چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

راشا تودی: اثرات جنگ تجاری به خود آمریکا برگشت/ ۲.۵ میلیارد پوند گوشت آمریکا خریدار ندارد

راشا تودی اعلام کرد: عواقب جنگ تجاری که آمریکا آغازگر آن بود به خود این کشور برگشته و ۲.۵ میلیارد پوند گوشت تولیدی کشاورزان آمریکا در انبارها مانده و صادر نمی‌شود.

 

جنگ تجاری که اخیرا آمریکا علیه دیگر کشورها آغاز کرده با واکنش‌های متقابل همراه بوده و اثرات اقتصادی آن به خود آمریکا برگشته است.

 

براساس آخرین آمارهای فدرال آمریکا۲.۵ میلیارد پوند گوشت انواع ماکیان در دست کشاورزان مانده و خریداری ندارد. دلیل آن تعرفه‌گذاری از سوی کشورها علیه محصولات آمریکایی است.

 

براساس این آمارها انواع گوشت خوک، مرغ، بوقلمون در انبار مانده و هیچ خریداری برای آن پیدا نمی‌شود که البته این مساله به نفع مصرف کنندگان آمریکا تمام شده و قیمت اینگونه محصولات را در این کشور پایین آورده است.

 

راشا تودی می‌نویسد: اعمال تعرفه‌های وارداتی اخیر از سوی دیگر کشورها به عنوان پاسخی متقابل به جنگ تعرفه‌ای آمریکا باعث شده که خریداری برای اینگونه محصولات آمریکا وجود نداشته باشد.

 

چین و مکزیک بزرگترین خریدار گوشت آمریکا برای محصولات وارداتی از آمریکا تعرفه اعمال کردند. این اقدام در پاسخ متقابل به اعمال تعرفه روی فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا بود.

 

اعمال تعرفه از سوی چین و مکزیک باعث شد محصولات مرتبط با آن در بازارهای آمریکا با افزایش قیمت مواجه شود. اما در این میان شرکت‌های آمریکایی مدعی هستند که آنها ظرفیت لازم برای صنعت گوشت را ایجاد کرده‌اند و اگر خللی در صادرات ایجاد بشود نیز مشکلی نخواهند داشت.

 

تاجران تاکید می‌کنند که آنها به فکر صادرات به مناطقی نظیر اروپای شرقی و آمریکای جنوبی هستند که کمتر تنش‌های جغرافیایی دارند.

 

براساس این گزارش، وزارت کشاورزی آمریکا انتظار دارد که امسال رکورد تولید ۱۰۲.۷ میلیارد پوند گوشت را ثبت کند.

 

کاهش صادرات در کنار افزایش ذخایر داخل، حاشیه‌ سود تولیدکنندگان گوشت را به شدت با خطر مواجه می‌کند به طوری که قیمت اینگونه محصولات براساس گزارش‌ها از پایان ماه «می» تا کنون ۱۴ درصد افت داشته است.

 

کریستین مک کراکن تحلیل‌گر رامبوبانک در حوزه محصولات پروتینی می‌گوید خطرات تجاری و افزایش عرضه محصولات پروتئینی ممکن است سبب شود تا بزرگترین اصلاحات صنایع گوشت این کشور رقم بخورد.
اعتمادآنلاین

با تشدید جنگ تجاری؛ چین، روسیه را جایگزین آمریکا می‌کند

روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ نوشته است که چین به دلیل نگرانی از تحریم های سیاسی و اقتصادی که کشورهای عرب برای قطر در نظر گرفته اند و با توجه به جنگ تجاری با آمریکا، تلاش می کند تا نیاز گاز طبیعی خود را با خرید از کشورهای دیگر تضمین کند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه

بریکس، فرصتی برای مخالفت با یکجانبه گرایی آمریکا

چین و اقتصادهای نوظهور در تلاشند تا از اجلاس سران بریکس که در آینده نزدیک برگزار می شود به عنوان سکویی برای هدف قرار دادن سیاست های یکجانبه گرایانه تجاری حمایتی آمریکا استفاده کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, افریقای جنوبی, اقتصادی, امریکا, برزیل, جهان, چین, خبر, روسیه, هندوستان

فرار یکی از متهمان پرونده خودروهای وارداتی !!!

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: یکی از متهمان پرونده خودروهای وارداتی که زن است، پیش از تشکیل پرونده قضایی از کشور خارج شده و سه متهم روز پنجشنبه هفته گذشته ۲۸ تیر ۹۷ و دو متهم هم روز یک‌شنبه ۳۱ تیر ۹۷ دستگیر شده‌اند.

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد, قضایی

بحران فزایندۀ اقتصادی و تهدیدهای راهبردی بر ضد مصالح ملی

بی‌تردید می‌توان گفت اقتصاد کشورمان در خطرناک‌ترین وضعیت بحرانی‌اش قرار گرفته است و امکان متلاشی شدن آن دور از تصور نیست، در این صورت، اکثریت مردم با وضعیتی بسیار بغرنج و ‌پیش‌بینی‌نشدنی‌ای روبرو خواهند شد. بر اساس ارزیابی شماری از کارشناسان اقتصادی و نیز همان‌‌گونه که حزب ما هم بارها بر آن تأکید کرده است، ... بحران فزایندۀ اقتصادی و تهدیدهای راهبردی بر ضد مصالح ملی

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, فساد, فقر, مقاله