شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

رئیس انستیتو پاستور ؛ صنعت تولید واکسن کوبا بسیار پیشرفته است

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: کوبا یکی از معدود کشورهایی است که صنعت تولید واکسن آن بسیار پیشرفته است و در سال‌های قبل نیز تنها کشوری بوده که فناوری تولید واکسن را به ایران انتقال داده است.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، علیرضا بیگلری درباره سابقه همکاری ایران و کوبا برای ساخت واکسن اظهار داشت: اگر اکنون واکسن هپاتیت بی در انستیتو پاستور ایران ساخته می‌شود، تکنولوژی آن از کوبا به ایران منتقل شده و با آمدن این واکسن، نه تنها ایران قادر است این واکسن را بسازد بلکه قریب به اتفاق مردم ایران با این واکسن در مقابل هپاتیت بی واکسینه شده اند.

 

وی افزود: انستیتو پاستور ایران با تصویب مجلس شورای اسلامی مامور شد که واکسن پنوموکوک یا واکسن ذات الریه کودکان را بسازد. این واکسن یکی از پیچیده‌ترین واکسن های دنیا است که کمتر از پنج کشور قدرت تولید آن را دارند که کوبا نیز یکی از آن‌ها است. انستیتو پاستور ایران در سال ۹۸ همکاری خود را با کوبا برای ساخت واکسن پنوموکوک شروع کرد.

 

عضو کمیته ملی واکسن خاطرنشان کرد: واکسن کرونای کوبا منطبق بر واکسن ذات الریه کودکان است و به عنوان جزیی از واکسن پنوموکوک، ایران وارد ساخت واکسن کرونای مشترک با کوبا شد. ۵ تا ۶ ماه است که همکاری بین دو کشور از مراحل اولیه طراحی واکسن، آزمایش حیوانی و کارآزمایی بالینی آغاز شده و در فاز یک و دو انسانی در کوبا مشخص شد که این واکسن، بسیار ایمن است و هیچ عوارضی نداشت و کارایی بسیار چشمگیری داشت.

 

رئیس انستیتو پاستور ایران تاکید کرد: چون اطمینان داریم که فاز یک و دو کارآزمایی بالینی این واکسن در کوبا هیچ عارضه ای نداشته، می توانیم مطمئن باشیم که فاز سوم کارآزمایی آن که به صورت همزمان در ایران و کوبا انجام شود، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت و می توانیم پس از آن وارد فاز واکسیناسیون عمومی شویم.

 

به گزارش ایرنا، تولید مشترک واکسن کرونا بین ایران و کوبا مدتی است شروع شده است. فازهای حیوانی و فاز یک و دوم مطالعه انسانی این واکسن در کشور کوبا با موفقیت انجام شده و قرار است فاز سوم مطالعه انسانی آن تا قبل از پایان امسال به طور همزمان در ایران و کوبا با حدود ۳۰ هزار تزریق در ایران انجام شود.

ایران؛ آمادگی۵۰هزار داوطلب، برای انجام کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن “سوبرانا-۲”

کوبا باید این واکسن را بر روی انسان‌های کشوری در خارج از کوبا نیز آزمایش کنند که میزان مبتلایان بسیار دارد. میزان ابتلا به ویروس کووید۱۹ در کوبا به دلیل مدیریت مطلوب در سطحی نازل نگه داشته شده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, خبر, کوبا

اعتراف رسانه‌های غربی به ایمنی و مؤثربودن واکسن روسی “اسپوتنیک‌ـ‌۵”

روزنامه‌نگاران آژانس بلومبرگ و روزنامه «نیویورک تایمز» انتقادات از واکسن روسی “اسپوتنیک‌ـ‌۵” را سیاسی خوانده و دلایلی را برای قابل اعتماد بودن این دارو نام برده تولید آن را موفقیتی بزرگ برای دانشمندان روسیه دانستند.

ادامه

ارژانتین, امریکا, بلاروس, جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, صربستان

اقدام انسانی دولت کوبا و تولید واکسن کرونا در ایران

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با بازنشر سخنان رئیس اتاق فکر گفت وگوی بین آمریکایی، براتحاد ژئوپلیتیک ایران و کوبا در تولید واکسن کرونا تاکید کرد.

ادامه

اجتماعی, امریکای لاتین, ایران, حقوق بشر, دانش, کوبا, گزارش