طی ... پاتروشف: خطرات مهمات اورانیوم ضعیف‌شده اوکراین در حال افزایش است

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, بیولوژیکی, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش

روایت «راشاتودی» از فعالیت مخفی سازمان سیا در ارمنستان

شبکه خبری راشا تودی در گزارشی به حضور آژانس توسعه جهانی آمریکا در ارمنستان پرداخت که به عنوان «تکه‌ای از سازمان سیا» در این کشور منطقه قفقاز جنوبی فعالیت می‌کند. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه خبری راشا تودی، مسئولان ارمنی در منطقه مورد مناقشه قره باغ هفته گذشته پس از مواجهه با یک عملیات ... روایت «راشاتودی» از فعالیت مخفی سازمان سیا در ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, اروپا, استراتژیک, انگلیس, اورآسیا, بیولوژیکی, جهان, حقوق بشر, روسیه, فساد, قفقاز, گزارش

کندی جونیور: آمریکا در اوکراین آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارد

یک نامزد انتخابات درون حزبی دموکرات‌های آمریکا گفت، واشنگتن بالغ بر ۱۱۳ میلیارد دلار کمک برای اوکراین صرف کرده در حالی که همزمان دسترسی میلیون‌ها شهروند آمریکایی به کمک‌های غذایی و بیمه بهداشت و درمان را سلب کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رابرت اف. کندی جونیور، نامزد رقابت درون حزبی ... کندی جونیور: آمریکا در اوکراین آزمایشگاه‌های بیولوژیک دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, حقوق بشر, روسیه, گزارش, ناتو

واکنش چین به اظهار گروسی و ادعای ساخت آزمایشگاه‌‌‌های بیولوژیکی آمریکا در تایوان

سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره اظهارات رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ادعای رسانه‌ها مبنی بر ساخت آزمایشگاه بیولوژیکی مخفی از سوی آمریکا در تایوان واکنش نشان داد و گفت که پکن ساکت نخواهد ماند. به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت امور خارجه چین، بر اساس گزارش رسانه های تایوان،ایالات متحده ... واکنش چین به اظهار گروسی و ادعای ساخت آزمایشگاه‌‌‌های بیولوژیکی آمریکا در تایوان

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, آمریکا, بیولوژیکی, تایوان, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چرا همه طرح‌های صلح پیشنهادی برای اوکراین عقیم می‌ماند؟

هیچ یک از طرح‌های صلح پیشنهادی برای پایان یافتن جنگ اوکراین، تاکنون نتیجه‌ای نداشته و دلیل اصلی آن، مخالفت غرب و آمریکا با هر صلحی پیش از وارد کردن ضربه‌ای اساسی به پوتین است. به گزارش خبرگزاری فارس، تاکنون طرح‌های ابتکاری متعددی از سوی طرف‌های مختلف از جمله، برزیل، فرانسه، واتیکان، چین، اندونزی برای حل ... چرا همه طرح‌های صلح پیشنهادی برای اوکراین عقیم می‌ماند؟

ادامه

آفریقا, آلمان, آمریکا, اروپا, اندونزی, انگلستان, اوکراین, اوگاندا, برزیل, بلاروس, بیولوژیکی, چین, روسیه, سازمان ملل, غرب, فرانسه, کنگو, مصر, مقاله

روسیه: آبله میمون در جایی که آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا فعالیت داشت، شیوع یافت

وزارت دفاع روسیه از ارتباط شیوع آبله میمون با آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا پرده برداشت.

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ویروس آبله میمون از نیجریه؛ جایی که ۴ آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا فعالیت دارد، شروع به شیوع کرد.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد روسیه اطلاعاتی دارد که نشان از اجرای ۱۰ پروژه شامل کار با عوامل بیماری زای عفونی خطرناک با تأثیرات اقتصادی در اوکراین حکایت دارد.

 

ایگور کریلوف، رئیس نیرو‌های حفاظت پرتو، شیمیایی و بیولوژیکی نیرو‌های مسلح روسیه گفت: پنتاگون دستور کار بر روی نقشه برداری از عوامل بیماری زای خطرناک در خاک اوکراین را صادر کرده است.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد کارگاه‌های بیولوژیکی اوکراین با شبکه‌ای که پنتاگون آن را برای کنترل جهانی شیوع بیماری‌های واگیردار مدیریت می‌کرد، مرتبط بوده است. کارشناسان وزارت دفاع روسیه واقعیت اینکه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین با رژیم کنترل جهانی شیوع بیماری‌های واگیردار مرتبط است، صحه گذاشته‌اند.

 

روز گذشته نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با حضور در یک برنامه تلویزیونی، آمریکا را به تأسیس آزمایشگاه‌های بیولوژیک در سراسر دنیا متهم کرد.

 

لاوروف گفت: آمریکا به واسطه بخشی از پنتاگون به نام «آژانس جلوگیری از تهدیدات» در سراسر جهان آزمایشگاه‌های بیولوژیک ایجاد کرده است.

 

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «پنتاگون در توسعه شبکه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی توجه ویژه‌ای به فضای پس از شوروی و اوراسیا به طور کلی دارد. ما از ابتدا نسبت به آزمایش‌هایی که در این آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود، مشکوک بودیم که آن‌ها کاملاً صلح‌آمیز و ماهیت بدون جرم داشته باشند.»

روسیه: سازمان ملل درخصوص فعالیت‌های بیولوژیک آمریکا تحقیق کند

یکی از سناتور‌های روس تاکید کرد آمریکا از روی عمد اطلاعات مربوط به فعالیت‌های بیولوژیک پنتاگون را مخفی می‌کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا

چین در نشست شورای امنیت خواستار انهدام سلاح‌های کشتار جمعی شد

چین از کشورهای برخوردار از سلاح های کشتار جمعی از جمله تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی خواست در اسرع وقت ذخایر خود را منهدم کنند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بیولوژیکی, جنگ سرد, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا

دیپلمات روس؛ آمریکا به مسابقه تسلیحاتی و خطر جنگ هسته‌ای دامن می‌زند

مدیر بخش عدم گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه از کشورهای غربی خواست تا تهدیدات در عرصه هسته‌ای را مورد توجه قرار دهند و هشدار داد: جنگ نیابتی علیه روسیه به منزله ایستادن بر لبه پرتگاه و خطر بروز درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, بیولوژیکی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

مسکو: آمریکا و ناتو وارد فاز نهایی طرح استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در اوکراین شده‌اند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی آمریکا و ناتو را به تدبیر اقدامات ساختگی برای متهم کردن مسکو به استفاده از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی در اوکراین متهم کرد و گفت که آنها وارد فاز نهایی این طرح ساختگی شده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بیولوژیکی, جنگ سرد, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا, ناتو