خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

پاکستان: تسلیم فشارهای آمریکا برای تغییر روابط با چین نمی‌شویم

نخست‌ وزیر پاکستان ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا در قبال دیگر کشورها، تاکید کرد که اسلام آباد تسلیم فشارهای واشنگتن نخواهد شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، در سخنانی با بیان آنکه نگاه آمریکا در قبال روابط برخی کشور‌ها با یکدیگر ناعادلانه و جانبدارانه است، اعلام کرد که کشورش تسلیم فشار‌های واشنگتن برای تغییر روابط با پکن نخواهد شد.

 

عمران خان در بخشی از سخنان خود گفت: «این بسیار ناعادلانه است که آمریکا و برخی کشور‌های غربی بخواهند باقی کشور‌ها، رویکرد آن‌ها را در تعلاملاتشان با برخی کشور‌های دیگر پیش گیرند. همه کشور‌ها باید روابط مثبتی با یکدیگر داشته باشند.»

 

این مقام ارشد پاکستان در مصاحبه با سی‌جی‌تی‌ان، با بیان آنکه چین و پاکستان در طول ۷۰ سال روابط خوبی با یکدیگر داشتند و هیچ چیزی قادر به از بین بردن میانه این دو کشور نخواهد شد، افزود: «مهم نیست چه فشار‌هایی بر پاکستان وارد شود؛ هر اتفاقی بیفتد روابط میان دو کشور به قوت خود باقی خواهد ماند.»

 

او در ادامه افزود: «یک رقابت قدرتی عجیب در منطقه در جریان است. آمریکا بر چین نظارت می‌کند، و این نوع نگاه واشنگتن بر پکن باعث مشکلاتی خواهد بود.»

 

عمران خان سپس با بیان آنکه پاکستان تسلیم فشار‌های آمریکا نخواهد شد، افزود: «روابط میان پاکستان و چین تنها میان دولت‌ها نیست بلکه مردم با مردم روابط حسنه دارند. زمانی که پاکستان مشکلات سیاسی یا بین‌المللی داشت، چین حامی ما بود.»

 

این مقام ارشد پاکستان تاکید کرد: «مردم چین همواره در قلب ما مردم پاکستان خواهند ماند. ما مردمی که پشتیبان ما بودند را فراموش نخواهیم کرد، زمان خوشی همه کشور‌ها حامی هستند، اما در زمان سختی شما کشور‌ها را به خاطر خواهید سپرد.»

دانشمند استرالیایی آزمایشگاه «ووهان» ادعاهای آمریکا را رد کرد

«دنیل اندرسون» دانشمند استرالیایی که هنگام آغاز شیوع کرونا در جهان در آزمایشگاه موسسه ویروس‌شناسی ووهان چین کار می‌کرده، فضاسازی غرب در خصوص منشأ کرونا و علیه این آزمایشگاه را رد کرد.

ادامه

استرالیا, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی, سنگاپور, شرق آسیا

آغاز رزمایش بزرگ ناتو در دریای سیاه و واکنش روسیه

در حالی رزمایش ناتو با عنوان «سی بریز -۲۰۲۱» امروز دوشنبه با شرکت نیروهای نظامی ۳۲ کشور در دریای سیاه آغاز شد که مسکو هدف آن را بی‌ثبات کردن این منطقه دانست و اعلام کرد واکنش مناسب را نسبت به آن نشان خواهد داد.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, بی‌ثباتی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا