گفت‌وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین

دستیار رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در جریان گفت‌وگوهای رو در رو، موضوع اوکراین را با جزئیات بسیار مورد بحث قرار دادند. به گزارش ایسنا، یوری اوشاکوف، معاون پوتین به خبرنگار روسیا ۱ گفت: «با جزئیات زیاد، این جلسه در یک فرمت رو در رو بود.» ... گفت‌وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین

ادامه

اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, گزارش, همکاری استراتژیک

تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که پکن در قبال صادرات محصولات نظامی، از جمله صادرات پهپادهای غیرنظامی، جایگاهی مسئول دارد. در این میان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی می‌کند، اما از همکاری عادی میان روسیه و چین انتقاد می‌کند و این ریاکاری است. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در ... تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, چین, روسیه, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

در پی تشدید تهدیدهای غرب به سرکردگی آمریکا علیه روسیه که اخیرا پاریس، مسکو را با زرادخانه‌های اتمی خود تهدید کرد، مسکو پس از انجام آزمایش موفقیت‌آمیز موشک قاره پیما «بولاوا» (Bulava)، آنرا در ترکیب موشک‌های بالستیک در ناوگان زیردریایی خود جای داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک با انتشار این ... روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, انگلیس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه

فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های ” آستر” به اوکراین ارسال می‌کند

سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه سه‌شنبه شب اعلام کرد که پاریس محموله جدیدی از موشک‌های زمین به هوای «آستر» در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، لکورنو در یک جلسه استماع در پارلمان فرانسه با اشاره به لزوم «رهگیری موشک‌های روسیه که کی‌یف را هدف قرار می‌دهند» اظهار کرد: دستور ... فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های ” آستر” به اوکراین ارسال می‌کند

ادامه

اوکراین, ایتالیا, تنش‌زایی, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه

محور بیانیه مشترک چین و روسیه: تعمیق روابط مشارکت همه جانبه و تعامل راهبردی

رئیسان جمهوری روسیه و چین روز پنجشنبه در پایان مذاکرات خود در پکن بیانیه مشترکی درباره تعمیق همکاری راهبردی و آغاز عصر جدید روابط دیپلماتیک بین دو کشور امضا و منتشر کردند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری شین‌هوا، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه به مناسبت هفتاد ... محور بیانیه مشترک چین و روسیه: تعمیق روابط مشارکت همه جانبه و تعامل راهبردی

ادامه

اسراییل, بیانیه, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صربستان, غرب, فرانسه, فلسطین, مجارستان, همکاری استراتژیک

رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دوما: مسکو قصد تسخیر و تصرف اوکراین را ندارد

“لئونید سلوتسکی” رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه گفت که مسکو قصد تصرف و تسخیر اوکراین را ندارد و فقط موضوع کمک روسیه به جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک مطرح است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سلوتسکی امروز (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت: ما قصد آغاز هیچ جنگی را نداریم و هیچ تصمیمی برای تصرف اوکراین نگرفته‌ایم.

 

وی افزود: آنطور که در اوکراین و برخی کشورها، روسیه را متهم می کنند، این کشور قصد تصرف اوکراین را ندارد و موضوع تامین امنیت جمهوریهای خلق دونتسک و لوگانسک در مرزهای کنونی این مناطق مطرح است.

 

سلوتسکی اظهار داشت: هیچ گونه مقاصد تجاوزگرانه بویژه در مورد اوکراین به رغم رفتار خصمانه مقام های این کشور در سال‌های اخیر وجود ندارد.

 

مقام پارلمانی روس، ابراز امیدواری کرد که در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، اعمال تحریک آمیز از سوی افراد حاکم بر اوکراین انجام نگیرد.

 

رئیس کمیسیون امور بین‌الملل دومای روسیه همچنین خطاب به کشورهای غربی گفت: غرب نمی‌تواند روسیه را منزوی کند و شرکای مسکو به مواضع آن توجه می کنند. روسیه کشور قدرتمند و بانفوذ است و تلاش برای منزوی کردن آن منجر به شکست خواهد شد.

 

وی افزود: آمریکا و تعدادی از کشورهای کلیدی غربی برای منزوی کردن روسیه تلاش‌های خود را متمرکز کرده‌اند، اما ما از این اقدامات هراسی نداریم.

 

پوتین روز دوشنبه اعلام کرده بود، مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 

کرملین اعلام کرد، رهبران جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک از روسیه برای کمک به مقابله با «تهاجم» اوکراین درخواست کمک نظامی کرده‌اند.

 

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

 

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود.

 

وی گفت که مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

 

پوتین بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

انتقاد کوبا از سیاست‌های آمریکا در قبال روسیه

وزارت خارجه کوبا ضمن انتقاد از اقدامات آمریکا علیه روسیه، خواستار حل تنش میان روسیه و اوکراین از راه دیپلماسی شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, تحریم, تحلیل, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, کوبا, لوگانسک, ناتو

آمریکا: چین و روسیه به‌دنبال ایجاد نظم جهانی غیرلیبرال هستند

آمریکا روسیه و چین را متهم کرد به دنبال ایجاد نظم جهانی عمیقاً غیرلیبرال هستند که اقدامات مسکو در اوکراین تنها بخشی از آن است.

ادامه

امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, نئولیبرالیسم

پکن: روسیه کشور بزرگی‌ست و تصمیماتش را به صورت مستقل اتخاذ می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی با اشاره به تحولات اوکراین، گفت: روسیه یک کشور بزرگ است و تصمیمات استراتژیک خود را به صورت مستقل اتخاذ می‌کند.

ادامه

اوکراین, تحلیل, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

نیروهای اوکراینی مواضع خود را درمنطقه دونباس بطور جمعی ترک می‌کنند/ ستاد نیروهای اوکراین در دونباس نابود شد

به گزارش امروز پنجشنبه، ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای اوکراینی بطور جمعی مواضع خود را در مناطق مناقشه دونباس ترک می کنند و همه سلاح های خود را برجای می‌گذارند.

ادامه

اوکراین, جهان, حضور نظامی, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک, ویدیو