روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

رزمایش ناوگان دریایی روسیه در «کریمه» در بحبوحه تنش‌ها با ناتو

همزمان با تنش‌های اخیر میان مسکو و کشورهای غربی در دریای سیاه، نیروی دریایی روسیه از برگزاری رزمایش با مشارکت زیردریایی‌های این نیرو در آب‌های منطقه کریمه خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که در آب‌های منطقه کریمه یک رزمایش با مشارکت زیردریایی‌های این نیرو برگزار شده است.

 

خبرگزاری «تاس» گزارشی با موضوع برگزاری رزمایش نیروی دریایی روسیه در کریمه منتشر کرد و آن را به تنش‌های اخیر با کشورهای غربی و عضو ناتو در دریای سیاه مرتبط دانست.

 

این رسانه روس نوشت: «در شرایطی که ناوهای جنگی ناتو وارد دریای سیاه می‌شوند، زیردریایی نیروی دریایی روسیه در کریمه رزمایش برگزار می‌کنند».

 

طبق اعلام ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه، واحد زیردریایی این ناوگان در این رزمایش تمرین‌های نظامی مختلف را انجام دادند. در یکی از این تمرین‌ها، دریانوردان اقدامات لازم را در بستر دریا برای از بین بردن نشت و آماده شدن برای تخلیه از طریق لوله اژدر انجام دادند.

 

رزمایش نیروی دریایی روسیه در کریمه در پاسخ به تنش‌آفرینی‌های اخیر کشورهای عضو ناتو در اوکراین و مناطقی از دریای سیاه انجام شده است.

 

چهارشنبه هفته گذشته (دوم تیرماه) بود که یک ناو انگلیسی پس از نقص حریم دریایی روسیه در دریای سیاه با شلیک هشدار کشتی جنگی و بمباران اخطار یک جنگنده روس مواجه شد.

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد علاوه بر شلیک هشدار این کشتی جنگی روس، یک فروند جنگنده سوخو-۲۴ این کشور نیز اطراف این ناو انگلیسی را بمباران کرد.

 

کشورهای عضو ناتو با مشارکت اوکراین از ۲۸ ژوئن تا ۱۰ جولای (۷ تا ۱۹ تیرماه) در حال برگزاری رزمایش «نسیم دریا» در دریای سیاه هستند. در این رزمایش، آمریکا، کانادا، انگلیس، هلند، رومانی، بلغارستان، یونان، ترکیه، لتونی و برخی دیگر از کشورها مشارکت دارند.

 

بنا بر گزارش تاس، احتمال می‌رود که حدود چهار هزار نفر، ۴۰ ناو جنگی، کشتی، ۳۰ هواپیما و بیش از ۱۰۰ موتور و خودروی زرهی در رزمایش «نسیم دریا» حضور و نقش داشته باشند.

«گروه هفت» در دوره‌ای تازه از جنگ سرد جدید ایالات متحده علیه چین

گزارش هشدار دهندهٔ جنی کلِگ، تحلیلگر مطلع و محقق در امور مربوط به چین، به بررسی آخرین تلاش‌های همه‌جانبه رئیس‌جمهور جو بایدن در تدارک گردهم آوردن نیرو به‌منظور تقویت ساختار قدرت جهانی با رهبری ایالات متحده پرداخته است.

ادامه

استرالیا, افریقای جنوبی, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, فرانسه, کانادا, کره جنوبی, ناتو

پاکستان: تسلیم فشارهای آمریکا برای تغییر روابط با چین نمی‌شویم

نخست‌ وزیر پاکستان ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا در قبال دیگر کشورها، تاکید کرد که اسلام آباد تسلیم فشارهای واشنگتن نخواهد شد.   به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، در سخنانی با بیان آنکه نگاه آمریکا در قبال روابط برخی کشور‌ها با یکدیگر ناعادلانه و جانبدارانه است، اعلام کرد که کشورش تسلیم ... پاکستان: تسلیم فشارهای آمریکا برای تغییر روابط با چین نمی‌شویم

ادامه

امریکا, پاکستان, تحلیل, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, چین

دانشمند استرالیایی آزمایشگاه «ووهان» ادعاهای آمریکا را رد کرد

«دنیل اندرسون» دانشمند استرالیایی که هنگام آغاز شیوع کرونا در جهان در آزمایشگاه موسسه ویروس‌شناسی ووهان چین کار می‌کرده، فضاسازی غرب در خصوص منشأ کرونا و علیه این آزمایشگاه را رد کرد.

ادامه

استرالیا, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی, سنگاپور, شرق آسیا