روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا از افراد غیرضروری خواسته‌اند تا خاک اوکراین را ترک کنند

پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که دیپلمات‌های این اتحادیه در اوکراین به جز افراد با اولویت بالا و غیرضروری درخواست کردند تا خاک این کشور را ترک کنند.

 

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از تارنمای پولیتیکو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: در حال حاضر به کارکنان غیر ضروری این فرصت داده شده است تا از خارج از اوکراین دور کاری کنند.

 

استانو همچنین با بیان اینکه اتحادیه اروپا از دیپلمات‌های غیر ضروری می‌خواهد که کی‌یف را ترک کنند، تاکید کرد: اما این پیام به کارکنان در کی‌یف به منزله تخلیه نیست و ما در حال تخلیه نیستیم.

 

همچنین متی مااسیکاس سفیر اتحادیه اروپا در اوکراین هم روز جمعه با ارسال پیامی به دیپلمات های حاضر در این کشور از آنها خواست که در اسرع وقت آنجا را ترک کنند.

 

در متن پیام مااسیکاس آمده است: پس از تبادل نظر با دفتر مرکزی در بروکسل، من از همه همکاران خارجی به استثنای کارکنان ضروری خواستم تا در اسرع وقت اوکراین را ترک کنند و از خارج از این کشور دور کاری کنند.

 

این تصمیم پس از آن گرفته شد که در چند ساعت گذشته برخی از کشورها مانند آمریکا، ژاپن، انگلیس، دانمارک و نروژ هم از شهروندان خود خواستند که فورا اوکراین را ترک کنند.

 

پیشتر تارنمای بلومبرگ به نقل از مقامات آگاه مدعی شد که اقدامات روسیه می‌تواند شامل ایجاد یک اقدام تحریک آمیز در منطقه دونباس یا حمله به کی یف پایتخت این کشور باشد. هر اقدامی از سوی روسیه می تواند از روز سه‌شنبه آغاز شود.

 

این رسانه آمریکایی در ادامه به نقل از این مقامات آگاه نوشت که آمریکا نمی‌داند که آیا پوتین تصمیم به اجرای چنین طرح‌هایی گرفته است یا خیر. به گفته آنها، علاوه بر این، آمریکا شواهد لازم در حمایت از ارزیابی های خود را به اشتراک نگذاشته است.

 

به گفته بسیاری از مقامات آگاه، آمریکا روز جمعه ارزیابی خود را با متحدان کلیدی این کشور در میان گذاشت. روز جمعه، چندین کشور برای خروج کارکنان سفارت خود از کی یف اقدام کردند و همچنین به شهروندان خود توصیه کردند از سفر به اوکراین اجتناب کنند و در صورت امکان این کشور را ترک کنند.

 

کارشناسان معتقدند که کاخ سفید با کمک متحدان اروپایی، به دنبال ضربه زدن به روسیه هستند و مساله اوکراین را بهانه و دستاویز قرار داده‌اند.

 

در ماه‌های اخیر نیز به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با روسیه دچار تنش شده است.

 

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

 

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

اعتراض مسکو به “بی‌احترامی دیپلماتیک” ناتو و اتحادیه اروپا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، مسکو پاسخ جمعی از سوی ناتو و اتحادیه اروپا درباره تضمین‌های امنیتی را نمی‌پذیرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, جنگ سرد, جهان, روسیه, سازمان امنیت و همکاری اروپا, شرق اروپا, ناتو

مجارستان با افزایش نیروهای ناتو در این کشور مخالفت کرد

وزیر امور خارجه مجارستان گفت که دولت این کشور حضور نیروهای بیشتر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در خاک خود نمی‌پذیرد.

ادامه

استونی, امریکا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, گزارش, لتونی, لهستان, لیتوانی, مجارستان, ناتو

وزیر دفاع انگلیس: روس‌ها اطمینان دادند قصد حمله به اوکراین ندارد

بن والاس وزیر دفاع انگلیس در نشستی مطبوعاتی پس از دیدار با همتای روسی خود به صراحت اعلام کرد که طرف روسی به طور شفاف و صریح به وی اطمنیان داده است که قصد حمله به اوکراین را ندارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, رومانی, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, لهستان, ناتو