اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

آمریکا: چین و روسیه به‌دنبال ایجاد نظم جهانی غیرلیبرال هستند

آمریکا روسیه و چین را متهم کرد به دنبال ایجاد نظم جهانی عمیقاً غیرلیبرال هستند که اقدامات مسکو در اوکراین تنها بخشی از آن است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ند پرایس، سخنگوی کاخ سفید گفت: روسیه و چین به دنبال ایجاد نظم جهانی عمیقاً غیرلیبرال هستند که اقدامات مسکو در اوکراین تنها بخشی از آن است. هر کشور مسئولی در جهان وظیفه دارد از روسیه بخواهد که از اقدامات خود در شرق اوکراین دست بکشد.

 

پرایس که در یک نشست خبری سخنرانی می‌کرد ادامه داد: شما باید از چین سوال کنید که آن‌ها تا چه حد از نفوذ خود در روسیه برای دامن زدن به بحران اوکراین استفاده کرده‌اند.

 

به گفته خبرگزاری رویترز، پرایس با اشاره به همکاری‌های گسترده چین و روسیه به ویژه در ماه‌های اخیر تاکید کرد: سطح همکاری‌های پکن و مسکو برای واشنگتن نگران کننده است. سمت و سوی این همکاری‌ها هم یک نگرانی بزرگ برای همه ماست.

 

وی تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم چین و روسیه هم خواهان نظم نوین جهانی هستند، اما این نظم جهانی به شدت غیر لیبرال بوده و در تضاد کامل با سیستمی است که در هفته دهه اخیر همه کشور‌ها برای رسیدن به آن تلاش کرده‌اند.

 

پرایس خاطرنشان کرد: این نظم جهانی بیشتر مخرب است تا مفید. الان باید از چین سوال کنیم چطور با این نفوذ بالایی که در دولت روسیه دارد نتوانسته مسکو را متقاعد کند دست از اقدامات خود در اوکراین بردارد.

 

آمریکا مدت‌هاست به شدت نگران همکاری‌های همه جانبه چین و روسیه به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و نظامی است. واشنگتن در تلاش است با اعمال سیاست‌های مختلف از جمله تحریم و فشار سیاسی مقابل گسترش این همکاری‌ها بایستد.

واکنش مدودف به تصمیم آلمان: اروپایی باید به زودی بهای گزافی برای گاز بپردازند

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه در واکنش به توقف صدور مجوز پروژه واردات گاز از روسیه از طریق خط لوله نورد استریم ۲ گفت: باید منتظر پرداخت ۲ هزار یورو به ازای هر مترمکعب گاز در اروپا باشیم.

ادامه

اروپا, المان, امریکا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا

پوتین: اوکراین تحت استعمار آمریکا است/ استقلال “لوهانسک”و”دونتسک” را به رسمیت می‌شناسیم

رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه شب در سخنانی اعلام کرد که رهبران اوکراین نتوانستند یک کشور باثبات ایجاد کنند و این منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است.

ادامه

اروپا, امریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, لوگانسک, ناتو