هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

رئیس‌جمهوری لبنان خواستار جدایی دین از حکومت در کشور شد

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان روز یکشنبه ضمن تاکید بر لزوم تغییر نظام سیاسی این کشور خواستار استقرار «حکومت لائیک» شد.

 

رئیس جمهوری لبنان این سخنان را در آستانه سفر امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود به بیروت بیان کرد. حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله ساعاتی پیش از اظهارات میشل عون برای گفتگو درباره «میثاق سیاسی» جدید در لبنان اعلام آمادگی کرده بود.

 

تقسیم قدرت بین پیروان هر مذهب هم اکنون پایه ساختار سیاسی لبنان است. بنا به میثاق ملی لبنان که هم اکنون اجرا می‌شود رئیس جمهور از میان مسیحیان مارونی، نخست وزیر از میان مسلمانان سنی و رئیس مجلس از میان مسلمانان شیعه انتخاب می‌شود.

 

میشل عون در سخنان روز یکشنبه خود گفت: «از آنجا که باور دارم تنها یک حکومت لائیک می‌تواند با حمایت از تکثرگرایی آن را حفظ کند و به اتحادی واقعی تبدیل کند درخواست می‌کنم که در لبنان حکومت لائیک اعلام شود.»

 

امانوئل ماکرون پس از انفجار مهیب در بندر بیروت اولین رهبر خارجی بود که به لبنان سفر کرد. رئیس جمهوری فرانسه در جریان سفر خود خواستار اجرای اصلاحات سیاسی در لبنان شده بود. او همچنین وعده داده بود که ظرف مدت کوتاهی بار دیگر برای پیگیری اصلاحات سیاسی به لبنان سفر خواهد کرد.

 

دستکم ۱۸۸ نفر بر اثر انفجار بندر بیروت در روز چهارم اوت (۱۴ مرداد) کشته شدند. بیش از ۶۵۰۰ نفر نیز در این حادثه مجروح شدند.

 

از ساختار سیاسی لبنان به عنوان عامل اصلی بن بست سیاسی کنونی در این کشور یاد می‌شود. قرار است اعضای پارلمان لبنان روز دوشنبه به رایزنی برای انتخاب نخست وزیر این کشور بپردازند. از مصطفی ادیب، سفیر لبنان در آلمان به عنوان گزینه اصلی برای نخست وزیری یاد شده است.

 

حسان دیاب، نخست وزیر لبنان پس از انفجار بندر بیروت از سمت خود کناره گیری کرد.

خودرو زرهی روسی مسیر ماشین جنگی آمریکایی‌ها را در سوریه بست و منجر به مجروح‌شدن نظامیان آمریکایی شد + ویدئو

خودرو زرهی روسی (بی تی ار ۸۲ آ) International MaxxPro آمریکایی را در منطقه مسکونی دریک در سوریه به تله انداخت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, حوادث, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, ویدیو

کشته‌شدن ۳۲۷ تروریست در عملیات مشترک روسیه ــ سوریه برای پاکسازی منطقه “الصحراء البیضاء”

به‌گفته یک مقام نظامی روس، در جریان عملیات مشترک نیروی هوایی روسیه و ارتش سوریه در منطقه “الصحراء البیضاء” ۳۲۷ تروریست به هلاکت رسیدند و تعداد زیادی پناهگاه و انبار زیرزمینی سلاح و مهمات منهدم شد.

ادامه

تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه