استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

انتقال ۵۰ هزار سرباز هندی به مرز چین

گزارش ها حاکی است هند در یک تغییر تاریخی به سمت وضعیت «دفاع تهاجمی» علیه دومین اقتصاد بزرگ جهان، حداقل ۵۰ هزار سرباز خود را به مرز چین منتقل کرده است.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ژاپن تایمز، در چهار ماه گذشته طبق گفته چهار نفر از افراد مطلع، هند نیروها و اسکادران‌های جنگنده خود را به سه منطقه مشخص در امتداد مرز با چین منتقل کرده است. در مجموع، هند اکنون حدود ۲۰۰ هزار سرباز در مرزها دارد، دو نفر از این افراد مطلع به ژاپن تایمز گفته‌اند که تعداد سربازان هندی بیش از ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

گزارش می‌افزاید: اگرچه دو کشور در سال ۱۹۶۲ در هیمالیا درگیر شدند اما از زمان خروج انگلیس از شبه قاره، تمرکز استراتژیک هند در درجه اول پاکستان بوده است. با این وجود، از زمان مرگبارترین جنگ هند و چین در دهه‌های گذشته، دولت نخست وزیر نارندرا مودی سعی در کاهش تنش با اسلام آباد داشته و تمرکز خود را مقابله با پکن قرار داده است.

 

یک کارشناس به این رسانه ژاپنی گفته است: انتقال مجدد سربازان هندی به مرز مشترک با چین، به فرماندهان هندی امکان می‌دهد در صورت لزوم در استراتژی موسوم به “دفاع تهاجمی” گزینه‌های بیشتری برای حمله و تصرف قلمرو چین داشته باشند.

 

گزارش می افزاید: در حالی که مشخص نیست چین چه تعداد نیرو در مرز دارد، هند دریافته است که ارتش آزادیبخش خلق چین اخیراً نیروهای بیشتری را از تبت به فرماندهی نظامی سین کیانگ منتقل کرده که مسئول گشت زنی در مناطق مورد مناقشه در امتداد هیمالیا است.

 

دو فرد مطلع دیگر به ژاپن تایمز گفته‌اند چین ساختمان‌ها، پناهگاه‌های ضد بمب و فرودگاه‌های جدیدی را برای اسکان هواپیماهای جنگنده در مرز مورد اختلاف خود با هند در تبت ایجاد کرده است. آنها افزودند که پکن همچنین در چند ماه گذشته توپخانه دوربرد، تانک، موشک و جنگنده های دو موتوره به توانمندی‌های خود در مرز اضافه کرده است.

 

هند و چین به عنوان دو کشور دارای قدرت هسته‌ای از ماه آوریل سال گذشته در منطقه هیمالیای غربی دچار اختلاف شده و از آن زمان تا کنون نیروهای خود را در طول نوار مرزی ۳۸۰۰ کیلومتری منطقه تقویت کرده‌اند.

 

دو کشور بعد از نبرد سال ۱۹۶۲ تاکنون نتوانسته‌اند اختلافات مرزی خود را حل و فصل کنند. هر دو ادعا می‌کنند هزاران کیلومتر از قلمرو آنها در کنترل یکدیگر است.

دانشمند استرالیایی آزمایشگاه «ووهان» ادعاهای آمریکا را رد کرد

«دنیل اندرسون» دانشمند استرالیایی که هنگام آغاز شیوع کرونا در جهان در آزمایشگاه موسسه ویروس‌شناسی ووهان چین کار می‌کرده، فضاسازی غرب در خصوص منشأ کرونا و علیه این آزمایشگاه را رد کرد.

ادامه

استرالیا, امریکا, تحلیل, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, سازمان بهداشت جهانی, سنگاپور, شرق آسیا

آغاز رزمایش بزرگ ناتو در دریای سیاه و واکنش روسیه

در حالی رزمایش ناتو با عنوان «سی بریز -۲۰۲۱» امروز دوشنبه با شرکت نیروهای نظامی ۳۲ کشور در دریای سیاه آغاز شد که مسکو هدف آن را بی‌ثبات کردن این منطقه دانست و اعلام کرد واکنش مناسب را نسبت به آن نشان خواهد داد.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, بی‌ثباتی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا

پاسخ روسیه به ادعای پنتاگون مبنی‌ بر”اطلاعات نادرست” درباره ناوشکن انگلیسی

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در واکنش به سخنان سخنگوی پنتاگون درباره حادثه رخ داده در دریای سیاه، گفت: نقض مرزهای ملی روسیه توسط ناوشکن انگلیسی، یک شکست مفتضحانه و لگه ننگی برای اعتبار نیروی دریایی انگلستان است.

ادامه

امریکا, انگلستان, اوکراین, تجاوز نظامی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

رای الیوم: دشمنی‌ها میان انگلیس و روسیه در انتظار یک چاشنی است

روزنامه رای الیوم با اشاره به افزایش تنش میان روسیه و انگلیس نوشت اختلافات روزافزون بین دو طرف ممکن است به درگیری نظامی تمام عیاری تبدیل شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, انگلستان, اوکراین, بالکان, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, لهستان, ناتو